2

استخدام معلمان حق التدریسی در آینده نزدیک

  • کد خبر : 20657
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۶

جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که با حضور مسوولان وزارت اموزش و پرورش برگزار شد، به استخدام فارغ التحصیلان تربیت معلم و معلمان حق التدریسی اختصاص داشت. به گفته علی عباسپور تهرانی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اموزش و پرورش معتقد بود ماده ۱۱۱ قانون بودجه کشور که که مربوط به استخدام […]

جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که با حضور مسوولان وزارت اموزش و پرورش برگزار شد، به استخدام فارغ التحصیلان تربیت معلم و معلمان حق التدریسی اختصاص داشت.

به گفته علی عباسپور تهرانی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اموزش و پرورش معتقد بود ماده ۱۱۱ قانون بودجه کشور که که مربوط به استخدام رسمی در اموزش و پرورش است، قابل اجرا نیست: “دوستان رایزنی هایی کردند و در اخر مجوزهایی به آموزش و پرورش دادند تا این مصوبه قابل اجرا باشد.”

از مجوز استخدام برای ۷ هزار فارغ التحصیل تربیت معلم تا دو هفته آینده خبر داد: “۴ هزار استخدامی، مربوط به معلمان زن و یا مردانی است که مشکل سربازی ندارند. آنها با موافقت معاونت نیروی انسانی رئیس جمهور طی صورت جلسه ای، استخدام رسمی می شوند. همچنین آموزش و پرورش اعلام کرد برای اسن استخدام ها، تامین اعتبار می شود. چون با بازنشسته شدن تعدادی از معلمان در سال ۹۰، امکان استخدام بوجود می آید.”

به گفته عباسپور، ۳ هزار ظرفیت باقی مانده به فارغ التحصیلان مردی اختصاص دارد که مشکل نظام وظیفه دارند: “با موافقت نظام وظیفه، این فارغ التحصیلان به عنوان سرباز معلم خدمت سربازی را در آموزش و پرورش انجام می دهند و پس از خدمت سربازی، استخدام رسمی اموزش و پرورش می شوند.”

افق – خبرآنلاین – رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درباره استخدام معلمان حق التدریسی هم گفت: “در ارتباط با استخدام ۶۰ هزار معلم حق التدریسی، اعلام شد که پس از استخدام ۲۶ هزار معلم در سال ۸۶، در سال ۹۰ مجوز استخدام ۱۷ هزار نفر وجود دارد که ۴هزار سهمیه برای معلمان نهضت سواد آموزی است. ۱۳ هزار سهمیه باقی مانده هم به معلمان با سابفه بالای ۴-۵ سال اختصاص دارد. ۱۷ هزار سهمیه دیگر هم می ماند که به تدریج در سال های آینده استخدام می شوند.”

به گفته او، کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید داشت در فرایند استخدام معلمان حق و التدریسی، ۵ هزار سهمیه به مربیان بهداشت اختصاص پیدا کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20657

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر