1

امکان حذف داوطلبانه اقشار متمکن از زنجیره پرداخت یارانه

  • کد خبر : 29516
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹

۴۵ هزار تومان برای چپاول‌گران بیت‌المال و تازه به دوران رسیده‌ها، پولی نیست

استاندار تهران با اشاره به دلایل اجرا نشدن هدفمندی یارانه‌ها در ادوار گذشته، اظهار کرد: پیش از این ما بسیاری از آمار و ارقام را پنهان نگه می‌داشتیم و مانند کسی که با تزریق خون زنده نگه داشته می‌شد، اقتصاد کشور را می‌خواستیم نگه داریم، در حالی که یارانه‌ها به دست صاحب اصلی نمی‌رسید و فکر می‌کردیم پرداخت یارانه به صلاح کشور است. در عین حال برخی نگرانی‌ها یا اقدامات باندی و حزبی باعث می‌شود تا برای اصلاحات و هدفمندی‌ یارانه‌ها اقدامی صورت نگیرد.

ایسنا -تمدن در همایش “هم‌اندیشی و گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها” گفت:‌ در سال ۸۷ پرداخت یارانه برای ساخت دستشویی‌های عمومی نیز در لایحه بود. احساس می‌کردیم بهترین یارانه‌ای که پرداخت می‌کنیم، اقلام کالابرگی است و گمان می‌شد که بخشی از یارانه‌ای که در توزیع کالا برگ ارائه می‌شود در دست مردم است، اما ده‌ها فساد حتی در مورد کاغذی که کالا برگ روی آن چاپ می‌شد، صورت می‌گرفت.

امکان حذف داوطلبانه اقشار متمکن از زنجیره پرداخت یارانه

۴۵ هزار تومان برای چپاول‌گران بیت‌المال و تازه به دوران رسیده‌ها، پولی نیست

وی تصریح کرد: وقتی از بحث اجرای مرحله دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها سخن گفته می‌شود، برخی ترس به جان مردم می‌اندازند، در حالی که مرحله دوم مکمل مرحله اول است و اولین پیامد آن به نفع «تولید» است.

استاندار تهران با تاکید بر این‌که ممکن است برخی اقشاری که خدا به آن‌ها توانایی مالی داده به صورت داوطلبانه از زنجیره پرداخت یارانه حذف شوند، اظهار کرد: بدین ترتیب وضعیت اقشار متوسط به پایین در مرحله دوم بهبود می‌یابد. وقتی ۳۰۰ هزار تومان در سبد خانوار قرار می‌گیرد، این رقم برای برخی تعیین کننده است، اما ۴۵ هزار تومان برای چپاول‌گران بیت‌المال و تازه به دوران رسیده‌ها، پولی نیست.

برنامه‌ریزی برای جلوگیری از تبدیل شدن یارانه‌ها به سرمایه‌های سرگردان

مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها باعث توسعه و رونق تولید می‌شود

تمدن با تاکید بر این که برای تبدیل نشدن یارانه‌ها به سرمایه‌های سرگردان برنامه‌ریزی شده است، گفت:‌ برخی از حالا شروع به ترساندن مردم کردند و داستان سرایی می‌کنند، در حالی که دولت فکر مردم را می‌کند. مگر دولت می‌خواهد ایجاد سختی در زندگی مردم کند؟ چرا که هدفمند کردن یارانه‌ها در راستای بهبود زندگی و شرایط مردم صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر این که در اجرای هدفمندی یارانه‌ها بهترین همکاری را اصناف داشته‌اند، گفت:‌ مرحله اول خیلی‌ها را به فکر فرو برد تا هزینه و قیمت تمام شده تولید را پایین بیاورند، حال آنکه مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها نیز باعث توسعه و رونق تولید می‌شود.

برخلاف برخی تحریم‌های تلخ و سیاه «تولید» خودش را تازه پیدا کرده است

استاندار تهران با تاکید بر این که آثار اجرای مرحله دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها را سال آینده می‌بینیم، اظهار کرد: برخلاف برخی تحریم‌های سیاه و تلخ، تولید خودش را تازه پیدا کرده است. در همین شهرک‌های صنعتی اطراف تهران خیلی از خط‌های تولیدی که خاک می‌خورد، تازه از چند ماه پیش در حال راه افتادن هستند.

وی با تاکید بر لزوم توزیع کالاهای ذخیره شده به بازار برای جلوگیری از تاریخ گذشته شدن آنها، گفت: رییس جمهور در جلسات طرح تحول، همیشه می‌گوید طوری با شیب ملایم و سیاست کاملا حساب شده جلو بروید که به اصناف، تولیدکنندگان و اقشار کم درآمد فشار وارد نشود.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است، جیب‌ برخی‌ها خالی شود که بشود، این افراد جزو توده مردم نیستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=29516

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. این پیامک عصر دو شنبه مورخ ۲۱/۱۲/۹۰ روی موبایل بنده بنامم آمد. و از بنده که بازنشسته آموزش و پرورش هستم با سه فرزند که ۲تن آنان دارای مدرک دانشگاهی و هیچیک هم ازدواج نکرده اند بعنوان متمکن یاد کرده
    اند.که اگر بخواهم شرایط کار و تشکیل زندگش برایشان فراهم کنم برایم ممکن نیست. معنی اقشار پر ذرآمد را هم فهمیدیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر