2

دانیل اورتگا در راس ریاست جمهوری انتخابات نیکاراگوئه

  • کد خبر : 19555
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه نشان می دهد دانیل اورتگا از دیگر رقبای خود پیشی گرفته است. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز ، کمیسیون انتخابات نیکاراگوئه اعلام کرد بر اساس شمارش آرای ۱۸ درصد از شعبه های رای گیری، اورتگا تاکنون شصت و سه ممیز هفت درصد آرا را کسب […]

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه نشان می دهد دانیل اورتگا از دیگر رقبای خود پیشی گرفته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز ، کمیسیون انتخابات نیکاراگوئه اعلام کرد بر اساس شمارش آرای ۱۸ درصد از شعبه های رای گیری، اورتگا تاکنون شصت و سه ممیز هفت درصد آرا را کسب کرده است.
فابیو گادیا، رقیب اورتگا که از شخصیت های رادیویی و بازرگان است، تاکنون بیست و نه درصد آرا را بدست آورده است.
نتایج اولیه انتخابات با نتایجی که بر اساس نظرسنجی ها پیش بینی شده بود، اختلاف زیادی دارد و هواداران گادیا، حزب ” ساندینیستا” وابسته به اورتگا را به تقلب در انتخابات، پر کردن صندوقهای رای به منظور عدم امکان رای دادن محافظه کاران متهم کرده اند.
انتخابات دیروز در نیکاراگوئه با خشونت هایی نیز همراه بود. به طوری که در درگیریها در شمال این کشور دست کم نه تن زخمی شدند.
اورتگا که دو دوره ریاست جمهوری نیکاراگوئه را بر عهده داشته است، در پنج سال اخیر با حمایتهای مالی متحد سوسیالیست خود هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا نقش عمده ای در پیشرفت اقتصادی کشورش ایفا کرده است.
اورتگا، فرمانده سابق ارتش شورشی ساندینیستا که در انقلاب سال هزار و نهصد و هفتاد و نه به قدرت رسید و از مخالفان سرسخت آمریکا به شمار می رود، با برنامه هایی برای بهبود وضع بهداشتی و آموزشی قدرت خود را در کشور مستحکم کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر