1

عرضه بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو ۴ و ۵ از فردا

  • کد خبر : 25609
  • ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۸

تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه برای احداث و بهینه‌سازی واحدهای پالایشی برای تولید بنزین و گازوئیل یورو ۴ و ۵ صورت گرفته است

علیرضا ضیغمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مراسم تولید بنزین و گازوئیل یورو ۴ و ۵ که عصر امروز در پالایشگاه شهید تندگویان تهران صورت گرفت گفت: تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه برای احداث و بهینه‌سازی واحدهای پالایشی برای تولید بنزین و گازوئیل یورو ۴ و ۵ صورت گرفته است.
وی ادامه داد: از چهار سال پیش تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفت که اکنون شاهد افتتاح تولید بنزین سبز و گازوئیلی با کیفیت یورو ۵ هستیم.
معاون وزیر نفت در امور پالایشی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۸ هزار میلیارد تومان برای پالایشگاه آبادان نیز هزینه صرف شده تا این پالایشگاه نیز بتواند بنزین و گازوئیل تولیدی خود را ارتقاء کیفیت دهد.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون روزانه ۵۰ میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود خاطر نشان کرد: پس از اتمام طرح‌های پالایشی امیدواریم تا پایان سال ۹۱ بتوانیم روزانه ۷۰ میلیون لیتر بنزین ۹۵ میلیون لیتر گازوئیل با کیفیت یورو ۴ و ۵ در کشور تولید کنیم.
وی همچنین با مصرف ۴ میلیارد دلار هزینه در پالایشگاه شازند اراک خاطر نشان کرد: کار تولید بنزین و گازوئیل یورو ۴ و ۵ در این پالایشگاه نیز به اتمام رسیده و حتی یک خبر مهمی که در این خصوص وجود دارد تولید سوخت جت در این پالایشگاه است که از این به بعد سوخت هواپیماهای فرودگاه امام و مهر‌آباد از این پالایشگاه تأمین می‌شود.
ضیغمی با اشاره به اینکه از امروز ۳۶ جایگاه در تهران به صورت نمادین بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو ۴ و ۵ عرضه می‌کنند خاطر نشان کرد: از این تعداد جایگاه ۶ جایگاه برای عرضه گازوئیل و ۳۰ جایگاه برای عرضه بنزین در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر