3

سنا طرح تحریم‌های جدید ضد ایران و روسیه را تصویب کرد

  • کد خبر : 223404
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰:۴۱

مجلس سنای آمریکا طرح تحریم های ایران موسوم به S.722 را تصویب کرد. بر اساس این طرح هر گونه لغو تحریم های ایران باید با موافقت کنگره صورت گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما سنای آمریکا طرح تحریم های جدید ضد ایران و روسیه و تدوین و منسجم کردن تحریم های کنونی ضد این دو کشور را تصویب کرد.

مجلس سنای آمریکا طرح تحریم های ایران موسوم به S.722 را تصویب کرد. بر اساس این طرح هر گونه لغو تحریم های ایران باید با موافقت کنگره صورت گیرد. این طرح، دستان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را برای تعلیق هر نوع تحریم علیه مسکو می بندد.
هدف از این طرح، ایجاد روندی جدید است که به کنگره اجازه می دهد در مدت ۳۰ روز با تعلیق یا لغو تحریم های روسیه از سوی رئیس جمهور آمریکا مخالفت کند.
از میان صد سناتور مجلس سنا، نود و هشت سناتور به طرح تحریم های ایران رای مثبت و دو سناتور رای منفی دادند. سناتور برنی سندرز نماینده مستقل ایالت ورمونت و سناتور رند پال نماینده جمهوریخواه ایالت کنتاکی به طرح تحریم های جدید ضد ایران و روسیه رای منفی دادند.
سندرز در واکنش به طرح تحریم های جدید ایران: ارزش ندارد توافق هسته ای را به خطر بیندازیم
برنی سندرز نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا روز پنجشنبه در پی تصویب طرح تحریم های جدید ضد ایران و روسیه در سنای آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد به اعتقاد وی تحریم های جدید ضد ایران توافق بسیار مهم هسته ای با این کشور را به خطر می اندازد. متحمل شدن به خطر انداختن توافق هسته ای ایران ارزش ندارد.
باب کورکر، رئیس کمیسیون روابط خارجی اظهار داشت: مجلس سنا با تصویب این طرح بر نقش خود در سیاست خارجی تاکید کرد.
چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات در مجلس سنا گفت: ما کنگره را به عنوان داور نهایی برای تعلیق تحریم ها قرار دادیم، نه رئیس جمهور.
وی افزود: با این طرح این دیدگاه که رئیس جمهور به تنهایی می تواند تحریم ها را به هر دلیلی لغو کند از بین رفت.
میچ مک کانل، رئیس اکثریت جمهوری خواه در سنای آمریکا، گفت: ما برای مقابله با ایران و وادار کردن ایران برای حساب پس دادن و همچنین سنا طرح تحریم‌های جدید ضد ایران و روسیه را تصویب کردپاسخ دادن به اقدامات تحریک آمیز روسیه در سال های اخیر باید قاطعانه عمل کنیم.
سلی جونز رئیس انجمن صلح نیویورک در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت تحریم های جدید آمریکا علیه ایران همان تحریم های قبل از برجام، اما پیچیده تر هستند.
قابل ذکر است پیش از رای گیری درباره این طرح تحریم‌ها، سنای آمریکا متممی که توسط سناتور بن کاردین برای معافیت ناسا از طرح اعمال تحریم‌های جدید ضد ایران و روسیه ارائه شده بود را با نود و  چهار رای موافق و شش رای مخالف، تصویب کرد.
همچنین مجلس سنای آمریکا متمم سناتور گراهام درباره طرح تحریم های ایران را تصویب کرد.
در جلسه سنا درباره قانون موسوم به «متمم گراهام، درباره طرح تحریم های ایران/S.722»، رای گیری شد و هر صد سناتور به این اصلاحیه رای مثبت دادند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=223404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر