2

مسئولیت اجتماعی در قبال جامعه ریاضی را جدی بگیرید

  • کد خبر : 283550
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴

رئیس انجمن ریاضی ایران با اشاره به این که کنکور به هدف تبدیل شده و جامعه ریاضی را دچار چالش‌های بسیار در تمام مقاطع کرده است، خطاب به اساتید ریاضی خاطرنشان کرد: مسئولیت اجتماعی خود را جدی بگیرید.

رئیس انجمن ریاضی ایران با اشاره به این که کنکور به هدف تبدیل شده و جامعه ریاضی را دچار چالش‌های بسیار در تمام مقاطع کرده است، خطاب به اساتید ریاضی خاطرنشان کرد: مسئولیت اجتماعی خود را جدی بگیرید.

به گزارش افق آنلاین ، سیدمنصور واعظ‌پور در اولین گرامیداشت روز زنان در ریاضیات که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با تشکر از کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران و با بیان این که این کمیته علاوه بر ثبت روز زنان در ریاضیات در اتحادیه بین‌المللی انجمن‌های ریاضی جهان، منشأ خیر کارهای بسیاری بوده است، گفت: خانم مژگان محمودی دبیر کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران مسئولیت اجتماعی خود را انجام داده‌اند ضمن آن که در شورای اجرایی انجمن هم در خدمتشان هستیم.

وی با بیان این که همه ما در کنار وظایف‌مان نسبت به جامعه ریاضی یک مسئولیت اجتماعی هم داریم، تصریح کرد: جامعه ریاضی دچار چالش‌های بسیاری است و در تمام مقاطع تحصیلی دوران بدی را پشت سر می‌گذارد آن هم به این خاطر که آموزش ریاضی ما از ابتدایی دچار اشکال و تحت تأثیر کنکور قرار گرفته است.

رئیس انجمن ریاضی ایران ادامه داد: کنکور به جای آن که وسیله سنجش باشد تبدیل به هدف شده. این در حالی است که این موضوع فقط به کنکور مقطع کارشناسی مربوط نمی‌شود بلکه شامل کنکور مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و غیره تا کنکور دوره دکتری نیز است.

واعظ‌پور افزود: به این ترتیب آموزش ریاضی به آموزش تست‌زنی تبدیل شده و دانش‌آموزان از آن فراری هستند. کنکور را نمی‌شود حذف کرد اما می‌توان آن را اصلاح نمود.

وی در پایان خطاب به اساتید و دست‌اندرکاران دانش ریاضی گفت: وظیفه من و شما که قدمی برای حل این موضوع برداریم بنابراین انجمن را از آن خود بدانید و منتظر نباشید که فقط انجمن کاری انجام دهد بلکه تمام افراد در هر پست و سمتی نماینده انجمن ریاضی هستند و باید مسئولیت اجتماعی خود را نسبت به جامعه ریاضی جدی بگیرند.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=283550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر