3

ترامپ می‌خواهد مسئولیت اوکراین را به دوش اتحادیه اروپا بیاندازد

  • کد خبر : 295066
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۴۹

سناتور روس معتقد است که درخواست دونالد ترامپ از اتحادیه اروپا برای کمک مالی بیشتر به اوکراین، گویای تمایل وی برای شانه خالی کردن از مسئولیت حمایت از کی‌یف و انداختن این مسئولیت به گردن کشورهای اروپایی است.

ترامپ می‌خواهد مسئولیت اوکراین را به دوش اتحادیه اروپا بیاندازد

به گزارش افق انلاین ، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا معتقد است که کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله آلمان و فرانسه باید برای حمایت از دولت اوکراین هزینه بیشتری بپردازند.

ترامپ گفت: «بروکسل در مقایسه با واشنگتن هزینه بسیار کمتری برای حمایت از کی‌یف می‌پردازد و لازم است تا اتحادیه اروپا حمایت بیشتری از اوکراین کند.»

واشنگتن در اواسط ماه سپتامبر صرف هزینه تقریباً ۴۰۰ میلیون دلاری برای کمک مالی به اوکراین را آغاز کرد. پیش از این در پیش‌نویس بودجه دولت آمریکا برای سال مالی ۲۰۲۰ (که از اکتبر سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود) هزینه‌ای تقریباً حدود ۴۰۰ میلیون دلار برای کمک به حل و فصل مسائل امنیتی اوکراین برای پنتاگون و وزارت خارجه تعیین شده بود.

 به گفته مقامات اوکراینی، چنین کمکی شامل ۲۵۰ میلیون دلار از بودجه پنتاگون در چارچوب برنامه «ابتکارعمل برای کمک به اوکراین در عرصه امنیتی» و ۱۱۵ میلیون دلار در چارچوب برنامه «تامین مالی کمک نظامی بین المللی» وزارت امور خارجه از بودجه سال ۲۰۱۹ و همچنین ۲۶ میلیون دلار در این برنامه از بودجه سال ۲۰۱۸ بود که روی هم بیش از ۳۹۱ میلیون دلار می‌شود.

“آلکسی پوشکوف” رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در باره کمک بیشتر اتحادیه اروپا به اوکراین، واکنش نشان داده و در صفحه تویئتر خود نوشت: «کشورهای اروپایی بدون این مسئله نیز آسیب زیادی به خاطر تحریم‌ها علیه روسیه متحمل شده‌اند و اکنون آمریکا از اتحادیه اروپا می‌خواهد حمایت مالی بیشتری از اوکراین کرده و هزینه لازم بررای اجرای سیاست خارجی واشنگتن را بپردازد.»

پوشکوف افزود: «این یک سوی قضیه است و از سوی دیگر، چنین درخواستی از سوی ترامپ، جایگاه پایین اوکراین در سیستم اولویت‌های رئیس جمهوری آمریکا را نشان می‌دهد. به همین دلیل او مایل است تا مسئولیت اوکراین را به شانه کشورهای اروپایی بیاندازد و دولت آمریکا را از زیر بار این مسئولیت رها کند.»

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=295066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر