2

مدیریت مسکن مهر شهرستان پردیس  تنها مجرای قانونی نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر

  • کد خبر : 217728
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲

جاودان فر تاکید کردند:براساس دستورالعمل وزارت راه وشهرسازی از خردادماه سال ۹۳ اقدام به انجام نقل وانتقال ثانویه در چهارچوب بخشنامه های ابلاغی نمودیم.

مدیر اجرایی مسکن مهر شهرستان پردیس به تشریح روند نقل وانتقال واحدهای مسکن مهر این شهرستان پرداخت.

علی اصغر جاودان فرمدیر اجرایی مسکن مهر شهرستان پردیس  صبح امروز درگفتگو با خبرنگار  خبرگزاری افق  با اشاره  به تخلفات عدیده ای که در بنگاه های املاک صورت گرفته است اظهار کرد: فروش یک واحد به چندین نفر و ضرر وزیان اقشار مستضعف  و ثروت افزوده غیر قانونی  سوداگران ،  ما را بر آن داشت  تا با استمداد از راهکار های حقوقی وقانونی  مدیران عالی وزارت راه وشهرسازی موضوع نقل وانتقال  را در مسکن مهر پردیس عملیاتی کنیم و موجب آسایش متقاضیانی باشیم  که بدون دغدغه نسبت به نقل وانتقال واحد خود مبادرت می نمایند لذا براساس دستورالعمل وزارت راه وشهرسازی  از خردادماه سال ۹۳ اقدام  به انجام نقل وانتقال ثانویه در چهارچوب  بخشنامه های ابلاغی نمودیم.

جاودان فر با تشریح انواع واحدها در فرایند نقل وانتقال گفت: فرایند نقل و انتقال براساس نوع واحدها متفاوت است ؛بنابراین  اگر مسکن مهر ملکی باشد در نقل وانتقال  عرصه واعیان هر دو منتقل می شود و چنانچه ۹۹ ساله باشد فقط اعیان منتقل خواهد شد .

مدیر اجرایی مسکن مهر افزود : در خصوص خانه های دارای تسهیلات خود مالک طرفین  فقط با مراجعه به بانک  فرایند تغییر مدیون را به انجام می رسانند .

 

 

وی   با بیان اینکه  تدابیر لازم در خصوص به حداقل رساندن  تخلفات در نقل وانتقال اندیشیده شده است افزود :

ابتدا بایستی منشا تخلفات در نقل وانتقال را عرض کنم که دونوع  تخلف شایع متصور و متحمل  است .

تخلف  در ارائه قرارداد جعلی  وتخلف  در نقل وانتقال واحد وحتی امتیاز به چندین نفر

مدیر اجرایی مسکن مهر شهرستان پردیس ادامه داد: با مروری بر روند نقل و انتقال تمامی اقدامات ما مبتنی بر اعلام رای ونظر مراجع قضایی و حقوقی است

جاودان فر آغاز عملیات نقل  وانتقال را  استعلام از دبیرخانه در خصوص نداشتن هر گونه توقیف عنوان کرد و گفت :

مرحله بعدی استعلام از واحد حقوقی شرکت عمران می باشد تا احتمال خطا  به صفر برسد وآخرین  مرحله که درج نام مدیون می باشد با مجوز بانک مسکن در صفحه ۶ قراردادپیش فروش  ثبت میگردد.

مدیر اجرایی مسکن مهر شهرستان پردیس باشاره به دو  گروه هدف نقل وانتقال  افزود : برای متقاضیانی که کارت قسط دارند ؛ استعلام از بانک مسکن برای تشکیل پرونده الزامی است چون سند در رهن بانک است مراتب با بانک مسکن مکاتبه شده وپس از آن در قرارداد پیش فروش نهایی نام خریدار ثبت میگردد.

برای آندسته از متقاضیانی که کارت قسط ندارند بایستی عرض کنم  که چون سند در رهن بانک نیست فرآیند سامانه ای پس از تشکیل پرونده انجام  می شود  و مراتب جهت صدور کارت قسط بنام خریدار صادر میگردد.

 

جاودان فر با اشاره به   احتمال  ارسال نامه توقیف به مدیریت مسکن مهر در بازه زمانی انجام فرایند نقل وانتقال  خاطر نشان کرد: اگر مراجع قضایی  قبل از انجام نقل و انتقال  واحدی را با تسلیم نامه کتبی  و مورد تایید واحدحقوقی با درج در سامانه  توقیف کرده باشند، در همان شروع فرایند نقل وانتقال جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: در بازه زمانی بین صدور سند ۵برگه وتشکیل پرونده اولیه ، هرنامه ای که از سوی مراجع قضایی دلالت بر توقیف واحد معامله شده باشد به محض وصول نامه پرونده تشکیل شده برای نقل وانتقال باطل و ضمن اطلاع به طرفین معامله ،مراتب  جهت  بهره برداری  به حراست شرکت عمران ایفاد میگردد.

مدیر اجرایی  مسکن مهر شهرستان پردیس ارائه نامه توقیف  بعد از صدور قراردادپیش فروش نهایی به خریدار را از نظر شرکت عمران ،فاقد اعتبار دانست و گفت: هرگونه ابطال یا نقل وانتقال در این بازه زمانی منوط به رای دادگاه می باشد .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=217728

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر