2

هر قدر هماهنگی بیشتر شود، موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد

  • کد خبر : 28491
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳

حاجی بابایی وجود نیروهای بالنده، اهل فکر و اندیشه در آموزش و پرورش را یکی از محاسن این وزارتخانه دانست که در آموزش و پرورش کل کشور وجود دارد

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ‘حمیدرضا حاجی بابایی’ در نشست هم اندیشی با مدیران کل ستادی، سازمان های وابسته و معاونان خود، نگاه مقطعی به کار را نادرست خواند و افزود: بیش از ۱۰۰ اقدام چون تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی دو سال گذشته در این وزارتخانه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در پیش نویس نقشه جامع علمی کشور جایگاه آموزش و پرورش بسیار کمرنگ بود، اظهار داشت: امروز روح سند تحول بنیادین در نقشه جامع علمی کشور وارد شده است، به گونه ای که در راهبرد کلان شماره شش این نقشه از حدود ۵۳ راهکار مربوط به تولید علم، ۲۸ مورد به آموزش و پرورش اختصاص دارد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کنار عنوان استاد دانشگاه واژه معلم آمده و این حاکی از جایگاه والای معلمان در این سند است.

حاجی بابایی به ۶۷ اقدام ملی یا راهکار موجود در نقشه جامع علمی کشور که به صورت مستقیم به آموزش و پرورش برمی گردد، اشاره کرد و گفت: وضعیت موجود در پیش نویس نقشه جامع علمی کشور در مورد جایگاه آموزش و پرورش در برنامه پنج ساله پنجم توسعه نیز وجود داشت که با تلاش مسوولان، امروز در ماده ۱۹ این برنامه ۱۵ تا ۱۶ بند و در حدود ۲۰ راهکار کلان به آموزش و پرورش اختصاص دارد.

** هم افزایی در آموزش و پرورش

وی با تاکید بر هماهنگی موجود در آموزش و پرورش آن را زمینه ساز هم افزایی دانست و افزود: هر قدر هماهنگی بیشتر شود، موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه امروز فعالیت در آموزش و پرورش انتخابی نیست، اضافه کرد: این نگاه، شخصی یا دستوری نبوده بلکه بیان و اعتقاد خدمتگزاری از نظام جمهوری اسلامی ایران است که خواهان موفقیت این نظام است .

** وجود نیروهای بالنده و اهل فکر

حاجی بابایی در ادامه این نشست وجود نیروهای بالنده، اهل فکر و اندیشه در آموزش و پرورش را یکی از محاسن این وزارتخانه دانست که در آموزش و پرورش کل کشور وجود دارد.

وی گفت: ‌هر آنچه امروز باید در آموزش و پرورش انجام شود ریشه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام و برنامه پنجم توسعه دارد.

وزیر آموزش و پرورش فضای حاکم بر آموزش و پرورش را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: فضای امروز آموزش و پرورش به گونه ای است که اجازه کار و فعالیت به مسئولان را می دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر