1

همه باید در مسیر ساختن ایران در یک جهت باشیم

  • کد خبر : 29397
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶

ملتی که پیام نداشته باشد، نمی‌تواند ادامه حیات دهد و ملتی که به دنبال اصلاح جامعه نباشد، در اصلاح خود خواهد ماند

رییس جمهوراظهارامیدواری کردکه چنانچه سرعت علمی کشور با همین شتاب پیش برود، کمتر از ۱۰ سال دیگر ایران به یکی از مراجع علمی دنیا تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به استان گیلان، محمود احمدی‌نژاد پس از افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی، صنعتی و پزشکی در استان گیلان در جمع مدیران و مسئولان این استان طی سخنانی خاطر نشان کرد: استان گیلان به واسطه حضور جمعی از بهترین ملت ایران و بهترین‌های جهان، استان ممتاز کشور است، گیلان دیار اندیشه‌های بلند، دست‌های پربرکت و قلب‌های مهربان است که وجودشان سرشار از برکت و فایده برای ملت ایران و جامعه بشری است.

وی افزود: مردم گیلان در طول تاریخ پرچم‌دار ایمان ناب، توحید، عدالت، عشق به ارزش‌های الهی و پیامبر و آل ایشان بودند و در دامن خود عالمان، مجاهدان و انسان‌های بزرگی تربیت کردند.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به تعدادی از پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد، افزود: یکی از کارهای مهم تکمیل آزاد‌راه قزوین ـ رشت بود که حدود ۱۱ کیلومتر آن در مسیر رودبار ـ منجیل و گلوگاه سختی بود. این پروژه شروع شده و حدود ۳۱۰ میلیارد تومان پیش بینی هزینه برای آن شده است که امیدواریم هرچه زودتر تمام شود و در اختیار مردم قرار گردد که حتما این مسیر یکی از زیباترین مسیر‌های ارتباطی کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه‌ دیگر که با سرعت جلو می‌رود، پروژه راه‌آهن است و کار آن با وجود پل‌ها و تونل‌های بزرگ در حال انجام است و این اطمینان را می‌دهیم که این پروژه هرچه زودتر به اتمام برسد و این پروژه نیز یکی از بهترین مسیر‌های راه‌آهن ایران و شاید جهان خواهد بود که امیدواریم در دولت دهم به اتمام برسد.

احمدی‌نژاد همچنین افتتاح خط تولید انبوه داروی ضد سرطان را از دیگر افتخارات دانشمندان و متخصصان داخلی برشمرد و گفت: بشر امروز به خاطر نوع زندگی دچار انواع بیماری‌ها و مرض‌ها است و همه ما از مریضی ناراحتیم. البته آن روز خواهد آمد و عدالت‌گستر حاکم خواهد شد و تمام غم‌ها و مریضی‌ها خواهد رفت.

وی با اشاره به این‌که در دنیا صهیونیست‌ها بر همه عرصه های اصلی حاکم هستند، افزود: نظام بانکی، اقتصادی، مراکز اصلی سیاست و مراکز تخریب فرهنگ‌ها در دست آن‌ها است. همچنین انحصار عرضه دارو و درمان نیز در اختیار آن‌ها است و آن‌ها ثروت، سلامت، جان و حیثیت ملت‌ها را غارت می‌کنند و دارو را با تحمیل سیاسی به آن‌ها می‌فروشند و ازجمله اقلام تحریمی‌ دارو‌ها هستند.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که ورود به این عرصه نیازمند خودباوری، شجاعت و پشتوانه علمی بالا است، تصریح کرد: امروز دانشمندان و جوانان ما با خودباوری و شجاعت وارد این عرصه شده‌اند و خداوند ابزار آن را برایشان فراهم می کند، به طوری که هر روز شاهد معرفی داروهای پیشرفته و موثر هستیم.

وی همچنین با اشاره به افتتاح پروژه مسکن مهر در استان گیلان، افزود: بحث مسکن برای ما بسیار مهم است؛ چراکه مرکز تربیت انسان‌های متعالی ومحل استحکام خانواده، عشق و صمیمیت مسکن است و امروز خوشحال هستیم که بیش از ۹۰ هزار مسکن در حال ساخت است که امروز ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد افتتاح شد و به گفته مسئولان در چند ماه آینده ۱۳ هزار واحد دیگر نیز در مرکز استان گیلان به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمدی‌نژاد همچنین پایان عملیات گازرسانی به روستا‌های منطقه تنیان را نشان‌دهند جهت‌گیری‌های دولت و خدمت‌گذاران ملت عنوان کرد وافزود: باید بخش مهمی از خدمات کشور متوجه روستا‌ها باشد؛ چراکه اگر روستا‌ها آباد باشند و امید به زندگی‌ و نشاط در روستا‌ها بالا باشد، شهر‌ها آباد و با نشاط خواهند ماند.

وی گفت:‌عقبه اقتصاد و بافت اجتماعی کشور و استحکام آن به کسانی که روی زمین مشغول خدمت و آبادنی هستند بر می‌گردد که مرکز آن روستا است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که در سال ۸۴، ۲۴۷ روستا در استان گیلان از نعمت گاز برخودار بوده‌اند، گفت: اکنون ۹۲۸ روستا در این استان از این نعمت برخوردار شده‌اند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که نوکری و خدمت‌گذاری ملت ایران بالاترین مدالی است که یک نفر می‌تواند به آن برسد، گفت: ‌ملت ایران با فداکاری در طول تاریخ شایستگی‌های خود را اثبات کرده است و ما از همه دست‌اندرکاران، خدمت‌گذاران، مدیران و سرمایه‌گذاران تشکر می‌کنیم و امیدواریم با حمایت همه شما استان گیلان به بالاترین نقطه پیشرفت و آبادنی برسد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که از انسان جز نیکی و خدت باقی نمی‌ماند، افزود: آن بخش از تلاش و دستاورد انسان که برای خود اوست، تمام می‌شود و از بین می‌رود، اما آن بخشی که برای تعالی جامعه و رفع مشکلات دیگران و آبادانی کشور و برافراشتن پرچم توحید،‌عدالت وعزت یک ملت بزرگ باشد، ماندگار خواهد بود.

رییس‌جمهور تصریح کرد:‌امروز خداوند این فرصت را به ملت ایران داده که در عرصه‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز، الگو و پیشگام جامعه بشری باشد، به طوری که در دنیا برای همه اهل فهم روشن شده که پیام، ‌اندیشه و اعتقادات ملت ایران همان گمشده‌ای است که بشریت هزاران سال به دنبال می‌گشته، این اندیشه برگرفته از پیامبر و آل ایشان است که به دنبال برافراشتن پرچم توحید، عدالت و کمال برای همه انسان‌ها است.

وی تصریح کرد: ملتی که پیام نداشته باشد، نمی‌تواند ادامه حیات دهد و ملتی که به دنبال اصلاح جامعه نباشد، در اصلاح خود خواهد ماند و ملتی که ابرقدرت‌ها را کنار نزد و بساط ظلم و جور آن‌ها را بر نچیند، نخواهد توانست ادامه حیات دهد.

وی خاطر نشان کرد: پشتوانه یک پیام الهی، ‌انسانی و متعالی همان عمل متعالی است.

رییس‌جمهور با تاکیید بر این‌که ما باید ایران را از جهات گوناگون بسازیم، تصریح کرد: کشوری که مدعی پیروی از بهترین‌های هستی‌ است، باید زیبا،‌آباد و پیشرفته باشد و از هر نظر عالمانه اداره شود و همه چیز آن الگو باشد.

احمدی‌نژاد افزود: اینگونه نیست که حرف و عمل همخوانی نداشته باشد، ملتی‌می‌تواند الگو شود که همخوانی حرف و عملش در حد اعلای خود قرار گیرد؛ چراکه نمی‌شود کشوری دنیا را به سمت عدالت دعوت کند، اما در خود تبعیض، فقر و بیکاری باشد، ‌یا در آن کشور شکستن کرامت انسان ولو یک مورد باشد، با تخریب یک نفر همه انسانیت تحقیر شده است.

رییس‌جمهور در ادامه با تاکید بر این‌که ساختن ایران مستلزم همراهی، همدلی و کار و تلاش است، گفت: ساختن قدم به قدم و به تدریج است و خون دل خوردن و تحمل کردن می‌خواهد، البته دست‌های پلید فراوانی در گوشه و کنار در هم تنیده شده تا نگذارند ایران ساخته شود و همه حرف‌هایشان بهانه ای است تا ایران ساخته نشود. چون اگر این الگوی متعالی در برابر ملت‌ها قرار گیرد، هیچ کسی به حرف آن‌ها گوش نخواهد کرد.

وی گفت: این معادله باید عوض شود و باور من این است، تنها ملتی که ظرفیت آن را دارد این معادله را به هم بزند، ملت ایران است و تاریخ، ‌باور، ایمان، پاکی، عشق و محبت ایران این ظرفیت را ایجاد کرده است.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که امروز همه باید در مسیر ساختن ایران در یک جهت باشیم، گفت: هر قدم و قلمی که بخواهد ذهن‌ها را مخدوش و از این مسیر باز دارد و تبعیض، تحقیر،‌بی‌عدالتی و ظلم کند و حقوق مردم را نادیده بگیرد حتما در مقابل ملت ایران است.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم به جایی برسیم که همه چشم‌ها به سمت ایران برگردد و به امید خدا اگر سرعت علمی کشور با همین شتاب پیش برود، کمتر از ۱۰ سال دیگر به یکی از مراجع علمی دنیا خواهیم شد.

رییس‌جمهور در پایان با اشاره به این‌که پروژه‌های بزرگی در استان گیلان در حال اجرا است، افزود: سال‌ها با این تصور که صنعت با کشاورزی تزاحم دارد، این استان از پیشرفت‌های صنعتی دور ماند و اکنون این موانع برداشته شده و دولت در خدمت استان است تا به سرعت به جلو برود و در آینده نزدیک حرف اول را در منطقه بزند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=29397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر