1

بررسی مزدا ۶ جدید در تهران، غایب بزرگ بازار +تصاویر

  • کد خبر : 240460
  • ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵

ژاپنی ها را می توان بهترین سازندگان در سگمنت خودروهای سدان دیفرانسیل جلو دانست و موفق ترین خودروهای سدان دیفرانسیل جلو توسط خودروسازان ژاپنی ساخته شده اند که از بین آنها می‌توان به تویوتا کمری، هوندا آکورد، نیسان آلتیما و مزدا ۶ اشاره کرد که همگی این خودروها نه تنها مشتریان بسیاری در سرتاسر جهان دارند بلکه همگی به کیفیت سواری خوب، مصرف سوخت پایین و هزینه نگهداری پایین نیز مشهور هستند.

ژاپنی ها را می توان بهترین سازندگان در سگمنت خودروهای سدان دیفرانسیل جلو دانست و موفق ترین خودروهای سدان دیفرانسیل جلو توسط خودروسازان ژاپنی ساخته شده اند که از بین آنها می‌توان به تویوتا کمری، هوندا آکورد، نیسان آلتیما و مزدا ۶ اشاره کرد که همگی این خودروها نه تنها مشتریان بسیاری در سرتاسر جهان دارند بلکه همگی به کیفیت سواری خوب، مصرف سوخت پایین و هزینه نگهداری پایین نیز مشهور هستند.
به همین خاطر امروز می خواهیم به سراغ یکی از این خودروها برویم که به جرأت می‌توان آن را اسپرت ترین و جوان پسند بهترین گزینه در بین همکلاسان خود دانست، این خودرو مزدا ۶ است.
مزدا ۶ برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ به بازار معرفی شد و تاکنون سه نسل از آن تولید شده است. اولین نسل این خودرو دارای ظاهری شبیه به مزدا ۳ های قدیمی نسل اول بود با این تفاوت که مزدا۶ ابعاد بزرگتری از مزدا ۳ دارد. نسل اول مزدا ۶ تا سال ۲۰۰۷ بر روی خط تولید قرار داشت و حتی در کشور چین تا سال ۲۰۱۷ نیز به تولید می‌رسید. این خودرو با موتور های مختلفی تولید می‌شد که کوچکترین آنها یک موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری و قوی ترین آنها نیز یک موتور ۶ سیلندر وی شکل ۳ لیتری بود.
دومین نسل این خودرو نیز بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ به تولید رسید. این خودرو که اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۰۷ معرفی شد دارای طراحی بروزتری بود و می‌توان نمای جلو و عقب آن را شبیه به مزدا ۳ هایی دانست که در بازار کشورمان با نام مزدا ۳ نیو عرضه شدند. نسل دوم این خودرو نیز دارای موتورهای مختلفی از چهار سیلندر تا ۶ سیلندر بود که حجم آنها از ۱.۸ لیتر تا ۳.۷ لیتر را شامل می شد. نسل دوم مزدا ۶ سطوح جدیدی از رانندگی اسپرت را در کلاس خود معرفی کرد و بدین توان ترتیب توانست با کنار زدن هوندا آکورد خود را به عنوان اسپرت ترین خودروی کلاس خود معرفی کند.

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ جدید

اما مدلی که امروز به بررسی آن خواهیم پرداخت نسل سوم و از آخرین مدلهای مزدا ۶ است که این نسل از سال ۲۰۱۲ معرفی شده است و تاکنون برای خط تولید قرار دارد. مزدا در این نسل استفاده از پیشرانه‌های شش سیلندر را کنار گذاشت و پیشرانه های جدید خود را با نام اسکای اکتیو مورد استفاده قرار داد که دارای حجم کمتری هستند اما مصرف سوخت پایینی دارند و راندمان آنها بسیار بالا است. البته به تازگی مدل توربو مزدا ۶ نیز معرفی شده است.
نسل سوم این خودرو در بخش ابعاد دارای طول ۴۸۶۵ میلیمتر، عرض ۱۸۴۰ میلی متر و ارتفاع ۱۴۵۰ میلیمتر است. نمای ظاهری این خودرو مطابق با زبان طراحی جدید مزدا است و بارزترین نکته آن را جلو پنجره خندان و بزرگ باید دانست که در دو سمت آن چراغ های اسپرت و خشن خودرو جا خوش کرده‌اند. خطوط روی کاپوت و گلگیر نیز به طرز ماهرانه‌ای طراحی شده‌اند و نمی‌توان ایرادی از آنها گرفت. نمای جانبی خودرو نیز بسیار زیبا و شکیل است و گران تر از کلاس خود نشان می دهد ضمن اینکه با استفاده از حاشیه کرومی دوره شیشه های عقب کمی چاشنی لوکس بودن نیز به این خودرو اضافه شده است. نمای عقبی نیز اسپرت و پویا است و طراحی در صندوق عقب به گونه ای است که حالتی بالچه مانند دارد، چراغ های عقبی هم با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند که در زیر آن محل نصب پلاک خودرو قرار دارد.

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ جدید

سپر عقب گرچه طراحی ساده‌ای دارد اما وجود دو خروجی اگزوز در دو سمت آن به هر چه پویا تر شدن طراحی کمک کرده است ضمن اینکه نشان می‌دهد با یک خودروی اسپرت سر و کار داریم. در کل باید گفت که کمتر کسی است که طراحی ظاهری مزدا ۶ را نپسندد.
در داخل کابین نیز برخلاف مزدا ۳ شاهد یک فضای جادار و بزرگ هستیم طراحی داشبورد و فرمان همه اسپرت و بین انجام شده است در این بین نباید از کیفیت بسیار خوب و بالای مواد اولیه استفاده شده در کابین نیز به راحتی گذشت.
در بالای کنسول مرکزی نیز یک مانیتور تبلت ها قرار گرفته است که امکاناتی همچون سیستم رهیاب ماهواره‌ای و کنترل سیستم بلوتوث در آن قرار دارند.
غربیلک فرمان بسیار خوش دست و اسپرت طراحی شده است و در پشت آن نیز دو عدد شیفتر برای تعویض دنده وجود دارد. یکی از نکات مثبت مزدا۶ این است که شیفترهای آن همانند محصولات مرسدس بنز بی ام و یک سمت مثبت و یک سمت منفی هستند و دیگر همانند مزدا ۳ به این صورت نیست که از هر دو طرف بتوان دنده را بالا و پایین کرد. بر روی فرمان نیز کلید های مربوط به سیستم صوتی تلفن و کروز کنترل قرار دارند.

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ از نظر امکانات رفاهی نیز به پای خودروهای کره‌ای نمی‌رسد اما در بین محصولات ژاپنی سطح مناسبی از امکانات را ارائه می دهد. از امکانات این خودرو می‌توان به ترمز پارک برقی، سیستم رهیاب ماهواره ای، چهار شیشه برقی، سیستم هشدار فشار باد لاستیک، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری، تهویه دوگانه خودکار، سانروف برقی، دوربین دید عقب، چراغ های روشنایی در روز، خروجی تهویه برای سرنشینان عقب، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، قابلیت انتخاب حالت های مختلف رانندگی، فرمان چرمی، آینه الکتروکرومیک و سیستم ورود و استارت بدون کلید را نام برد، البته مدل مورد بحث ما از نسخه فول این خودرو نبود و نسخه های فول مزدا ۶ دارای امکانات بیشتری نیز هستند.

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ جدید

اما به جذاب ترین بخش این خودرو یعنی بخش فنی آن می‌رسیم. مزدا ۳ جدید در بازار جهانی با موتور های مختلف بنزینی و دیزلی عرضه می شود که همگی از سری اسکای اکتیو هستند اما ما در اینجا تنها به موتورهای بنزینی این خودرو خواهیم پرداخت.
ضعیف ترین مدل این خودرو مجهز به یک موتور ۴ سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر است که می تواند ۱۴۵ اسب بخار قدرت ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این موتور به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و می‌تواند مزدا ۶ ۱۳۰۰ کیلوگرمی را در عرض ۹.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. میانگین مصرف سوخت مزدا ۶ با این موتور نیز تنها ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
مدل بعدی که نسخه‌ی میانی این خودرو محسوب می شود نیز دارای یک موتور ۲ لیتری است اما قدرت آن به ۱۶۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. گشتاور این موتور نیز ۲۱۰ نیوتن متر است و می تواند مزدا ۶ را در ۱۰.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. میانگین مصرف سوخت این مدل نیز ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ جدید

اما پرطرفدار ترین نسخه مزدا ۶ مدل ۲.۵ لیتری این خودرو است که با نام اسکای اکتیو جی شناخته می شود و مدل مورد بررسی ما نیز که تصاویر آن را مشاهده می کنید از همین نسخه است. این نسخه نیز همانند سایر مدل های اسکای اکتیو دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت است. موتور ۴ سیلندر خطی این خودرو با ضریب تراکم ۱۳ به ۱ می تواند ۱۹۲ اسب بخار قدرت را در ۵۷۰۰ دور بر دقیقه تولید کند و قابلیت تولید ۲۵۶ نیوتن‌متر گشتاور را در ۳۲۵۰ دور بر دقیقه دارد. نیروی این موتور با استفاده از یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می کند. مزدا ۶ با این موتور ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن دارد و می‌توانند شتاب صفر تا صد کیلومتر را در ۷.۸ ثانیه به ثبت برساند و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۲۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
مصرف سوخت شهری این خودرو ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مصرف جاده ی آن نیز ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. به این ترتیب این خودرو می‌تواند میانگین مصرف ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را از خود بر جای بگذارد و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو ۶ است.

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ جدید

مشخصات دقیق مزدا۶ با موتور ۲.۵ لیتری را در جدول زیر می توانید مطالعه کنید.

مشخصات فنی
مدل مزدا ۶
پیشرانه ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی
حجم موتور ۲۴۸۸
حداکثر قدرت ۱۹۲ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۵۶ نیوتنم تر در ۳۲۵۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمی ۷.۸ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
وزن ۱۳۶۰ کیلوگرم
قیمت ناموجود در بازار داخلی

در مورد فضای صندوق بار مزدا ۶ نیز باید عنوان کنیم که در بین رقبای خود جادارترین نیست اما همچنان فضای بزرگ و کافی دارد که فضای صندوق بار آن به ۴۸۹ لیتر می‌رسد.

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ جدید

باید گفت که واقعاً جای خالی این خودرو در بازار داخلی کشورمان احساس می‌شود و ای کاش عرضه کننده محصولات مزدا در کشور یعنی شرکت بهمن خودرو برای عرضه این خودرو در بازار کشور اقدام کند و می توان همین الان از موفقیت این خودرو در بازار فروش اطمینان داشت. در ادامه می توانید تصاویر این خودروی محبوب و پرفروش ژاپنی را در گالری تصاویر مشاهده کنید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=240460

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر