2

وزارت خارجه پاسخ قاطعی به گستاخی رئیس‌جمهور ترکیه بدهد

  • کد خبر : 176425
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت امور خارجه باید پاسخ قاطعی را به اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه داده و اجازه تعدی به این گونه افراد گستاخ را ندهد.

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به واکنش ضعیف وزارت امور خارجه به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ترکیه در قبال ایران گفت: قطعا لازم است تا مقامات وزارت امور خارجه پاسخ لازم را به این گونه اظهارات داده و اجازه تعدی به این افراد گستاخ را ندهند.

وی افزود: مقامات کشور ترکیه فکر می‌کنند که نوکری آمریکا می‌تواند برای آنها صیانتی را به همراه داشته باشد و به همین سبب است که ما شاهد گستاخی های آنان هستیم و لازم است تا ضمن ایستادگی در برابر پرروگری‌های آنان پاسخ لازم به این قبیل کشورها داده شود.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ترکیه هم در ایجاد و هم در تشدید و حمایت از بحران در منطقه نقش اساسی را داشته و دود این قبیل اقدامات نیز در چشم خود آنها خواهد رفت.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور ترکیه نقش اساسی در تنش بین قومیت‌ها و کشورهای منطقه دارد و تفکر نئوعثمانیسم وی باعث شده تا وی امروز دست به برخی ریسک‌ها در منطقه بزند فارغ از اینکه دوره این گونه آرتیست بازی‌ها به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس رئیس‌جمهور ترکیه اخیرا اعلام کرد که در صحبتی که با رئیس‌جمهور کشورمان داشته ایران را به همراهی با روسیه در اتهام‌زنی به ترکیه متهم ساخته و این اقدام وی با واکنش ضعیف وزارت امور خارجه کشورمان همراه بوده است.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=176425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر