6

لزوم شفاف‌سازی موضع صلح ایران و نقش مخرب عربستان و امارت

  • کد خبر : 298454
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: موضع صلح ایران و نقش مخرب عربستان و امارت در منطقه باید در کمیته خاورمیانه کنفرانس امنیتی مونیخ به صورت شفاف مطرح شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: موضع صلح ایران و نقش مخرب عربستان و امارت در منطقه باید در کمیته خاورمیانه کنفرانس امنیتی مونیخ به صورت شفاف مطرح شود.
Image result for ‫جمالی نوبندگانی‬‎

افق آنلاین ، محمدجواد جمالی نوبندگانی در واکنش به سفر محمدجواد ظریف به قطر برای حضور در کمیته خاورمیانه کنفرانس امنیتی مونیخ، گفت: اجرای مطالبی که در این کنفرانس‌ها مطرح می‌شود الزامی نیست و صرفا بیان دیدگاه‌هاست. سیاستمداران ضمن حضور در این کنفرانس با آخرین نکته نظرات کشورها آشنا می‌شوند.

لزوم خنثی تبلیغات صوری علیه ایران در کمیته خاورمیانه کنفرانس امنیتی مونیخ

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور وزیر امور خارجه ایران در کمیته خاورمیانه کنفرانس امنیتی مونیخ ظرفیت خوبی است تا بتوانیم تبلیغات صوری که علیه ایران و منطقه شکل گرفته را خنثی کنیم. از این جهت حضور در این مجامع بسیار ضروری و مناسب است.

وی افزود: تشکیل کمیته خاورمیانه کنفرانس امنیتی مونیخ در قطر پیامی دیگر برای کشورهای منطقه دارد. در واقع آنها نیز می‌توانند مانند قطر که روزگاری در اردوگاه مخالفان جمهوری اسلامی بود و امروز متوجه قدرت و دوستی ایران شده و می‌داند که ایران همسایه مناسبی و قدرتمندی است، در برگزاری چنین کنفرانس‌های امنیتی پیش قدم شوند.

صدور پیام‌ علیه دخالت امارات و عربستان در سایر کشورها الزامی است

جمالی نبوندگانی یادآور شد: در این شرایط مقامات سعودی و اماراتی‌ علی رغم ارایه پالس‌های مثبت به شرارت های خود دامن زدند. امارات در یمن، لبنان و عراق علیه دولت‌های قانونی این کشورها شرارت می‌کند بنابراین در این کنفرانس باید پیام‌های محکمی برای عدم دخالت امارات و عربستان در سایر دولت‌های منطقه صادر شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی یک نوع خطرناک‌تر از محمد بن سلمان است، وی متاسفانه برای جاه طلبی خود منطقه را به آشوب کشانده است، بنابراین موضع گیری ایران و شفاف سازی نقش مخرب و غیرسازنده سعودی و امارت در این کنفرانس لازم است. وزیر امور خارجه ایران همچنین باید بر پیام صلح و امنیت خاورمینه به ویژه صلح هرمز توسط کشورهای منطقه تاکید کند.

خانه ملت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=298454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر