2

خون‌آشام‌ها و گرگ‌نماها تماشاگران را به دام انداختند + تصاویر

  • کد خبر : 25902
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳

خون‌آشام‌ها و گرگ‌نماها تماشاگران را به دام انداختند

 به گزارش خبرآنلاین، سومین فیلم مجموعه سینمایی «دنیای زیرین» در مقایسه با دو فیلم قبلی شروع بهتری داشت و از جمعه تا یکشنبه در آمریکای شمالی ۲۵٫۴ میلیون دلار به دست آورد.
«دنیای زیرین: بیداری» در ۳۶ بازار بین‌المللی نیز ۱۳٫۴ میلیون دلار فروخت و به این ترتیب فروش جهانی خود را در هفته اول اکران به ۳۸٫۸ میلیون دلار رساند.

کیت بکینسیل در این فیلم نقش خون‌آشامی را بازی می‌کند که رهبری «معامله‌گران مرگ» خون‌آشام و «لایکن‌ها» گرگ‌نما را در جنگ با انسان‌ها به عهده می‌گیرد. بکینسیل در دو فیلم قبلی هم بازی کرده است.

«بیداری» را مانس مارلیند و بیورن استین کارگردانی کرده و استفن ری، مایکل ایلی و تئو جیمز دیگر بازیگران آن هستند.


«دنیای زیرین: بیداری» در هفته اول اکران پرفروشترین فیلم شد

«بیداری» با بودجه‌ای در حدود ۷۰ میلیون دلار ساخته شده و اولین فیلم سه‌بعدی مجموعه «دنیای زیرین» ‌است.

منتقدان با این فیلم مهربان نبودند و در وبسایت Rotten Tomatoes تنها ۲۴ درصد آراء آن‌ها مثبت است، اما فیلم در نظرسنجی وبسایت CinemaScore از تماشاگران درجه A منفی دریافت کرده است.

فیلم جنگی «دُم‌های سرخ» که جرج لوکاس مدیر تولید آن است، در هفته اول اکران با ۱۹٫۱ میلیون دلار در رده دوم جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت. فروش این فیلم فراتر از انتظار استویو بود.

ترنس هوارد و کوبا گودینگ جونیر در «دم‌های سرخ» به کارگردانی آنتونی همینگوی بازی می‌کنند. این فیلم درباره خلبانان سیاه‌پوست است که در جنگ جهانی دوم با غلبه بر موانع نژادی در ارتش آمریکا یگان «هوانوردان تاسکیگی» را شکل دادند و تحت هدایت سرهنگ ای. جی. بالارد به عنوان اولین آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار تاریخ ارتش مشغول کار شدند و بمب‌افکن‌ها را اسکورت کردند.

عنوان «دم‌های سرخ» به رنگ دم هواپیماهای جنگی گروه اشاره دارد که به خدمه بمب‌افکن‌ها اجازه می‌داد متوجه اسکورت خود توسط هوانوردان تاسکیگی باشند. لوکاس که بیش از ۲۰ سال روی این پروژه کار کرده بود، ۵۸ میلیون دلار هزینه ساخت این فیلم همین طور هزینه تبلیغات آن را تامین کرد.

جرالد مکرانی، دیوید اویلووو، نیت پارکر و الایجا کلی دیگر بازیگران «دم‌های سرخ» هستند. فاکس قرن بیستم پخش‌‌کننده فیلم برای هفته اول فروشی بین هشت تا ۱۰ میلیون دلار پیش‌بینی کرده بود.

تماشاگران در CinemaScore به «دم‌های سرخ» درجه A داده‌اند. در Rotten Tomatoes تنها ۳۴ منتقدان به فیلم رای مثبت داده‌اند.

فیلم اکشن «قاچاق» با بازی مارک والبرگ که هفته پیش صدرنشین بازار فروش بود، این هفته با ۱۲٫۲ میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت.

درام «فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک» به کارگردانی استفن دالدری فیلمساز بریتانیایی با ۱۰٫۵ میلیون دلار چهارمین فیلم پرفروش هفته بود. این فیلم از کریسمس به طور محدود روی پرده سینماها رفت و از این هفته ه طور گسترده اکران شده است.

تام هنکس، ساندرا بولاک، ماکس فون سیدو و تامس هورن در «فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک» بازی می‌کنند که با اقتباس از رمان «فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک» نوشته جاناتان سافران فور ساخته شده است.


تام هنکس و تامس هورن در «فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک»

داستان درباره یک پسر ۹ ساله مخترع، دوستدار فرانسه و صلح‌دوست است که برای پیدا کردن قفل کلیدی اسرارآمیز که پدرش پیش از کشته شدن در حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ برای او باقی گذاشت، نیویورک را زیر پا می‌گذارد.

تریلر اکشن «به‌هم‌ریخته» به کارگردانی استیون سودربرگ در هفته اول اکران ۹ میلیون دلار فروخت و در رده پنجم قرار گرفت. فروش فیلم تقریبا برابر انتظار بود.

جینا کارانو ستاره رزمی‌کار و بازیگرانی مطرح شامل چانینگ تیتم، مایکل داگلاس، آنتونیو باندراس، یوان ‌مگرگور و میشائل فاسبیندر در این فیلم بازی می‌کنند.

«به‌هم‌ریخته» درباره یک مامور عملیات ویژه (با بازی کارانو) است که وقتی در جریان یک ماموریت مخفی در بارسلونا برایش پاپوش و به او خیانت می‌شود، به دنبال گرفتن انتقام است. این فیلم در شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین نمایش ویژه دارد.

منتقدان از «به‌هم‌ریخته» استقبال کرده‌اند و آراء مثبت فیلم در Rotten Tomatoes حدود ۸۲ درصد است. در مقابل تماشاگران فیلم را نپسندیده‌اند و در CinemaScore به آن D مثبت داده‌اند.

در حوزه نمایش محدود، «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی در چهارمین هفته نمایش در ۱۳ سینما ۱۸۳ هزار دلار فروخت و مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به ۵۵۵ هزار دلار رساند.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۲۰ تا ۲۲ ژانویه)

رتبه
عنوان فیلم
فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)
تعداد سالن
متوسط فروش در هر سینما (دلار)
مجموع فروش (میلیون دلار)
بودجه (میلیون دلار)
هفته اکران
۱
«دنیای زیرین: بیداری»
۲۵٫۴
۳۰۷۸
۸٫۲۵۲
۲۵٫۴
۷۰
۱
۲
«دُم‌های سرخ»
۱۹٫۱
۲۵۱۲
۷٫۶۰۴
۱۹٫۱
۵۸
۱
۳
«قاچاق»
۱۲٫۲
۲۸۷۰
۴٫۲۵۱
۴۶٫۱
۲۵
۲
۴
«فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک»
۱۰٫۵
۲۶۳۰
۴٫۰۱۰
۱۱٫۲۳۷
۶
۵
«به‌هم‌ریخته»
۹
۲۴۳۹
۳٫۶۹۰
۹
۲۳
۱
۶
«دیو و دلبر» (سه‌بعدی)
۸٫۵
۲۶۲۵
۳٫۲۵۹
۳۳٫۴
۲
۷
«همهمه شادی‌بخش‌»
۶٫۱
۲۷۳۵
۲٫۲۲۱
۲۱٫۹
۲
۸
«ماموریت: غیرممکن – پروتکل شبح»
۵٫۵
۲۵۱۹
۲٫۱۹۹
۱۹۷٫۳
۱۴۵
۶
۹
«شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها»
۴٫۸
۲۴۸۵
۱٫۹۳۴
۱۷۸٫۶
۶
۱۰
«دختری با خالکوبی اژدها»
۳٫۷
۱۹۰۷
۱٫۹۶۶
۹۴٫۷
۹۰
۵

رویترز / ۲۲ ژانویه / ترجمه: علی افتخاری
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25902

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر