1

فیلمبرداری از مراحل درمان بدون رضایت بیمار ممنوع است

  • کد خبر : 23557
  • ۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸

فیلمبرداری از مراحل درمان بدون رضایت بیمار مخالف اخلاق پزشکی است و با آن برخورد می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: فیلمبرداری از مراحل درمان در مراکز درمانی بدون رضایت بیمار مخالف اخلاق پزشکی است.

دکتر سید حسن امامی رضوی در حاشیه نشست خبری تبیین حاکمیت بالینی در نظام سلامت، درباره فیلمبرداری از مراحل درمانی در بیمارستان‌ها، گفت: این موضوع به درخواست بیماران در مراکز درمانی صورت می‌گیرد و بالطبع وجهی بابت آن از بیمار دریافت می‌شود. فیلمبرداری از مراحل درمان بدون رضایت بیمار مخالف اخلاق پزشکی است و با آن برخورد می‌شود.

پروتکل جدید روش تجویز مناسب هرسپتین ابلاغ شد

وی همچنین به ساماندهی صورت گرفته در تجویز داروهای بیماران صعب العلاج با تمرکز بر بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: حدود دو روز گذشته بخشنامه جدیدی برای تجویز داروی هرسپتین (موثر در درمان سرطان سینه) به مراکز درمانی ابلاغ شد.

به گفته معاون درمان وزیربهداشت، داروی هرسپتین پیش از این حداقل ۵۰ میلیون تومان هزینه به بیمار تحمیل می‌کرد که وزارت بهداشت به دلیل محدودیت منابع تنها ۳۰ درصد این مبلغ را تحت پوشش قرار می‌داد. اما با پروتکل‌های جدید و انتخاب روش مناسب تجویز (روش تجویز ۹ هفته‌ای) حمایت وزارت بهداشت از این دارو به ۸۰ درصد افزایش یافت.

وی گفت: پروتکل جدید تجویز و افزایش حمایت وزارت بهداشت از این دارو، رضایت‌مندی بیماران را سبب می‌شود. هر چند که اخیرا با آگاهی سازی و اطلاع‌رسانی‌های مناسب، تجویزهای غیر ضرور این دارو بسیار کمتر شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: داروی هرسپتین هنوز تحت پوشش بیمه نیست اما اخیرا ریاست جمهوری دستور پوشش بیمه‌ای تعداد بیشتری از داروها را اعلام کرده است.

وی در این باره گفت: با حمایت دولت، در خصوص اعتبارات بیماران مبتلا به سرطان، بدهی وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها تا پایان شهریور۹۰ تسویه شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23557

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر