3

پدری که سه فرزند دختر خودش را به گلوله می بندد + تصویر

  • کد خبر : 19692
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۷

علت اینکه مردم به سمت و سوی فیلم‌های که خشونت دارند می روند این است که به نوعی تخلیه هیجان نیاز دارند. پخش اینگونه فیلم‌ها و ترویج تماشای آن به فرهنگ یک جامعه بر می‌گردد و باعث لطمه به جامعه می‌شود.     در هفته گذشته در فضای اینترنت کشور، فیلمی پخش شد که در […]

پشت پرده تمام حال و هوای زشت انتشار یک فیلم سیاه !

علت اینکه مردم به سمت و سوی فیلم‌های که خشونت دارند می روند این است که به نوعی تخلیه هیجان نیاز دارند. پخش اینگونه فیلم‌ها و ترویج تماشای آن به فرهنگ یک جامعه بر می‌گردد و باعث لطمه به جامعه می‌شود.

 

 

در هفته گذشته در فضای اینترنت کشور، فیلمی پخش شد که در آن پدری سه دختر خود را با شلیک گلوله کشت. دیدن این فیلم و صدای فریادهای دختری که به پدرش التماس می‌کرد تا او را نکشد دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد. اما سوال اینجاست که براستی چرا افراد در جامعه مشتاق دیدن این فیلم و صحنه‌های حاشیه‌ای واقعی از زندگی دیگران هستند؟
جواز جنایت بعدی صادر شد

منصور بهرامی، روانشناس و عضو ارشد انجمن بین الملل تحلیل رفتار در این خصوص به خبرنگار برنا گفت:علت اینکه مردم به سمت و سوی فیلم‌های که خشونت دارند می روند این است که به نوعی تخلیه هیجان نیاز دارند. پخش اینگونه فیلم‌ها و ترویج تماشای آن به فرهنگ یک جامعه بر می‌گردد و باعث لطمه به جامعه می‌شود. وظیفه دست اندرکاران است که جلوی پخش این فیلم‌ها را بگیرند.این اتفاقات روح جامعه را جریحه دار می‌کند و باعث می شود دیگران نیز در شرایط مشابه، به نوعی مجوز پیدا کرده و به این حرکات روی بیاورند و الگویی برای رفتارهای خودشان از این حوادث انتخاب کنند.انسان‌ها تنها الگوهای مثبت را برداشت نمی‌کنند الگوهای منفی را هم برداشت می‌کنند و از برداشت الگوهای منفی اثرات اینچنینی را شاهد خواهیم بود.

افرادی که فیلم خشن می‌بینند ناهنجاری رفتاری دارند


مجید ابهری، جامعه شناس و آسیب شناس و مدرس دانشگاه در مورد این فیلم و حواشی آن در جامعه گفت: نمایش خشونت زمینه‌ساز خشونت‌های بیشتر است. ۸۵ درصد از کسانی‌که علاقه به تماشای صحنه های خشن و یا تکرار نمایش آن ها را دارند؛ دچار ناهنجاری رفتاری خشونت طلبی و لذت بردن از آزار دیگران هستند. بعضی از افراد به دلیل وجود ناهنجاری‌های روانی و ضعف تربیت خانوادگی اقدام به ارسال و نمایش فیلم‌ها و عکس‌هایی می کنند که باعث تکرار خشونت، گسترش و افزایش آن و آزار عاطفی دیگران می‌شود. متاسفانه انعکاس بسیاری از اینگونه اقلام جنبه اطلاع رسانی ندارند.‌ همچنین نگاه بر اینگونه مناظر و عکس‌ها باعث سنگدلی و ناهنجاری‌های عاطفی و احساسی می‌شود.
فضای نشاط و شادی در جامعه کم است

دکتر امان الله قرائی مقدم، جامعه شناس افرادی را که از مشاهده اینگونه صحنه‌ها لذت می‌برند را عضو گروه linch برشمرد و گفت: linch به معنای تماشاگران یک صحنه خشونت است؛اینگونه افراد از مردن و تماشای زجر کشیدن کسی لذت می‌برند،این جای تاسف است که افراد برای دیدن اعدام محکومان از ساعت ۳ و نیم صبح به محل اجرای حکم می‌روند تا اعدام را تماشا کنند، همه اینگونه افراد که به تماشای اعدام می‌روند، گروه پرخاشگر بوده و خشونت طلب هستند.در جامعه‌ای که شادی و نشاط کم داشته باشد، بستر برای خشونت مهیا می‌شود. در سریال‌ها و فیلم‌های جنگی و اکشنی که فرد در ماهواره و تلویزیون مشاهده می‌کند همچنین برخورد افراد با یکدیگر در خانواده و اجتماع همه در گسترش خشونت در جامعه تاثیر می‌گذارند. ریشه خشونت در جامعه و خانواده‌هاست و جامعه این خشونت را تشدید می‌کند. به این مساله تئوری «چرخش در خشونت» می‌گویند؛یعنی خشونت، خشونت می‌آورد.


تشویق خشونت در جامعه


مصطفی تبریزی، دکترای تخصصی مشاوره و روان درمانی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار برنا گفت:در فرهنگ ما متاسفانه خشونت، تشویق می‌شود. به طور مستقیم گفته نمی‌شود خشونت کنید، ولی وقتی افراد می‌بینند کسی که در جامعه در رفتار خود خشونت دارد، موفق است، نا خودآگاه تشویق می‌شوند و به کارهای خشن گرایش پیدا می‌کنند. برای رفع این مساله باید کارهای فرهنگی انجام شود تا خشونت را از بین ببرند. این فیلم‌ها هیجان دارند و نیز حس کنجکاوی برطرف می‌شود. افراد به دنبال مسایل عجیب و غریبند و می‌خواهند بدانند که قتل چطور صورت می‌گیرد و اصلا مگر می‌شود کسی بچه خودش را بکشد.تمام این دلایل که روی هم جمع می‌شوند،این حال و هوا و خصوصیت زشت را در افراد ایجاد می‌کنند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر