0

افراد کم‌بهره از سیاست هم می‌دانند توان نظامی پشتوانه سیاست است

  • کد خبر : 250446
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

نماینده مردم قم در مجلس گفت: حتی افرادی که از سیاست بهره چندانی نبرده‌اند هم می‌دانند توان نظامی پشتوانه سیاست است ولی برخی مسئولان در سخنرانی‌های خود توان نظامی کشور را خنثی‌سازی می‌کند، درحالی که امنیتی‌ترین پست‌ها را در طول عمر انقلاب داشته‌اند.

به گزارش افق نیوز، حجت‌السلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در همایش طلاب، فضلا و مبلغین استان همدان با اشاره به وضعیت فعلی کشور در مواجهه با غرب و برجام اظهار کرد: پیش از برجام و انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ فضایی در کشور بود که برخی مسئولان خواستار ارتباط با آمریکا بودند و معتقد بودند تا زمانی که با آمریکا مشکلاتمان را حل نکنیم دیگر مشکلات کشور حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه آقای روحانی و مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در این زمینه دیدگاه مشترک داشتند که باید مشکلات را با کدخدا حل کنیم، افزود: این تفکر در تمامی سطح جامعه از محافل علمی دانشگاه گرفته تا صف مترو و نانوایی القا شد و مردم نیز در این سردرگمی قرار گرفتند که لابد باید با آمریکا دوست شد تا مشکلات و تحریم‌ها حل شود.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: رئیس جمهور در زمان انتخابات، شعارهایش خاص و جهت‌دار بود که ما نباید با دنیا بجنگیم و باید با مذاکره مشکلات را حل کنیم و مثال‌هایی از مذاکره امام حسین(ع)‌ و عمرسعد آورد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: مذاکره یعنی داد و ستد و اینکه یک امتیاز بدهی و یک امتیاز بگیری و تعامل دو طرفه باشد که نه سیخ بسوزد نه کباب.

وی با اشاره به اینکه آقای روحانی بعد از انتخابات هر جا می‌رفت اظهار می‌کرد مردم به این تغییرات و تفکرات رأی داده‌اند، یادآور شد: حال با این فضای حاکم بر جامعه رهبری باید چگونه برخورد کند که بحران  سیاسی و دو دستگی ایجاد نشود.

ذوالنور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بالاترین تدبیر را کردند و گفتند مذاکره در چارچوب قانون و رعایت خط قرمزها و این گوی و این میدان و بارها در سخنرانی‌های خود راه‌ها، چاه‌ها، نصایح، مثال‌های تاریخی و… را بیان کردند ولی گوش شنوایی نبود.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده حتی اطلاعات دانشمندان هسته‌ای را به دشمن دادند که رهبری جلوی این کار را گرفتند، خاطرنشان کرد: اگر رهبر ورود نمی‌کرد قطعاً ما خیلی چیزها را در برجام از دست داده بودیم و و ایشان در برجام بسیار رنج کشیدند و البته بارها تأکید کردند که من در جزئیات دخالت نکرده‌ام.

نماینده مردم قم در مجلس با طرح این سؤال که پس چرا رهبر از تیم مذاکره کننده حمایت کردند، خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده یعنی نماینده نظام و اگر حمایت رهبری نبود در یک فرافکنی تمام تقصیرات را به گردن رهبری می‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که تیم مذاکره‌کننده خط قرمزها را رعایت نکرد چه کسی باید وارد میدان می‌شد و به تیم نهیب می زد، اضافه کرد: قطعاً مجلس باید ورود می‌کرد نه رهبری، اما کدام مجلس، مجلسی که در ۲۰ دقیقه برجام را تصویب کرد.

ذوالنور ادامه داد: مجلس اگر وظیفه خود را در قبال برجام درست انجام داده بود، رهبری آن ۹ بند را اضافه نمی‌کردند و تمامی بار و زحمت این مذاکره بر دوش رهبر نبود.

وی با بیان اینکه اگر در رأس شورای عالی امنیت ملی یک آدم انقلابی وجود داشت نیازی به ۹ بند رهبری نبود، تصریح کرد: بنده برای پنج سؤال قاچاق،‌ نوسان ارز،‌ رکود، مؤسسات مالی و بیکاری طرح سؤال از رئیس جمهور را نوشتم و یکی یکی بعد از توجیه از نمایندگان امضا گرفتم، اما پس از چند روز این نمایندگان امضاهای خود را پس گرفتند.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه چرا عده‌ای از نمایندگان حتی آن افراد انقلابی امضای خود را پس گرفتند،‌ ادامه داد: بعد از جمع کردن امضا برای پرسش از روحانی، برخی در مجلس به تکاپو افتادند و لابی‌گری و تهدیدات نمایندگان امضاکننده شروع شد.

وی با بیان اینکه با مدیریت شخص رئیس مجلس جلوی این طرح گرفته شد، بیان کرد: آقای روحانی چرا از پاسخ دادن اینقدر ابا دارند در حالی که نقد تندتر از سؤال کردن است و ایشان در سخنرانی‌های خود به کرات به شفافیت سخن گفتن در مقابل مردم تأکید دارد.

ذوالنور با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور برای مصاحبه در تلویزیون و مقابل مردم مجری و حتی سؤالات را خود انتخاب و طرح می‌کند، گفت: اینگونه رفتار ایشان  بازی با افکار عمومی و شعور مردم است.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند چرا رهبری در این بین کاری نمی‌کند، اظهار کرد: سه علت برای این پاسخ به این سؤال دارم، یک اینکه رهبر یک شأن مرجعیت دارد  و اگر بخواهد برای هر کاری ورود کند باید یک تیم و یک دولت دیگر تشکیل دهد آیا این دولت در دولت نمی‌شود و یا دفتر رهبری قرار است کشورداری کند؟

نماینده مردم قم در مجلس علت دوم را فرمانده کل قوا بودن رهبر عنوان کرد و ادامه داد: ایشان فرمانده یکی از سالم‌ترین و انقلابی‌ترین نیروهای این کشور هستند که وظایف خود را در طول این سال‌ها به نحو احسن انجام داده‌ و امنیت را برای مردم کشور و حتی کشورهای منطقه فراهم کرده‌اند.

وی علت سوم را شأن رهبری ایشان مطرح و اظهار کرد: در قانون اساسی وظایف رهبری کاملاً مشخص است و در قانون وجود ستادی برای ایشان تعریف نشده است.

ذوالنور تصریح کرد: وظایف هر کدام از قوا در قانون اساسی تعریف شده و رهبر هرگز در هیچ کجا کم نگذاشت بلکه هزینه بسیاری از اهمال‌کاری‌ها و غفلت‌ها را داده‌اند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: رهبر اگر در چینش دولت دست بزند آن زمان موج حرف‌ها و انتقادات با نام‌های دولت سایه،‌ دیکتاتور و… شروع می‌شود، در حالی که مردم باید بفهمند که به چه کسانی رأی دهند، چه برای مجلس و چه برای ریاست جمهوری.

وی یکی از الزامات نمایندگان را تعهد به ولایت فقیه عنوان و اظهار کرد: این در حالی است که ۶۳ نماینده به دیدار یکی از سران فتنه می‌روند، این افراد نمی‌توانند به دنبال منافع ملی باشند بلکه منافع خودشان در ارجحیت قرار دارد.

ذوالنور با اشاره به اینکه در جایی که باید مجلس ورود کند رهبر فریاد می زند، اضافه کرد: رهبر ما در کنارش افرادی چون شهید دستغیب، مدنی و… ندارد، همان شهید مدنی که وقتی امام امر می‌کرد دیگر دست از پا نمی‌شناخت و سراپا گوش بود.

وی به عده‌ای از افراد که حکم انتصاب از امام داشتند ولی امروز در مقابل ولایت فقیه می‌ایستند اشاره و خاطرنشان کرد: شرایط جامعه بسیار سخت و پیچیده شده و برخی بیان می‌کنند که ما در ابتدا با خود ولایت فقیه مشکل داریم چه برسد به نوع مطلقه آن.

نماینده مردم قم در مجلس گفت:‌ امروز کسانی در جامعه به اسم یار امام و مرجعیت در مقابل رهبر می‌ایستند در حالی که زمانی در مقابل شاه کرنش می‌کردند و اکنون نقاب دین بر صورت دارند.

وی گفت: با توجه به این موارد رهبری از تیم مذاکره‌کننده حمایت کرد که البته بهترین تدبیر بود،‌ حال آقایان خیلی راحت در رسانه‌ها بیان می‌کنند که اگر ترامپ برجام را بر هم بزند ما به شرایط قبل برمی‌گردیم.

ذوالنور افزود: کدام شرایط قبل، ما ۱۹ هزار سانتریفوژ داشتیم که حالا ۵ هزار مانده واگر سانتریفوژی خاموش شود ۵۰ درصد خراب شده و قابل استفاده نیست و آن ۵۰ درصد سالم دپو شده را اگر بخواهیم به سیستم برگردانیم  تنها ۱۵ درصدش قابل راه‌اندازی است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به شرایط اول برگردیم ۱۳ سال طول می‌‌کشد، گفت:‌ حال چرا به مردم دروغ گفته می‌شود و حقیقت برجام برای مردم بازگو نمی شود؟!

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ترامپ زیر برجام بزند ما بسیار هزینه خواهیم داد در حالی که امریکا به هیچ عهد و پیمانی عمل نکرد و اگر ما کنار بکشیم هم افکار عمومی علیه ما شده که ایرانیان بد عهد هستند.

وی با اشاره به اینکه این آقایان مذاکره‌کننده هیچ ضمانتی از امریکا نگرفتند، گفت:‌اگر از دولت باشد بعد از برجام هیچ برنامه‌ای ندارد ولی نظام برنامه دارد که این برنامه تدوین شده است.

ذوالنور افزود: حتی افرادی که از سیاست بهره چندانی نبرده‌اند هم می‌دانند توان نظامی پشتوانه سیاست است ولی برخی مسئولان در سخنرانی‌های خود توان نظامی کشور را خنثی‌سازی می‌کند، درحالی که امنیتی‌ترین پست‌ها را در طول عمر انقلاب داشته‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=250446

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر