2

بنیه فکری افراد در دوران سربازی تقویت می‌شود

  • کد خبر : 26210
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰

رفاقت‌ها در دوران سربازی عمیق و دارای دلداگی است ، چرا که در این دوره جوانان با دوری از برخی از مواهب مستقلا تصمیم می‌گیرند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: جرائم خشن در سطح کشور کاهش پیدا کرده است.

سردار احمدرضا رادان در اولین گردهمایی سربازان نمونه ناجا،‌ با بیان این که دو نگاه نسبت به سربازی وجود دارد، خاطرنشان کرد:‌ یک نگاه به سربازی این است که با دید اجبار به آن نگاه کنیم اما نگاه دیگر این است که سربازی را به عنوان یک وظیفه برای برداشتن زحمت از دوش مردم دید.

وی ادامه داد: کسانی که با دید دوم به سربازی نگاه می‌کنند از پاداش در دنیا و آ‌خرت بهره‌مند خواهند شد و لحظه به لحظه‌ی دوران خدمت‌شان ثواب محسوب می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا بابیان اینکه‌ لحظه به لحظه‌ی بیداری‌ها و خدمت‌ها در سربازی اگر با نیت قربت‌ الی‌الله باشد ذخیره آخرت است چرا که ما را برای تامین امنیت مردم گذاشته‌اند افزود: امروزه در عرصه‌های مختلف ماموریتی از مرز گرفته تا روستا و شهر با سرباز عجین هستیم.

در بخش‌های تخصصی از سربازان بهره می‌گیریم

وی با بیان این که در بخش‌های تخصصی از سربازان در مجموعه‌ی ناجا بهره می‌گیریم، تصریح کرد: این آمیختگی باعث شده که شرایط خدمت را بیشتر درک کنیم.

رادان بابیان اینکه در بحث توانمندسازی سربازان امیدوارم نیروی انسانی ناجا تلاش بیشتری را در جهت بهره‌گیری از سربازان متخصص انجام دهد تصریح کرد: دوران سربازی نیز یک آ‌زمایش است.

بنیه فکری افراد در دوران سربازی تقویت می‌شود

رادان با بیان این که اعتراف می‌کنم خدمت سخت است، تصریح کرد: به ویژه خدمت در نیروی انتظامی به دلیل بالا بودن فشار از همه جا سخت‌تر است اگر چه آن هم یک تجربه است.

رادان با بیان این که در آینده روزی می‌رسد که سربازان فعلی حسرت دوران سربازی خود را می‌خورند، تصریح کرد: رفاقت‌ها در دوران سربازی عمیق و دارای دلداگی است.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر این که بنیه‌ی فکری افراد در دوران سربازی تقویت می‌شود، اظهار کرد: چرا که در این دوره جوانان با دوری از برخی از مواهب مستقلا تصمیم می‌گیرند که این امر استقلال، شناخت و اراده برای کارهای سخت را ایجاد می‌کنند.

هزینه‌ برخی جرائم باید بالا باشد

همچنین رادان در حاشیه‌ی اولین گردهمایی سربازان نمونه ناجا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به دلیل اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی جرائم خشن رو به کاهش است؛ به بحث وقوع سرقت خرد در سطح شهر اشاره و تصریح کرد: سرقت خرد ریشه‌های مختلفی از قبیل بیکاری، ‌اعتیاد و غیره دارد که البته این به معنای این نیست که سرقت مورد تایید ما باشد.

رادان افزود: باید فضای بیشتری برای جمع‌آوری و نگهداری معتادان در نظر گرفته شود چرا که این طرح‌ها سبب پیشگیری و کاهش بسیاری از جرائم خرد می‌شود. بنابراین باید هزینه‌ی برخی جرائم بالا باشد.

رادان با تاکید بر این که باید هزینه‌های انجام یک سری از جرائم بالا باشد، خاطرنشان کرد: مجرمان باید بدانند که به واسطه‌ی هزینه‌ی بالای جرائم نمی‌توانند به سراغ جرم بروند و در همین راستا ما پیشنهاد دادیم که مراکزی تشکیل شود که در آن با شرایط تنبیهی سخت از این افراد نگهداری شود.

به گفته‌ی جانشین فرمانده ناجا،‌ انجام چنین اعمالی قطعا در بازداری از تکرار جرم از سوی مجرمان موثر خواهد بود.

تقاضا برای دریافت گذرنامه بسیار بالاست

وی با اشاره به افزایش زمان صدور گذرنامه اظهار کرد: تقاضا برای دریافت گذرنامه بسیار بالاست و همچنین ما باید گذرنامه‌های عادی را بر اساس ابلاغ قانون به بیومتریک تغییر دهیم.

به گفته‌ی رادان این نوع گذرنامه‌ها با داشتن چیپ و کاغذ مخصوص سطح امنیتی بالایی خواهند داشت که جعل آن غیرممکن خواهد شد.

رادان با بیان این که برای اجرای این روند لازم بود تا در سیستم گذرنامه‌ها تغییر جدی ایجاد شود، گفت: خوشبختانه این اتفاق افتاد و ما در حال حاضر جزو کشورهایی هستیم که این روند به سرعت در آن انجام می‌شود.

وی با بیان این که سفرهای خارجی معمولا غیرمنتظره نیستند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم انجام اقدامات مربوط به گذرنامه را به دقیقه ۹۰ نیندازند و زودتر کار خود را انجام دهند.

جانشین فرمانده ناجا علت تاخیر در ارائه‌ی این نوع گذرنامه‌ها را بالا بودن ضریب امنیتی و نوع کاغذ آن دانست و گفت: در تلاشیم این روال را مجددا به همان مدت ۱۰ تا ۱۵ روزه‌ی سابق برسانیم که این امر نیازمند تولید انبوه گذرنامه بود که به دلیل برابر بودن کاهش عرضه و تقاضا و نیز در مواقعی کمتر بودن عرضه نسبت به تقاضا این اتفاق رخ نمی‌دهد.

رادان افزود: ‌البته این مشکل مربوط به ناجا نیست اما ما این مساله را به نهادهای مربوط اعلام کردیم که باید به برخی از آنها نیز حق بدهیم.

به گزارش ایسنا، ‌رادان همچنین درباره‌ی طولانی شدن زمان تعویض پلاک و نیز تعطیلی برخی از مراکز آن در سطح شهر تهران، اظهار کرد:‌ قطعا در تمامی فرآیندهایی که ناجا در آن دخیل است باید پاسخگویی وجود داشته باشد که شرکت‌های تحت نظارت ناجا نیز باید از این رویه پیروی کنند.

افتتاح سه مرکز تعویض پلاک در آینده

وی بابیان اینکه در رابطه با مراکز تعویض پلاک یک سری مشکلات در ارتباط آنلاین ممکن است به وجود بیاید گفت: مراکز تعویض پلاک در تهران به دلیل بالا بودن تقاضا دارای حساسیت‌های خاصی هستند.

وی علت تعطیلی برخی از مراکز تعویض پلاک را ایجاد مزاحمت برای ساکنان منطقه و نیز نبود امکانات برای مراجعه کنندگان دانست و افزود:‌ به همین دلیل تصمیم بر تعطیلی این مراکز گرفته شد.

به گزارش ایسنا، رادان با اعلام خبر افتتاح سه مرکز تعویض پلاک به جای مراکز تعطیل شده، خاطرنشان کرد: ممکن است در بعضی از مواقع اتفاقاتی رخ دهد اما ما تلاش می‌کنیم که آن را برطرف کنیم و در همین جا از افرادی که برای دریافت پلاک خود مدت زمان زیادی منتظر بوده‌اند عذرخواهی می‌کنم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به همکاری مشترک دو کشور ایران و روسیه در بحث مبارزه با مواد مخدر گفت: طبیعی است که روسیه نگرانی به واسطه‌ی بخشی از مرزهای خود داشته باشد که در جلسه‌ای که با حضور وزیر کشور و رییس پلیس مبارزه با مخدر ناجا برگزار شد تصمیم بر این شد تا دو کشور از توانایی‌های اطلاعاتی یکدیگر در این زمینه بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا،‌ جانشین فرمانده ناجا در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به هدف برگزاری گردهمایی سربازان نمونه‌ی ناجا گفت: در نیروهای مسلح و به ویژه نیروی انتظامی بخش زیادی از پرسنل را سربازان وظیفه تشکیل می‌دهند که در ماموریت‌های مختلف نیروهای مسلح و ناجا را همراهی می‌کنند.

رادان درباره حضور سربازان در سیستم نیروهای مسلح گفت: دستور توانمندی نیروهای وظیفه صادر شده که ناجا آن را به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایسنا، جانشین فرمانده ناجا در پایان سخنانش از دستگاه قضا و رییس آ‌ن قدردانی کرد و افزود: آیت‌الله آملی لاریجانی دغدغه‌های فراوانی در بحث مبارزه با تمامی جرائم دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر