2

خودروسازها زیر بار خلف وعده دولتی ها نرفتند + بخشنامه های نهایی شرایط وام خودروساز ها

  • کد خبر : 174434
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

تغییر تصمیمات دولتی ها در پرداخت وام ۲۵ میلیونی خودرو و ۱۰ میلیونی کالا آنهم در دقیقه نود باعث شده است طرحی که جذاب و مورد استقبال به نظر می رسید تبدیل به طرحی فاقد جذابیت و همچنین دارای شرایط عادی محسوب شود.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی افق در حالیکه از هفته های گذشته طرح اعطای وام دولتی ها در بسته اقتصادی رونق بازار توسط دولت با تبلیغات و مانور تبلیغاتی گسترده دولت و بانک مرکزی اعلام شد و حتی در شرایطی موجبات توقف فروش خودروهای کارخانه ای را در پی داشت، روز گذشته پس از  اعلام نهائی شرایط فروش خودرو و کالا ، مردم شاهد تغییرات گسترده این طرح با توجه به گفته های اولیه مسئولین بودند.

رییس کل بانک مرکزی در نشست خبری که به همراه وزیر اقتصاد و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تشریح بسته تسریع رونق اقتصادی برگزار شد، رسما اعلام کرد که تسهیلات جدیدی برای فروش اقساطی خودرو با اعتبارات بانک مرکزی در نظر گرفته شده است. سیف اعلام کرد که این تسهیلات تا ۸۰ درصد و حداکثر تا ۲۵ میلیون تومان قیمت خودرو را تامین کرده و با دوره هفت ساله و با سود ۱۶ درصد بازپرداخت می‌شود.

در این حالت محاسبات نشان داد که متقاضی برای دریافت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی با دوره بازپرداخت ۷ ساله و سود ۱۶ درصد باید ماهانه حدود ۴۹۶ هزار تومان طی ۸۴ ماه پرداخت کند. اما اطلاعیه‌ای که اخیرا بانک مرکزی در مورد اجرایی شدن سیاست اعتباری منتشر کرد و همچنین بخشنامه های نهایی خودروسازان و مصاحبه معاونین فروش خوردو سازها تمامی این وعده های جذاب را نقض کرد.

خان کرمی معاون فروش و بازاریابی ایران‌خودرو روزگدشته با اعلام اینکه تسهیلات خودرو در این شرکت ۴ ساله خواهد بود رسماً تصمیمات دقیقه نودی دولت را وتو کرد.

در شرایط فروش اعلامی توسط ایران خودرو  و سایپا به نظر می رسد که این خودروسازها حاضر به قبول حرفهای متناقض و تبعات تصمیمات دولتی ها نشده اند و تمامی خودروهای خود را با شرایط در اختیار قرار گرفته توسط دولت و بانک مرکزی به فروش خواهند رساند.

در بخشنامه های نهائی ایران خودرو و سایپا مبلغ اقساط ماهانه هر دستگاه خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی از حداقل ماهانه ۷۲۵ هزارتومان تا حداکثر ماهانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین گردیده است.

به نظر می رسد تغییر تصمیمان دولتی ها آنهم در دقیقه نود باعث شده است طرحی که جذاب و مورد استقبال به نظر می رسید تبدیل به طرحی فاقد جذابیت و همچنین دارای شرایط عادی محسوب شود.

در حالی که حدود ۱۲میلیون کارگر حداقل حقوق بگیر هستند و حقوق ۷۱۲ هزار و ۴۱۳ تومان دریافت می‌کنند چگونه می‌توانند تسهیلات با این میزان اقساط را دریافت کنند؟! حتی اگر بخواهیم بگوییم کارگران بیش از ۷۱۲ هزارتومان حقوق دریافت می کنند . باید بگوییم در بهترین حالت یک کارگر۱ میلیون تومان دریافتی دارد. باز هم چگونه می تواند با این میزان حقوق از این تسهیلات بهره مند شود؟

مشاهده های میدانی خبرنگار افق از بی استقبالی کارگران و افراد عادی جامعه از این طرح حکایت دارد.

همچنین بررسی وضعیت مراجعه مردم به نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز نشان می‌دهد که بیشتر برای پی بردن به جزئیات شرایط فروش خودرو و تحویل آن کنجکاو هستند و فعلاً در این مورد پرس و جو می‌کنند، تا اقدام برای خرید. به همین منظور افق بخشنامه های اعلام شرایط فروش توسط خودرو سازهای ایران خودرو و سایپارا منتشر کرد:

دانلود بخشنامه فروش و اعطای وام ۲۵ میلیونی خودروهای ایران خودرو

دانلود بخشنامه فروش و اعطای وام ۲۵ میلیونی خودروهای سایپا

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر