1

کارفرمایان از تخفیف پلکانی حق بیمه سهم کارفرمایان بهره‎مند شوند

  • کد خبر : 20055
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷

داود شیوندی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور تشویق و ترغیب بنگاه‌های اقتصادی در جذب نیروی کار، ایجاد اشتغال و فرصت‌های جدید شغلی، بخش عمده‌ای از سهم بیمه کارفرما در بند «و» ماده ۸۰ برنامه پنجم توسعه آئین‎نامه اجرایی که به تصویب هیئت دولت رسیده، پرداخت می‌شود. وی […]

داود شیوندی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور تشویق و ترغیب بنگاه‌های اقتصادی در جذب نیروی کار، ایجاد اشتغال و فرصت‌های جدید شغلی، بخش عمده‌ای از سهم بیمه کارفرما در بند «و» ماده ۸۰ برنامه پنجم توسعه آئین‎نامه اجرایی که به تصویب هیئت دولت رسیده، پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس این آئین‎نامه کارفرمایان کارگاه‎های بخش‏های مختلف باید پس از اعلام نیاز نیروی جدید خود به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مراجعه و با تایید این اداره‎کل اقدام به جذب نیروی جدید کنند و تا از تخفیف پلکانی حق بیمه سهم کارفرمایان بهره‎مند شوند.
شیوندی ادامه داد: بر اساس این آئین‎نامه همچنین کارگرانی که در طول برنامه چهارم نتوانسته‎اند به مدت پنج سال از مزایای این قانون در طول برنامه چهارم و ماده ۱۰۳ بهرمنده شوند، بقیه مدت باقی‎مانده را می‏توانند بر اساس بند «و» ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم و با شرایط آئین‏نامه جدید استفاده کنند.
وی در ادامه بر ضرورت ایجاد زمینه‌های اشتغال برای جوانان جویای کار تأکید کرد و گفت: بیکاری پیامدهای منفی بسیاری هم از نظر فردی و هم از نظر خانوادگی و اجتماعی در پی دارد که عمده‌ترین پیامدهای آن احساس بی ارزشی در فرد، فقر و تنگدستی و مشکلات خانوادگی، بزهکاری و آلوده شدن به اعتیاد و عقب ماندگی کشور از نظر اقتصادی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در میان کشورهای جهان، برخی کشورها میانگین کار در میان آنان به ساعت‌ها می‌رسد و بدین سبب از نظر اقتصادی به رتبه‌های بالایی رسیده و به پیشرفت‌های چشمگیری نایل شده‌اند.
شیوندی اضافه کرد: این در حالی است که بیکاری سبب می‌شود که فرد و خانواده از امکانات مورد نیاز و رفاه و آسایش زندگی محروم شوند و این مسئله به مرور زمان، آرامش روانی خانواده را متزلزل و چه بسا موجب محرومیت فرزندان از تحصیل و دیگر مزایای زندگی اجتماعی می‎شود.
وی تأکید کرد: باید تمام ظرفیت خود را برای برطرف کردن بیکاری صرف کنیم و برای این کار توجه ویژه به ساختار تولید و توسعه کشور در بخش‌های صنعتی و تجاری و اقتصادی امری ضروری است و باید با بسترسازی، زمینه‌سازی جدیدی را برای تولید و توسعه کشور ایجاد کنیم.
شیوندی با بیان اینکه حل مشکل بیکاری نیازمند همت و همکاری همه دستگاه‎های اجرایی است، خاطرنشان کرد: باید به اشتغال جوانان به عنوان یک اولویت اساسی و مهم در کشور نگاه کرد چرا که حل معضل بیکاری جوانان رافع بسیاری دیگر از مشکلات کشور و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20055

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر