1

قتل ظالمانه یک زن هندی در خاک عربستان

  • کد خبر : 187755
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

به گزارش روزنامه ‘ ایندین اکسپرس’« عصیم خاتون» متولد شهر « حیدرآباد» واقع در ایالت تلنگانا هند و شهروند رسمی عربستان سعودی براثر شدت جراحات وارده بر اثر شکنجه جان سپرد. هنوز جزئیات دقیق از شکنجه و علل دقیق مرگ مشکوک وی منتشر نشده است. روزنامه ‘ ایندین اکسپرس’ افزود: تحقیقات در مورد نقش عناصر حکومتی […]

به گزارش روزنامه ‘ ایندین اکسپرس’« عصیم خاتون» متولد شهر « حیدرآباد» واقع در ایالت تلنگانا هند و شهروند رسمی عربستان سعودی براثر شدت جراحات وارده بر اثر شکنجه جان سپرد. هنوز جزئیات دقیق از شکنجه و علل دقیق مرگ مشکوک وی منتشر نشده است.
روزنامه ‘ ایندین اکسپرس’ افزود: تحقیقات در مورد نقش عناصر حکومتی رژیم سعودی در این قتل، ادامه دارد.
در همین خصوص و به گزارش منابع خبری، صدور حکم زندان برای فعالان سیاسی و مدنی و اعدام های مشکوک و ظالمانه رژیم سعودی، از موارد آشکار نقض حقوق بشر در عربستان است.
در سال گذشته میلادی نیز یکصد و ۵۳ نفر در عربستان اعدام شدند که این آمار در بیست سال گذشته بی سابقه بوده است.
به گزارش ایرنا، حاکمان سعودی سال گذشته نیز شیخ نمر باقر امین النمر یکی از برجسته ترین روحانیون عربستان را اعدام کردند که این موضوع بازتاب و اعتراض های زیادی در سراسر جهان به همراه داشت.
دستگاه امنیتی رژیم سعودی برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی خود و برای رسیدن به مقاصد نامشروع خود، دست به شکنجه، ترور، سرکوب و نقض فعالان حقوق بشر می زند.
بر اساس گزارش های موجود ٬ یک و نیم میلیون خدمتکار خانگی در عربستان وجود دارد که ۹۰ درصد آنها خارجی هستند. بنابراین٬ این کشور داراری بزرگترین بازار خرید و فروش بردگان در جهان است.
اربابان برای جلوگیری از فرار کارگران خارجی، پاسپورت کارگری آن‌ها را می‌گیرند و این کارگران بدون حمایت قانونی و حقوق معمول و معقول یک کارگر ٬ به سخت‌ترین کارها می‌پردازند.
ایرنا/این بردگان عصر جدید ٬ حق استراحت هفتگی و یا مرخصی با حقوق ندارند و هیچ قانونی درباره کمترین دستمزد آن‌ها نیست؛ موارد متعددی ثبت شده است که آن‌ها قربانی شکنجه، تجاوز نیز شده‌اند یا اینکه دستمزدشان پس از انجام کارهای طاقت فرسا، پرداخت نشده است.
تا کنون تصاویر متعددی از شکنجه و کتک زدن کارگران خارجی در عربستان منتشر شده است. در یکی از جدیدترین این تصاویر ماموران امنیتی آل سعود ٬ کارگران یمنی و اتیوپیایی را بعد از برهنه کردن شلاق زده و سعی می کنند وحشیانه دست و پاهای آنها را بشکنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=187755

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر