5

بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه

  • کد خبر : 22505
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶

جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد باید واکنش قاطع و روشنی نسبت به این رفتار آمریکا نشان دهد

غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه تجاوز اخیر آمریکا به حریم هوایی ایران گفت‌وگو کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سابقه تجاوزات مکرر آمریکا نسبت به ایران اظهار داشت: ورود هواپیمای جاسوسی در عمق ۲۵۰ کیلومتری حریم هوایی ایران گامی بسیار خطرناک در چارچوب اقدامات تحریک‌آمیز دولت آمریکا تلقی می‌شود و نقض آشکار روح منشور ملل متحد در خصوص روابط مسالمت آمیز کشورها و تمام قوانین بین‌المللی ذیربط است. مسئولیت عواقب چنین اقدام خطرناک و تحریک آمیزی به عهده دولت متجاوز است.

رکن‌آبادی به تعمدی بودن اینگونه رفتارهای غیرمسئولانه و تحریک آمیز آمریکا علیه ایران اشاره و هرگونه احتمال خطای سهوی را منتفی دانست و گفت: تجاوز این هواپیما نشان دهنده نیات سوء آمریکا در تلاش برای تثبیت حضور نظامی خود در منطقه و مخاطرات جدی آن نسبت به صلح و امنیت بین‌المللی است. جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد باید واکنش قاطع و روشنی نسبت به این رفتار آمریکا و گام پرمخاطره آن در تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران نشان دهند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: از همه کشورها به ویژه کشورهای دوست انتظار داریم با اتخاذ مواضع روشن خود، مانع از تکرار اینگونه اقدامات تحریک آمیز آمریکا در جهت تضعیف و تهدید صلح و امنیت بین‌المللی شوند.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان نیز در این دیدار با اشاره به نقض مکرر حریم کشورش از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی اظهار داشت: لبنان همواره شاهد تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم مرزها می‌باشد و لذا هرگونه تجاوز و نقض حقوق و حریم جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر