2

وعده تحقق‌نیافته مجلس برای انتشار مشروح مذاکرات

  • کد خبر : 275856
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹

یک سال از وعده مسئولان مجلس شورای اسلامی برای بارگذاری مشروح مذاکرات مجلس بر سایت majlis.ir می‌گذرد، با این حال همچنان بخش مشروح مذاکرات مجلس این سایت، خالی از محتواست.

وعده تحقق‌نیافته مجلس برای انتشار مشروح مذاکرات

افق آنلاین ، یک سال از وعده مسئولان مجلس شورای اسلامی برای بارگذاری مشروح مذاکرات مجلس بر سایت majlis.ir می‌گذرد، با این حال همچنان بخش مشروح مذاکرات مجلس این سایت، خالی از محتواست.

حدود یک سال و نیم قبل، نسخه جدید وب‌سایت مجلس شورای اسلامی با عنوان نسخه آزمایشی در دسترس کاربران فضای مجازی قرار گرفت. به دنبال این ماجرا، مجموعه مشروح مذاکرات مجلس از نخستین دوره مجلس شورای ملی، سنا و شورای اسلامی که تاکنون در اختیار عموم قرار داشت، از خروجی سایت جدید حذف شد.

این اقدام مجلس شورای اسلامی واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت و در نهایت، روابط عمومی مجلس در بیانیه‌ای به نقل از دفتر حجت‌الاسلام علی عماد، رئیس کتابخانه این نهاد اعلام کرد: «سایت در نسخه جدیدی به‌روزرسانی شده و آن‌طور که غیررسمی به ما اطلاع داده‌اند، قرار است مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی به‌ دلیل ایرادات ساختاری، ویرایش و حتی غلط‌های تایپی و املایی که داشت با همکاری اداره قوانین و تدوین آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های مجلس بازنگری و سپس در اختیار عموم قرار داده شود.»

امیدوار رضایی، رئیس اداره قوانین مجلس که وظیفه تدوین مشروح مذاکرات مجلس را بر عهده دارد نیز این ماجرا را تأیید کرد.

اکنون، بیش از یک سال از این وعده می‌گذرد و مشروح مذاکرات همچنان به سایت مجلس باز نگشته است. این در حالی است که بر اساس اصل ۶۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی«مذاکرات مجلس شورای ملی باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی برای اطلاع عموم منتشر شود.» حتی در این اصل قانونی بر این موضوع تأکید شده است که اگر مصوبات مجلس به دلیل وجود شرایط اضطراری که قانون در نظر گرفته منتشر نشود، «باید پس از بر طرف شدن شرایط اضطراری برای اطلاع عموم منتشر شود.» هرچند که مذاکرات علنی مجلس اکنون از طریق رادیو در دسترس قرار دارد، اما متن مکتوب سال‌های قبل و به‌ویژه دوره قبل از انقلاب اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=275856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر