4

تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیری در سیاست‌های ما بگذارد

  • کد خبر : 25925
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰

افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا به دلیل پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید به اینکه جمهوری اسلامی همواره تحریم‌ها را به عنوان یک تهدید به فرصت تبدیل کرده است، ‌گفت: تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیری در سیاست‌های ما بگذارد، چون سیاست‌ ایران تابعی از سیاست غرب و اعمال فشار آنها نیست.

علاءالدین بروجردی با اشاره به موافقت وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران گفت: با توجه به وضعیت به هم ریخته اقتصاد غرب و بحران‌های اجتماعی و سیاسی به وجود آمده در پی آن،‌ اولین آثار سوء تصمیم اخیر اتحادیه اروپا متوجه این کشورها می‌شود.

وی یادآور شد: همان‌طور که تحریم‌های قبلی نیز باعث متضرر شدن بسیاری از شرکت‌های غربی و به دنبال آن به منفعت رسیدن بسیاری از شرکت‌هایی که ارتباط نزدیک با ایران داشتند، شد، تحریم‌های اخیر نیز همین سرنوشت را دارند.

رییس کمیسسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از آنجا که بسیاری از بخش‌های صادرات نفت ارتباطی با اروپا ندارد و تصمیم اتحادیه اروپا تنها در حوزه کشورهای عضو این اتحادیه اعمال می‌شود، می‌توان این گونه نتیجه گرفت که بار دیگر غرب از این تحریم‌ها متضرر شده است.

بروجردی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا را همچون تحریم‌های چند دهه گذشته در عرصه‌های مختلف به فرصت تبدیل می‌کند، گفت: استعدادهای ملی ما در شرایط تحریم شکوفا شده است که مطمئنا با اعمال این تحریم‌ها غرب بیشتر از جمهوری اسلامی ایران متضرر می‌شود.

وی در واکنش به اعمال تحریم‌های صادرات و واردات محصولات پتروشیمی و سنگ‌های قیمتی در کنار تحریم نفت و بانک مرکزی، گفت: افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا به دلیل پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه خبرهای خوبی در زمینه پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف در دهه فجر اعلام می‌شود، گفت: پیشرفت‌های ایران در عرصه هسته‌یی و فضایی در حالی در جهان مطرح ‌شد که غرب روش‌های نوین را تنها متعلق به خود می‌داند و به هیچ وجه موافق ورود کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران به این محدوده نیست و آن را جزو خطوط قرمز خود می‌دانند.

بروجردی افزود: به دلیل سقف بلند جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به پیشرفت، کشورهای غربی به دنبال اعمال فشار بیشتر هستند تا با محدود کردن ما اجازه دستیابی به این پیشرفت‌ها را ندهند؛ به عبارتی آن‌ها می‌خواهند با این فشارها ما را مجبور به تغییر سیاست‌هایمان کنند که مطمئنا این اتفاق رخ نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از حقوق مسلم خود در تمامی عرصه‌ها دفاع می‌کند، گفت: مجلس و دولت در این زمینه بسیار جدی هستند و به هیچ وجه اینگونه فشارها و تحریم‌ها تاثیری در اراده ملی ملت بزرگ و نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا – بروجردی، همچنین با اشاره به تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا با بیان اینکه در چنین شرایطی قیمت نفت افزایش پیدا می‌کند، گفت: از این منظر نیز اقتصاد غرب متضرر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط غیرتحریم برای ما بهتر از تحریم است، گفت: با این وجود تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیری در سیاست‌های ما بگذارد چون سیاست‌ ایران تابعی از سیاست غرب و اعمال فشار آنها نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر