1

خبرنگاری که فعالیت برای ایران، مایه شرمساری اوست! +عکس

  • کد خبر : 291920
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

پناه فرهادبهمن، خبرنگار سابق بی بی سی که منکر همکاری با ایران اینترنشنال بود، در توئیتی رسما اعلام کرد کارمند این شبکه شده است.

علی علیزاده، در توئیتی درباره پناه فرهادبهمن، خبرنگار سابق بی بی سی که این روزها رسما از همکاری خود با شبکه ایران اینترنشنال خبر داده، نوشت: «یادتان هست مهر۹۷ از پناه فرهادبهمن پرسیدم آیا ایران اینترنشنال کار میکند یا نه؟ یادتان هست گفت دروغ میگویم‌ و بازجوی جمهوری اسلامی هستم و جوابم «خفه شو» است؟ و‌مجبور شدم ایمیل استخدام و حقوق‌ سالی ۱.۴ میلیارد تومنش را منتشر کنم؟ حالا ۱۰ماه بعد خودش رسما میگوید کارمند سعودیها است.»

 

فرهادبهمن، اخیرا در توئیتی تنها فعالیت برای ایران را مایه شرمساری خوانده و از همکاری با ایران اینترنشنال دفاع کرد.

 

 

این در حالی است که رسانه های غربی همچون گاردین، مقالات مفصلی درباره این شبکه و نقش مستقیم خاندان آل سعود در راه اندازی آن منتشر کرده اند.

 

تارنمای نشریه گاردین مهر ماه سال گذشته، افشا کرد بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری این شبکه تلویزیونی را عربستان تامین می کند.

 

بنابر گزارش گاردین، شبکه تلویزیونی “ایران اینترنشنال” یکی از شبکه‌های رو به افزایش مستقر در لندن است که از سوی خاورمیانه حمایت مالی می‌شود. این شبکه تلاش می‌کند تا مخاطبان در هزاران کیلومتر دورتر را تحت تأثیر قرار دهد.

به نوشته گاردین، ایران اینترنشنال در ماه می سال ۲۰۱۷ پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز به کار کرد و در قیاس با شبکه‌های “بی‌بی‌سی فارسی” و “من و تو” دستمزد بیشتری پرداخت می‌کند. مدیریت شبکه برعهدهٔ شرکتی به نام گلوبال مدیا سیرکولیتینگ است که یک تبعهٔ عربستان سعودی به نام عادل العبدالکریم مالک آن است.

گاردین نوشت: یک منبع آگاه که درگذشته با محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی همکاری داشته، عنوان کرد که بودجه ایران اینترنشنال از دستگاه سلطنتی سعودی تأمین می‌شود که در حدود ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

 

ایران اینترنشنال، از ابتدای راه اندازی و با توجه به بودجه هنگفتی که در اختیار دارد توانسته است بسیاری از خبرنگاران و عوامل رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی، رایو فردا و صدای آمریکا را استخدام کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=291920

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر