2

رستوران های خوب ارمنستان و وان

  • کد خبر : 269699
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

رستوران های خوب

رستوران های خوب ارمنستان و وان

مر کیوگ (Mer Kyugh)

رستوران مر کیوگ بسیار آرام و صمیمی است و کاری می‌کند که شما سریع احساس بودن در خانه را داشته باشید. همچنین غذای سنتی که در این رستوران سرو می‌شود با روح و جان شما بازی خواهد کرد و این غذاهای شامل گلچینی از بهترین پنیرها و همچنین کوفته‌ای فوق‌العاده می‌شود. نوشیدنی رستوران از روستاهای اطراف تهیه می‌شود و موزیک زنده که در حال پخش است تجربه غذاخوردن شما را جذاب‌تر و لذت‌تر بخش از همیشه خواهد کرد. دکور رستوران یک تیپ ارمنی است و فرش‌های ارمنی را در سرتاسر رستوران خواهید دید. این رستوران همیشه مشتریان دائمی خود را دارد و اگر به اینجا سر بزنید شاید شما هم جزو این افراد شوید.

کافه کتاب آرت‌بریدج (ArtBridge Bookstore Cafe)

کافه کتاب آرت‌بریدج محل خوبی برای عشاق هنر و ادبیات است. مهمانان می‌توانند از صبحانه، ناهار و شامل اینجا لذت ببرند و در هنگام صرف وعده غذایی می‌توانید مشغول خواندن کتاب‌های یا مجلات و روزنامه‌های محلی شوید. گالری‌های مختلفی اعم از مجسمه، نقاشی و عکس در طول سال در این کافه برگزار می‌شود و صرف یک وعده را تبدیل به زمانی خلاقانه خواهد کرد. همچنین خود این کافه کتاب گاهی اوقات برنامه‌ای با عنوان (آشنایی با هنرمند) دارد که هنرمندان جوان و گمنام را با مردم آشنا خواهد کرد. غذا بسیار خوشمزه است و اتمسفر آرامش بخش خواهد بود. همچنین سرویس کافه  در تور ارمنستان بسیار خوش‌برخورد و خوب خواهد بود.

رستوران زنجیره‌ای ملی کاراس

کسانی که دوست دارند یک غذای سریع بخورید، رستوران‌های کاراس گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند و در تمام نقاط پایتخت پیدا می‌شوند. این رستوران در سال ۲۰۰۵ در ارمنستان افتتاح شد و هم‌اکنون ۱۱ شعبه دارد. شما می‌توانید با قیمت‌های بسیار مناسبی هم غذای محلی بخورید و هم فست‌فودهای آن را امتحان کنید. اگر عجله دارید، می‌توانید فست‌فود سفارش دهید که تنوع زیادی هم دارد، مانند ساندویچ، پیتزا، پای، برگر و هات‌داگ.

قیمت این غذاها برای پای، از نیم دلار شروع شده و برگرهای آن ۱/۷ دلار است. در این رستوران می‌توانید کباب بریان بخورید و علاوه بر گوشت گاو می‌توانید جگر، دل و زبان گاو هم سفارش دهید. علاوه بر گوشت گاو، گوشت بره، مرغ و ماهی هم در دسترس است. قیمت غذاها با توجه به اندازه و گوشت انتخابی شما متغیر است. این رستوران تقریبا در تمامی ساعات باز است  و تمام نیازهای یک کلان‌شهر مدرن را برطرف می‌کند.

 

پانچیکانوتز ایروان

 

کلمه‌ی پانچیکانوتز را می‌توان به «جایی با دونات» ترجمه کرد. پانچیکانوتز در نزدیکی موزه‌ی «ماتناداران» قرار دارد که یکی از مکان‌های خاص و محبوب در شهر در نظر گرفته می‌شود. شهرت این مکان به دلیل داشتن دونات‌های بسیار خوشمزه با وانیل و شکلات است. این کافه چندین سال پیش افتتاح شده است و امروزه صاحب کارخانه ی «گراند کندی» است که شیرینی‌جات تولید می‌کند.

به محض ورود به کافه با جوی دنج، شاد و حتی کودکانه مواجه خواهید شد؛ سقف آن با ابر و هواپیماهای مینیاتور تزیین شده است و در سالن هم ستون‌های رنگارنگ یونانی قرار دارد. این مکان برای افرادی مناسب است که دوست دارند وقت خود را با کودکانشان بگذرانند. این رستوران کیک‌ها و بستنی‌های متنوعی را نیز عرضه می‌کند اما اغلب افراد برای خوردن دونات به این کافه می‌آیند. دونات وانیلی ۰/۱۰ دلار قیمت دارد و دونات کرم شکلاتی ۰/۳۰ دلار است که می‌تواند با کاکائوی داغ هم ترکیب شود. کسانی هم که وقت ندارند در کافه بنشینند، می‌توانند دونات بخرند و هرجا و هر موقع که خواستند، نوش جان کنند.  تور لحظه آخری ارمنستان را در سفر باتو بخواهید.

رستوران آتاشی مت (Artashi Mot)

رستوران آرتاشی مت یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های ایروان است که فست‌فود عرضه می‌کند. این رستوران در خیابان مسکویان ۳۱ واقع شده است و منوی بسیار متنوعی دارد. در این رستوران شاورمای محلی فقط با سبزیجات تازه سرو می‌شود و نباید انتظار داشته باشید که سس هم داشته باشد. با خوردن این شاورما طعم ناب گوشت در دهانتان احساس می‌شود. قیمت شاورماهای رستوران آتاشی مت ۱/۵ دلار است. در این رستوران کباب بریان هم عرضه می‌شود که سریع آماده نمی شود، اما در منو وجود دارد. قیمت کباب‌های آن ۱/۴ الی ۱/۶ دلار است و کباب‌های بریان هم ۲/۵ الی ۶/۲۵ دلار است.

رستورن پندوک ایروان (Pendok Yerevan)

 

در این رستوران آرام و راحت بیش از ۳۰ مهمان در سالن اصلی جا می شوند و گروه های کوچکتر ۴ تا ۹ نفره هم می توانند به اتاق های کوچکترش بروند، اتاق هایی که به محض وارد شدن به آن ها سبک ارمنی دکوراسیونش حال و هوایی خاص را درونتان ایجاد می کند. تمام رومیزی ها و روصندلی ها با تزئینات ارمنی و تصاویر برجسته ترین نقوش ارمنی پوشیده شده اند و «آرام» و «پر از آرامش» بهترین توصیف برای فضای داخلی اتاق هاست. در این رستوران از طعم بهترین غذاهای ارمنستان لذت می برید و غذاهایی خانگی را امتحان می کنید.

رستوران دولماما (Dolmama)

 

این رستوران از سال ۱۹۹۸ در قلب شهر ایروان قرار دارد و سخت تلاش می کند تا غذاهای سنتی ارمنستان را با رنگ و بویی تازه درست کند. همینطور که از اسم رستوران معلوم است غذای ویژه اش دلمه است که در رستوران های دیگر برای درست کردن آن گوشت و برنج را ترکیب  و بعد از اضافه کردن ادویه جات خوش طعم، مواد را داخل برگ های مو می پیچینند. اما این رستوران دستور پخت این غذا را تغیر داده است! در اینجا به جای گوشت چرخ کرده از قطعات ریز گوشت استفاده و به آن فلفل و رزماری اضافه می شود و در آخر هم بر روی آن ماست و لیمو می ریزند.

رستوران مر کیوق (Mer Kyugh)

آنقدر فضای این رستوران راحت و صمیمی  است که انگار در خانه خودتان هستید. در اینجا غذاهای سنتی خانگی ارمنستان سرو می شود و معمولا موسیقی زنده نواخته می شود تا تجربه غذا خوردن را برایتان خاطره انگیزتر و لذت بخش تر کند. دکوراسیون فضای داخلی آن  به شیوه ارمنی است و در گوشه و کنارش فرش های معروف ارمنی را می بینید.

بهترین رستوران های وان

رستوران آکدامار وان

اگه با قایق به جزیره Akdmar در تور وان  برین ، میتونین برای ناهار ماهیهای خوشمزه که از دریاچه وان گرفته شده ، میل کنین . توی این رستوران که از بهترین رستوران های شهر وان هستش ، میتونین غذاهای سنتی هم میل کنین اما بنظر من تو رستوران آکدامار حتما طعم تاوا و ماهی دریاچه وان رو بچشین .

 

دمک کباب وان

اگه میخواین یه کباب کوبیده درست حسابی تو وان ترکیه بخورین ، تو خیابون جمهوریت وان ، یه رستوران کوچیک هست که کباب هاش حرف نداره . اونجا میتونین یه دوغ خوشمزه هم میل کنین و از سالادهای خوشمزه این رستوران لذت ببرین . البته مهمون نوازی صاحب رستوران باعث میشه ، طعم غذاهای این رستورن بیشتر بهتون مزه بده .

 

رستوران الیت وان

یکی از معروف ترین رستورانهای شهر وان در تور وان  ، رستوران الیت هستش ، توی بوفه رستوران صبحانه محلی و بین المللی سرو میشه . طعم غذاهای لذیذ ترکی ، همچنین غذاهای محبوب ایتالیایی ، اسپانیایی و فرانسوی رو میشه تو این رستوران مزه کنین . البته اگه عاشق غذاهای خیابونی ترکیه باشین که بحثش جداست !!

 

رستوران تپه اوکاکباسی وان

 

توی رستوران تپه اوکاکباسی که یکی از بهترین رستوران های شهر وان هستش ، خوشمزه ترین کباب های وان رو میشه خورد . این رستوران یه جای فوق العاده اس و یه تجربه متفاوت رو واستون رقم میزنه .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=269699

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر