4

با اعتقادات، باورها و ارزش‌های مردم نمی‌توان بازی کرد

  • کد خبر : 23645
  • ۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱

وفاداری به امام و رهبری، ایثارگری و جان فشانی و دشمن شناسی و زمان‌سنجی همگی از درس‌های عاشوراست

سردار سیدمحمد حجازی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح در آستانه فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی، این حماسه را نصرت الهی و عنایتی از جانب پروردگار دانست که باعث حضور پرشور مردم در آن و خلق حماسه‌ای عظیم شد و گفت: یوم الله روزی است که یاد و نام خدا در آن روز در دلها زنده و متبلور شده و تجلی می‌یابد و یوم الله ۹ دی اتفاقی بی نظیر و خروشی خودجوش بود که جهانیان را به تعجب واداشت.

وی با بیان اینکه در ۹ دیماه ۸۸ آموزه‌های حماسه حسینی و کربلا را می‌توان یافت، اظهار داشت: از عاشورای ۶۱ هجری که امام حسین(ع) به شهادت رسیدند تا به امروز، مردم مسلمان ایران همواره درس‌های این حماسه عظیم را مرور می‌کردند و در ۹ دی امتحانی عاشورایی از مردم گرفته شد که به حق نشان دادند درس خود را به خوبی آموخته‌اند و سربلندی که ره آورد این آزمون بزرگ بود نصیبشان شد.

حجازی خاطرنشان کرد: وفاداری به امام و رهبری، ایثارگری و جان فشانی و دشمن شناسی و زمان‌سنجی همگی از درس‌های عاشوراست که در حماسه ۹ دی به خوبی بروز کرد و از سویی دیگر توجه به خباثت دشمنان، فرهنگ عاشورایی و انقلاب اسلامی به این نکته مهم که محبت و ارادت مردم به اهل بیت و آموزه‌های دینی و انقلاب و ارزش‌های آن ناگسستنی است همه در ۹ دی متجلی شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری راز شکست ناپذیری نظام اسلامی ما را اتکا به مردم دانستند، تصریح کرد: نظام‌های مختلف دنیا یا به سلاح، تجهیزات ، پول و قدرت سیاسی و نظامی خود متکی هستند و خود را ابرقدرت می‌دانند یا کشورهای ضعیفی هستند که در سایه این قدرت ها و قرار گرفتن تحت حمایت آنها خود را محفوظ می‌کنند، اما معدود کشورهایی هم با اتکا به پشتیبانی مردمی توانسته‌اند ماندگار شوند.

معاون پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علاوه بر وجه مردمی، فصل مشترک مهم‌تری دارد که باعث جلب حمایت ملت شده که اتکال به خدا، اعتقادات، ایمان و ارزش‌های دینی است، ادامه داد: وحدت مردم در پرتو ایمان دینی فراهم شده است و با این قدرت و توان مردمی هیچ مستکبری را یارای ایستادن و مواجه شدن با آنان نیست و تمامی توطئه‌ها را در هم می‌شکنند.

وی با اشاره به تلاش استکبار در ایجاد جدایی و گسست میان امام، امت و انقلاب اظهار داشت: دشمنان این نظام به خوبی دریافته‌اند مادامی که این ملت رشید همراه نظام و انقلابند کاری از پیش نمی‌برند که فتنه ۸۸ نیز با هدف ایجاد تفرقه و رخنه در صفوف ملت بوجود آمد.

حجازی ۹ دی را پایانی بر توطئه‌های کانون‌های استکباری خواند و بیان داشت: تبلیغات فتنه گران و قول‌هایی که به اربابان خود داده بودند سران استکبار را دچار توهم کرده بود که اینها دارای عقبه و ریشه‌ای هستند، اما پس از خلق حماسه ۹ دی به دست مردم، متوجه شدند که نوکران آنها هیچ پایگاه و پشتوانه‌ای نداشته و حمایت از آنها بی فایده و به تعبیری آب در هاون کوبیدن است بنابراین این توطئه را پایان یافته فرض کردند و مشغول روش‌های دیگری شدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه موضوعات و مولفه‌هایی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در توجه به عمق شعارهای ۹ دی و پرهیز از محدود شدن به وجه شعاری آن باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: یکی از مولفه‌ها این است که با اعتقادات، باورها و ارزش‌های مردم نمی‌توان بازی کرد و هرکس در این راه دچار خطا شود با سیلی محکمی مواجه می‌شود، دیگر بروز همبستگی ، وحدت و یکپارچگی ملت ایران بود که با کمترین مقدمات، موجی خروشان برپا کرده و به صحنه آمدند.

معاون آماد ستاد کل نیروهای مسلح ولایت پذیری، تعهد و وفاداری به امام و رهبری همچنین اعلام برائت و بیزاری از فتنه‌گران را از دیگر موضوعاتی دانست که باید مورد توجه قرار بگیرد و اظهار داشت: حمایت مردم از مقام منیع ولایت و بیزاری از کسانی که به هر نحو آب در آسیاب فتنه ریختند، در شعارهای ۹ دی متجلی شد که نشان دهنده هوشیاری و دقت آنان بود که به وضوح فتنه انگیزان را شناخته بودند و محور اصلی که باید حول آن جمع شد و تبعیت کرد را خود مردم نشان دادند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت تبیین، توجیه و بصیرت افزایی در جامعه یادآور شد: فضاسازی فتنه گران داخلی و اربابان خارجی آنها، تلاشی در راستای ایجاد تردید و ابهام در جامعه بود که با روشنگری و افزایش بصیرت مردمی در نهایت ماهیت اصلی فتنه گران در روز عاشورا شناخته شد.

حجازی با بیان اینکه حماسه ۹ دی و فتنه ۸۸ دارای درس‌ها و آموزه‌های معناداری است تصریح کرد: جناح‌های سیاسی، نخبگان و مردم باید این درس‌های عمیق را مرور کرده و تنها به جنبه شعاری آن اکتفا نکنند.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح در پایان، این حماسه عظیم را افشاگری و سیلی محکمی به صورت بیگانگان و دست نشاندگان داخلی آنها دانست و اعلام کرد: دشمن در ۹ دی برای چندمین بار تجربه کرد که مردم ایران به آرمان‌های اسلام، انقلاب و امام خود پایبند و متعهد هستند و توطئه‌های آنان بر علیه انقلاب حاصلی جز ناکامی و استیصال به همراه ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر