3

وضعیت ارزش دلار در ذخایر ارزی بین المللی به خطر خواهد افتاد.

  • کد خبر : 1920
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بن برنانکه تاکید کرد اگر سقف بدهی های آمریکا از سوی کنگره افزایش پیدا نکند رتبه اعتباری این کشور کاهش خواهد یافت و وضعیت ارزش دلار در ذخایر ارزی بین المللی به خطر خواهد افتاد. وی در ادامه تصریح کرد عدم افزایش سقف بدهی های آمریکا تاثیرات […]

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بن برنانکه تاکید کرد اگر سقف بدهی های آمریکا از سوی کنگره افزایش پیدا نکند رتبه اعتباری این کشور کاهش خواهد یافت و وضعیت ارزش دلار در ذخایر ارزی بین المللی به خطر خواهد افتاد.
وی در ادامه تصریح کرد عدم افزایش سقف بدهی های آمریکا تاثیرات منفی زیادی بر بازارهای مالی و اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به اقتصاد آمریکا خواهد داشت. این مساله در نهایت منجر به خطر افتادن جایگاه اوراق قرضه دولتی آمریکا در بازارهای مالی بین المللی خواهد شد.
وی افزود: تا امروز اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به سیستم اقتصادی و مالی آمریکا موجب شده تا بتوانیم نرخ بهره دریافت وام از بازارهای مالی بین المللی را کاهش دهیم.
این در حالی است که مذاکرات جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا با نمایندگان کنگره این کشور برای روشن شدن وضعیت سقف بدهی های این کشور روز گذشته بار دیگر از سر گرفته شده است.
دولت آمریکا تا دوم اوت مهلت دارد تا نظر مساعد کنگره را برای افزایش سقف بدهی های دولتی جلب کند . وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد کسری بودجه دولت فدرال این کشور در هشت ماه نخست سال مالی جاری به بیش از ۹۲۷٫۴ میلیارد دلار رسیده است. افزایش کسری بودجه آمریکا فشارها بر کنگره و دولت اوباما را برای کاهش هزینه های دولتی به شدت افزایش داده است.
بر این اساس میزان کسری بودجه دولت فدرال آمریکا در هشت ماه نخست سال مالی جاری به بیش از ۹۲۷٫۴ میلیارد دلار رسیده است . پیش بینی می شود کسری بودجه آمریکا در سال مالی جاری به بیش از ۱٫۲۹ تریلیون دلار برسد. این رقم در سال ۲۰۰۹ میلادی به بیش از ۱٫۴۱ تریلیون دلار رسیده بود .بودجه سال مالی جاری ۳۰ سپتامبر به پایان خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر