1

سفیر ایران در پاریس: سرمایه گذاری مشترک شرکت های فرانسوی در کشور باید صورت گیرد

  • کد خبر : 222230
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در همایش ‘بررسی فرصت ها و چالش های حضور در بازار ایران’ بر ضرورت انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری مشترک شرکت های فرانسوی در ایران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، علی آهنی روز جمعه در این مراسم که به همت انجمن صادر کنندگان منطقه ارل ( Arle ) و اتاق بازرگانی و صنعت این منطقه و با همکاری اتاق بازرگانی بین المللی جنوب فرانسه ( Cci Provence Alpes Cote Azur ) برگزار شد، گفت: این انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری مشترک باید برای تولید جهت مصارف داخلی و صادرات مازاد آن باشد.
وی افزود: اگر شما دغدغه صادرات دارید ما هم در ایران برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش صادرات غیرنفتی همین دغدغه را داریم لذا لازم است با سفر به ایران و بررسی های میدانی برای شناسایی ظرفیت های وسیع همکاری، طرفهای مطمئنی را برای سرمایه گذاری مشترک در ایران بیابید که با تولید در ایران با استفاده از مزیت های نسبی فراوان بتوان ضمن بهره برداری از بازار داخلی، مازاد تولید را نیز به کشورهای دیگر صادر کرد.
آهنی سپس به تشریح شاخص های اقتصادی و زمینه ها و فرصت های همکاری اقتصادی و صنعتی بین ایران و فرانسه پرداخت.
فرانسوا دولوز رئیس انجمن صادرکنندگان منطقه Arles فرانسه نیز در این همایش با بیان اینکه ایران بازار مهمی است که باید پس از تحریم ها به آن توجه دقیق کنیم، گفت: هدف ما از برگزاری این همایش بررسی اجرای برنامه های همکاری مشترک با استفاده از تجربیات سفیر ، اتاق بازرگانی و رایزن های تجارت خارجی فرانسه و انجمن صادرکنندگان است.
ژوزف برن (Brun Josef) مدیر شرکت Energy Makeen و معاون انجمن صادرکنندگان نیز در این همایش گفت: این همایش برای اولین بار تحت عنوان Mondial Export در سال ۲۰۱۵ با حضور شرکت های مهم فرانسوی در منطقه آرل تشکیل شد.
وی افزود: هدف ما این است با برگزاری این همایش بتوانیم از ظرفیت های کشورهایی مثل ایران با داشتن ظرفیت های عظیم اقتصادی بهره مند شویم.
خانم توزی کارشناس شرکت بیمه کوفاس در ادامه این همایش با ارائه نموداری از وضعیت اقتصادی کشورهای مهم جهان از جمله چین، روسیه، برزیل، آلمان و فرانسه گفت: در برخی از کشورها در سال ۲۰۱۵ شاهد افزایش ریسک سرمایه گذاری بودیم که از جمله آن عربستان با ۶۵ درصد و روسیه با ۶۰ درصد بود در حالیکه در همین دوره کشورهای همچون اسپانیا بیشترین رشد اقتصادی را تجربه کردند.
وی با بیان اینکه فرانسه در بین این کشورها از رشد اقتصادی ۳٫۱ درصدی برخوردار بود، افزود: متاسفانه موضوعات امنیتی و تروریسم تاثیر زیادی بر میزان سرمایه گذاری های خارجی داشته است.
در ادامه جلسه نیز سایر سخنرانان به شرایط سرمایه گذاری در ایران، چگونگی آشنایی شرکت های فرانسوی از ظرفیت های همکاری و مشکلات و موانع فراروی همکاری و سرمایه گذاری در ایران و راهکارهای آن و همچنین تجربیات برخی از شرکت های فعال فرانسوی در ایران پرداختند.
یادآوری می شود، همایش ‘بررسی فرصت ها و چالش های حضور در بازار ایران’ با حضور هروه شروبینی ( Herve Cherubini ) شهردار و مسئولان و فعالان اقتصادی منطقه در سالن آلیپلیوم شهرداری سنت رمی پروانس برگزار شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=222230

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر