2

سیاستمداران بلندپایه ای که در طرح براندازی دولت عراق دست داشتند

  • کد خبر : 19586
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۲

عراق در مرحله بسیار خطرناکی به سر می برد و خطر در نفوذ توطئه کنندگان علیه نظام دموکراتیک کنونی به درون رده های عالی دستگاههای امنیتی و نظامی و برخی مراکز حساس دولتی نهفته است، آنها طرحهای مشکوکی برای نابودی عراق را اجرا می کنند.  نوری المالکی با هشدار در باره شرایط خطرناکی که عراق […]

عراق در مرحله بسیار خطرناکی به سر می برد و خطر در نفوذ توطئه کنندگان علیه نظام دموکراتیک کنونی به درون رده های عالی دستگاههای امنیتی و نظامی و برخی مراکز حساس دولتی نهفته است، آنها طرحهای مشکوکی برای نابودی عراق را اجرا می کنند.

 نوری المالکی با هشدار در باره شرایط خطرناکی که عراق در آن به سر می برد، از دست داشتن برخی شخصیتهای سیاسی بلندپایه در توطئه خنثی شده علیه روند سیاسی پرده برداشت.

به گزارش رسانه های عراق، نوری المالکی اعلام کرد : ما اسامی سیاستمداران بلندپایه ای را که در طرح خنثی شده براندازی روند سیاسی عراق دست دارند، در اختیار داریم.

وی که به مناسبت عید سعید قربان، میزبان جمعی از شخصیتهای رسانه ای بود، افزود : عراق در مرحله بسیار خطرناکی به سر می برد و خطر در نفوذ توطئه کنندگان علیه نظام دموکراتیک کنونی به درون رده های عالی دستگاههای امنیتی و نظامی و برخی مراکز حساس دولتی نهفته است، آنها طرحهای مشکوکی برای نابودی عراق را اجرا می کنند.

مالکی گفت : از جمله کسانی که در این توطئه شرکت کرده اند، شخصیتهای سیاسی معروف و برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای هستند که جزئیات آن را امروز به خاطر امنیت کشور فاش نخواهیم کرد، اما معنایش این نیست که ما این افراد را بازخواست نخواهیم کرد، بلکه اسامی آنها را در زمان مناسب و پس از پایان تحقیقات و بازجویی دستگاههای امنیتی از سران بعثی که اخیرا بازداشت شده اند، افشا خواهیم کرد.

منابع امنیتی عراق پیشتر از دستگیری ۵۰۰ نفر از اعضای یک گروه مسلح وابسته به حزب منحل شده بعث و ادامه پیگرد بعثی هایی خبر داده بودند که با توطئه براندازی دولت منتخب پس از خروج نظامیان آمریکایی مرتبط هستند.

منابع امنیتی عراق، هدف اصلی این گروه را براندازی دولت نوری مالکی پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق اعلام کرده بودند که برخی کشورها از جمله قطر، امارات و عربستان از این گروه بعثی حمایت می کردند.(مهر)

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر