2

پرده برداری از ابعاد تازه ارتباط دولت انگلیس با “سیف الاسلام قذافی”

  • کد خبر : 21350
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲

پرده برداری از ابعاد تازه ارتباط دولت انگلیس با “سیف الاسلام قذافی”

پس از افشای رویکرد متناقض و ریاکارانه غربی ها در قبال دیکتاتورهای جهان غرب، این بار یک هفته نامه بریتانیایی از ابعاد تازه ارتباط دولت انگلیس با “سیف الاسلام قذافی” پرده برداشت.

ساندی تایمز در مطلبی با افشای هدیه ۱۰۰ هزار پوندی “ادم اینگرام” وزیر دفاع انگلیس در سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ به سیف الاسلام قذافی از ابعاد تازه ارتباط وی با دولت بریتانیا پرده برداشت.

در این گزارش آمده که اینگرام هدیه ۱۰۰ هزار پوندی را به موسسه بین المللی توسعه قذافی اعطا کرده است. رسانه های غربی درست دو سال پیش زمانی که تحقیقاتی در رابطه با جعلی بودن مدرک دکترای سیف الاسلام از دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی لندن (LSE) آغاز شد، متوجه این رسوایی شدند اما به دلایل سیاسی ارتباط دولت بریتانیا با پسر قذافی هرگز فاش نشد.

این افشاگری دردسر تازه دولت انگلیس تلقی می شود زیرا هم اکنون انتقادهای بسیاری در رابطه با رویکرد ریاکارانه مقامات بریتانیایی در قبال رژیم قذافی وجود دارد. مقامات انگلیسی با وجود آنکه پیشتر از سیف الاسلام به عنوان نماینده تحقق دموکراسی در لیبی یاد می کردند، اخیرا از بازداشت وی استقبال کردند.

همچنین افشاگری رسانه های غربی در مورد ارتباط سیف الاسلام با دیگر مقامات انگلیسی از جمله “تونی بلر” نخست وزیر سابق این کشور که باعث انعقاد قراردادهای نفتی چند میلیون پوندی میان شرکت های انگلیسی و لیبی شده بود، از رویکرد متناقض و ریاکارانه دولت بریتانیا در قبال دیکتاتورها پرده برداشته بود.

دیلی میل نیز پیشتر در گزارشی از کشف نامه های تملق آمیز “پرنس چارلز” و نخست وزیر اسبق انگلیس به “معمر قذافی” در قصر “سیف الاسلام” پسر دوم دیکتاتور لیبی پرده برداشته بود.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر