2

از شورای هنری تئاتر شهر در صورت دخالت شورای حمایت از آثار استعفا می دهم

  • کد خبر : 28708
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳

شورای حمایت با شیوه‌ای که در پیش گرفته است مستقیما در اختیارات شورای هنری تئاتر شهر دخالت می‌کند.

محمد یعقوبی گفت: اگر روند دخالت شورای حمایت از آثار، در روند کاری شورای هنری تئاتر شهر ادامه پیدا کند از عضویت در این شورا استعفا می‌دهم.

این هنرمند تئاتر که به عنوان نماینده خانه تئاتر در شورای هنری تئاتر شهر حضور دارد با بیان این مطلب به خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: ‌تشکیل شورای هنری مجموعه تئاتر شهر تصمیم درستی بود اما اخیرا با بی‌توجهی به این شورا، این تصمیم درست مخدوش شده است.

سرپرست گروه تئاتر «این روزها» با اشاره به اجرای یک اثر نمایشی در تالار «قشقایی» تئاتر شهر اضافه کرد: شورای تئاتر شهر خود را ملزم می‌داند تمام درخواست‌های اجرای نمایش را بررسی کند اما در حال حاضر مشخصا کاری در مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود که منتخب و تایید شده شورا نبوده و حتی ما از اجرای آن بی‌خبر بودیم.

نویسنده و کارگردان نمایش‌های «خشکسالی و دروغ»،‌«ماچیسمو» و «زمستان۶۶» مدعی است: شورای حمایت این نمایش را به تئاتر شهر تحمیل کرده است؛ از سوی دیگر این شورا قرارداد تیپ را زیر سوال برده است.

یعقوبی ادامه داد: بنابراین اگر این روند به همین شکل ادامه پیدا کند از عضویت در شورای هنری تئاتر شهر استعفا می‌دهم.

این کارگردان متذکر شد: شورای حمایت با شیوه‌ای که در پیش گرفته است مستقیما در اختیارات شورای هنری تئاتر شهر دخالت می‌کند.

یعقوبی درباره اظهارات سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی مبنی بر مدیریت کردن مضامین نمایش‌ها در این اداره، توضیح داد: به هر حال اداره کل می‌تواند این تصمیم را در مورد کارمندانش بگیرد اما هنرمندان تئاتر کارمندان اداره کل هنرهای نمایشی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه مضامین را نمی‌توان سفارش داد‌، ابراز عقیده کرد: تماشاگر است که به کار هنری اعتبارمی‌دهد نه مدیران. هنرمندان اصیل مضامین سفارش شده دولتی را کار نمی‌کنند و همواره این موضوع در طول تاریخ تئاتر ما ثابت شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر