4

هاشمی رفسنجانی با رای مشروط رئیس هیئت امنا شد

  • کد خبر : 25456
  • ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۱

یکی از اعضا به آیت الله هاشمی رفسنجانی رای مشروط داد.

وزیر علوم به تشریح ناگفته‌های جلسه برگزار شده هیئت امنای دانشگاه آزاد پرداخت و درباره انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان رئیس جدید این دانشگاه گفت: فرهاد دانشجو در جلسه اول هیئت امنا از سوی جاسبی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد پیشنهاد شد و آیت الله هاشمی هم پیش از این تاکید کرده بود که درباره او مباحثی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ظهر امروز در یک نشست خبری با حضور اصحاب رسانه های جمعی به بیان جزئیات و ناگفته های جلسه برگزار شده هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

جزئیات جلسه نخست هیئت امنا

وزیر علوم در ابتدای سخنان خود با اشاره به جلسه نخست هیئت امنای دانشگاه آزاد در ۳۰ آذر ماه به سه مصوبه این جلسه اشاره کرد و گفت: انتخاب رئیس هیئت امنا، انتخاب رئیس دانشگاه آزاد در جلسه ۲۱ دی ماه و واگذاری مسئولیت اداره جلسه هیئت امنا در تاریخ ۲۱ دی ماه به وزیر علوم سه مصوبه ای بود که در جلسه نخست با پیشنهاد یکی از اعضا مورد موافقت تمام اعضای هیئت امنا قرار گرفت هر چند که سومین پیشنهاد نیازی به مصوبه نداشت. با رای اکثریت این بسته پیشنهادی به تصویب رسید هر چند که ۴ نفر به این پیشنهاد رای ندادند.

پیشنهاداتی که رای نیاورد

کامران دانشجو با اشاره به پیشنهاداتی که در جلسه نخست هیئت امنا رای نیاورد گفت: در جلسه اول پیشنهاد شد کمیته ای با عضویت سه نفر از اعضای هیئت امنا با کاندیداهای نهایی مصاحبه کرده و سپس برنامه های مدیریتی این کاندیداها برای دانشگاه آزاد از کانال این سه نفر به سمع و نظر هیئت امنا برسد که این پیشنهاد رای نیاورد. پیشنهاد دیگر این بود که تمام کاندیداهایی که پیشنهاد ریاست دانشگاه را پذیرفته اند در جلسه ۲۱ دی ماه بیایند و برنامه های خود را اعلام کنند اما با اکثریت آرا این پیشنهاد هم رای نیاورد.

به گفته این عضو حقوقی هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی آئین نامه تشکیل جلسات دانشگاه آزاد نیز در جلسه ۳۰ آذرماه هم رای نیاورد. اما به جای تشکیل کمیته قرار شد سوابق علمی و اجرایی کاندیداها توسط وزیر علوم جمع آوری و برای اعضای هیئت امنا ارسال شود. همچنین تاکید شد تنها در جلسه ۲۱ دیماه رئیس دانشگاه آزاد تعیین شود.

عدم مخالفت با پیشنهادات گروه اقلیت هیئت امنا

کامران دانشجو که در ادامه سخنان خود به جزئیات جلسه دوم برگزار شده هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و عنوان کرد که علیرغم اینکه دستور کار دومین جلسه بر اساس مصوبه بود اما برخی در آن شبهه ایجاد کردند.

وی افزود: علیرغم اینکه پیش از این اعلام شده بود هیچکدام از کاندیداها نباید در جلسه ۲۱ دی ماه حضور داشته باشند اما از ساعاتی پیش از برگزاری جلسه چهارشنبه گذشته برخی از اعضای هیئت امنا کاندیداها را برای حضور در جلسه دعوت کردند که ما با این اقدام عمل مخالفت نکردیم.

دانشجو در ادامه اظهار داشت: ما با معرفی کاندیداها و ارائه برنامه های آنان هر چند که خلاف مصوبه بود موافقت کرده و از آنها خواستیم تا کاندیداهای خود را به جلسه دعوت کنند تا برنامه های خود را ارائه دهند اما برخی از اعضا با این پیشنهاد ما مخالفت کرده و ابراز داشتند تمام کاندیداها باید در این جلسه حضور داشته باشند در حالی که عده ای از کاندیداها به علت برخی معذوریت ها در این جلسه حضور نداشتند و اقلیت هیئت امنا تاکید داشتند که تمام کاندیداها باید در جلسه بعدی این هیئت امنا حضور داشته و برنامه خود را ارائه دهند.

در این جلسه نباید رئیس تعیین شود

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مامور تشکیل جلسه هیئت امنا دانشگاه آزاد به منظور تعیین رئیس این دانشگاه انتخاب شده ابود در ادامه سخنان خود تاکید کرد که برخی از اعضای هیئت امنا دستوری اعلام کردند که در این جلسه نباید رئیس انتخاب شود بلکه باید جلسات دیگری هم برگزار شود تا در آن رئیس مشخص شود.

وی گفت: اما اکثریت اعضای هیئت امنا با تنها موردی که مخالف و در مقابل آن مقاومت کردند به تعویق انداختن زمان برگزاری جلسه هیئت امنا به منظور تعیین رئیس جدید این دانشگاه بود. اکثریت اعضا با هیچ کدام از پیشنهادات در هر دو جلسه برگزار شده مخالفتی نکردند اما با تعویق در جلسات هیئت امنا سخت مخالفت کردند.

رای گیری پیش از نماز مغرب برگزار شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پیش از نماز مغرب و عشاء از حاضران درخواست کردند آرای خود را در برگه اخذ رای نوشته و به من تحویل دهند اضافه کرد: به این علت که اداره جلسه هیئت امنا با من بود از اعضا خواستم که آرای خود را به من اعلام کنند. اعلام آرا بر اساس لیستی از کاندیداهای نهایی بود که پیش از این در اختیار اعضای هیئت امنا قرار داده شده بود.

وی اضافه کرد: تنها ۵ نفر از اعضای هیئت امنا آرای خود را تحویل من دادند و ۴ نفر باقیمانده به هیچ عنوان رای ندادند. پس از شمارش آرا دیدم که همه به یک نفر رای دادند که آن یک نفر به عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد انتخاب و در جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی به این شورا معرفی خواهد شد.

هاشمی رفسنجانی با رای مشروط رئیس هیئت امنا شد

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر در جلسه هیئت امنا به گفته اقلیت اعضا شبهه ای هم باشد بر انتخاب رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد نیست زیرا همه چیز بر اساس مصوبه مشخص شده است. این شبهه بر انتخاب رئیس هیئت امنا وارد است زیرا یکی از اعضا به آیت الله هاشمی رفسنجانی رای مشروط داد.

دانشجو با اشاره به رای مشروط حجت الاسلام محمدیان به هاشمی رفسنجانی گفت: حجت الاسلام محمدیان به این شرط به آیت الله هاشمی رفسنجانی رای داد که دو پیشنهاد به تصویب رسیده در جلسه نخست هیئت امنا از جمله تعیین رئیس در جلسه بعدی و اداره جلسه با مدیریت وزیر علوم رعایت شود که اعضا خود را مقید به رعایت کردن تمامی این موارد کردند هر چند پیش بینی ما این بود این موارد از سوی برخی از اعضا رعایت نمی شود.

وی تاکید کرد در صورتی که این شخص رای مشروط خود را پس بگیرد رئیس هیئت امنا دیگر اکثریت آرا را برای ماندن در این سمت ندارد.

دانشجو در واکنش به برخی از اخبار منتشر شده بعد از برگزاری جلسه هیئت امنا پیشنهاد کرد که هیچ کس جلسه هیئت امنا را ترک نکرد و رای گیری با حضور تمام اعضا صورت گرفت. تمام اعضای هیئت امنا در این جلسه همه سخنان موافق و مخالف خود را به صراحت مطرح کردند.

وی اضافه کرد: هیئت امنا هیچ بیانیه ای صادر نکرده است حتی اگر دفتر هیئت امنا هم بیانیه ای صادر کرده بدون مجوز بوده و باید ابتدا از تمام اعضای هیئت امنا اجازه صدور این بیانیه را می گرفت.

وزیر علوم در واکنش به انتشار خبری مبنی بر برگزاری جلسه ای با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت تاکید کرد که خدا را شاهد می گیرد در طی یکی دو ماه گذشته رئیس جمهور در خصوص دانشگاه آزاد هیچ نظری نداشته و به من ارائه نکرده است . همچنین من با وزیر بهداشت و رئیس جمهور تاکنون جلسه ای در این خصوص برگزار نکرده ام.

علت کاندیدا شدن فرهاد دانشجو

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی درباره علت در معرض رای قرار گرفتن فرهاد دانشجو توضیحاتی را ارائه داد و گفت: فرهاد دانشجو به من اجازه داد که سوابقش را برای اعضا ارسال کنم اما به من تاکید کرد که جمع بندی اش را تا زمان ارسال سوابق اعلام می کند. فرهاد دانشجو در جلسه اول هیئت امنا از سوی جاسبی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد پیشنهاد شد و آیت الله هاشمی رفسنجانی هم پیش از این تاکید کرده بود که درباره فرهاد دانشجو مباحثی مطرح شده است.

وزیر علوم ادامه داد: فرهاد دانشجو در ۱۴ دی ماه به من اعلام کرد نمی خواهد خود را در معرض رای قرار دهد اما از سوی برخی از اعضا و سایرین در معرض فشار برای کاندیداتوری دانشگاه آزاد قرار گرفته بود حتی برخی تا نیمه های شب در منزل وی بودند تا او را برای کاندیداتوری راضی کنند.

به گفته کامران دانشجو، برادرش عصر سه شنبه ۲۰ دی ماه اعلام می کند که به علت احساس تکلیف خود را در معرض رای قرار می دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با تشکر ان شاء الله که موفق باشند و تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد

  2. رای مشروط !!!!!!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر