4

مردم همواره از پرچم ولایت دفاع می کنند

  • کد خبر : 27590
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷

دشمنان تمام تلاش خود را به کار بستند تا حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را کمرنگ جلوه دهند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد موانع در راه نظام اسلامی گفت: دشمنان تمام تلاش خود را به کار بستند تا حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را کمرنگ جلوه دهند اما راهپیمایی امسال نه تنها کمرنگ نخواهد بود بلکه پررنگ تر از همیشه و با شکوه بیشتر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به یوم الله ۲۲ بهمن، افزود: ۲۲ بهمن روز عزت اسلام و مسلمین، روز پیروزی جنگ نرم در برابر نظام منحوس پهلوی است. دنیای کفر همه در حمایت از رژیم شاهنشاهی برخواسته بودند اما ملت ایران به رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) توانست برای اولین بار بعد از نهضت پیامبر(ص)، نهضت خود را به پیروزی برساند و راه جدیدی را در دنیا مطرح کند که مهمترین آن شعار نه شرقی، نه غربی بود.

وی  افزود: مردم ایران بیدار شدند وبا رهبری امام خمینی پرچم را به دست گرفتند و حکومت اسلامی را پیاده کردند.

خطیب جمعه تهران مهمترین امتیاز انقلاب را مردمی بودن آن دانست و گفت: مردم همواره از پرچم ولایت دفاع می کنند ضمن آنکه همواره از مسئولان جلوتر هستند. به همین جهت این اقدام جای تبریک و تشکر دارد.

وی افزود: دشمنان تمام تلاش خود را به کار بستند تا حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را کمرنگ جلوه دهند اما راهپیمایی امسال نه تنها کمرنگ نخواهد بود بلکه پررنگ تر از همیشه و با شکوه بیشتر برگزار خواهد شد.

صدیقی به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: این حضور پیامدهایی را در بر می گیرد که مهمترین آنها بی اثر بودن تحریم ها، استقامت ملت، دفاع از خون شهدا و رهبری، پیوند نسل سوم و چهارم انقلاب و همت بلند شما ملت در ادامه مسیر تا رسیدن به قله پیروزی است.

وی گفت: پس از شهادت شهید مصطفی احمدی روشن دیدیم که چطور دانشجویان آمادگی خود را برای تغییر رشته اعلام کردند این موضوع تشریفاتی صورت نگرفت. جوانان برای حضور در صحنه های علمی وارد صحنه شدند.

خطیب جمعه تهران گفت: در مقطع انقلاب ها، نسل های آتی شعارهای انقلاب ها را به آن شکل دنبال نمی کردند اما در انقلاب اسلامی شعارها زنده است و این شعارها به صورت جدی دنبال می شود.

صدیقی در ادامه به تحولات منطقه پرداخت و افزود: در این تحولات شاهد سقوط ۴ دیکتاتور بودیم که هر کدام از آنها وابسته به دنیای غرب بودند و غرب نیز تمام تلاش خود را برای حفظ دیکتاتورها به کار بست اما با این اوصاف ملت ها با الگوگیری از انقلاب اسلامی بیدار شده اند ضمن آنکه ملت ایران با تمام وجود از آنها حمایت خواهد کرد.

وی همچنین به مظلومیت مردم بحرین اشاره کرد و گفت: در این تحولات منطقه مردم بحرین علیرغم کشتارها از پا ننشستند و کماکان خواستار سرنگونی نظام خود هستند.

اهمیت انتخابات مجلس نهم و چند توصیه به نامزدهای انتخابات از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه تهران بود که به آنها پرداخت.

صدیقی انتخابات را تکلیف الهی دانست و گفت: حفظ انقلاب از اوجب واجبات است و امام خمینی (ره) در وصیت نامه سیاسی – الهیشان به مشارکت مردم تاکید کرده بودند و مطمئن بودند که شما حافظ نظام خواهید بود.

خطیب جمعه تهران گفت: البته دشمن می خواهد به ما فشار بیاورد اما با این فشارها و تحریم ها مقابله کرده ایم و هرگز ملت ما از پا نخواهد نشست.

وی خطاب به ملت گفت: باید با وضو در انتخابات شرکت کنید چرا که این عرصه از عرصه های مهم و اساسی شناخته می شود و به عبارتی جهاد است پس وضو بگیرید و در انتخابات شرکت کنید.

صدیقی گفت: توجه داشته باشید کسانی که در انتخابات هزینه های زیادی را می کنند و به کانون های قدرت و ثروت متصل می شوند نمی توانند نماینده شما ملت باشند بلکه آنها نماینده پولدارها خواهند بود.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین چند توصیه به نامزدهای انتخابات مجلس نهم کرد.

وی اخلاق مداری را از مهمترین عواملی دانست که باید در انتخابات مجلس از سوی نامزدها رعایت شود.

صدیقی همچنین از نامزدها خواست تا در انتخابات در جهت تخریب نظام و همسو با فتنه گران حرکت نکنند.

خطیب جمعه تهران گفت: بنده از دبیر محترم شورای نگهبان اجازه خواستم تا این موضوع را مطرح کنم. بنده خطاب به آیت الله جنتی گفتم اگر کسانی در انتخابات نظام را تخریب کنند و اخلاق جامعه را هدف بگیرند آیا شورای نگهبان صلاحیت آنها را ابطال می کند، که وی گفت: بله همینگونه است.

وی ابراز امیدواری کرد که در ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس نهم عظمت دیگری در تاریخ رقم خواهد خورد.

بنابراین گزارش صدیقی در خطبه های اول نماز جمعه تهران گفت: فتنه، به چالش کشیدن جامعه و ایجاد اختلاف، جزو گناهان کبیره است و هر کسی که محبت را در جامعه کاهش می‌دهد گناهان کبیره مرتکب شده است. خداوند متعال رشته‌ی برادری را محکم قرار داده است و ما باید احساسمان این باشد که برادر یکدیگر هستیم.

صدیقی اضافه کرد: ایجاد فتنه و القای تفرقه در جامعه ولو با ایجاد مسجد باشد باید برسرشان ویران کرد و این کار را پیامبر(ص) به دستور خدا انجام داد. پایگاهی که عنوانش دین است اما باطنش نفاق است به دستور خدا توسط پیامبر خراب شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر