7

غرب نگاهش متفاوت شود

  • کد خبر : 30085
  • ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۳۴

علی لاریجانی ، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این باور باید در غرب به وجود بیاید که نگاهش به ایران نگاهی متفاوت شود.

به گزارش افق علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علوم و فنی لیزری ایران در جمع خبرنگاران گفت : بسیار خوشحالم که این مرکز علمی توانسته در زمینه لیزری با این گستردگی عمل کند، دانشمندان ما امروز توانستند به این گستردگی قلمرو لیزری را با استفاده‌های متناوبی که لیزر دارد گسترش دهند لذا فکر می‌کنم این دانشمندان سرمایه‌ای‌ ملی برای کشورمان فراهم کرده‌اند.

لاریجانی با اشاره به دانش لیزر در ایران تصریح کرد:‌ استفاده از لیزر در صنایع مختلف از جمله در زمینه‌های پزشکی و مصارف مختلف صنعتی یکی از دانشهای بسیار پیشرفته است که مخصوصاً این دانش در فعالیت‌های هواوفضا نیز مورد استفاده قرار می‌‌گیرد که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در این قلمرو توانسته است که قدم بلندی بردارد.

وی ادامه داد: این اقدام کار بسیار پرارزشی است و واقعاً جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود و باید حتماً این مرکز را تقویت کرد و به این گونه‌ جوانان و متخصصان که با استفاده از دانش‌های خود در حال تحقیق و جلو بردن کار هستند در موضوعات مختلف احتیاج داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این باور در غرب به وجود بیاید که نگاهش به ایران باید نگاهی متفاوت شود، آنها همیشه فکر کردند که ما در مسئله هسته‌ای ورود کردیم و دنبال سلاح‌های هسته‌ای می‌باشیم. این در حالی است که ایرانیان دنبال سلاح‌هسته‌ای نیستند بلکه دنبال دانش هسته‌ای هستند لذا در لیزر و تکنولوژی‌های دیگر از جمله نانوتکنولوژی کار و فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه فاصله‌هایی که در کشورمان و در رژیم دیکتاتوری شاه به وجود آمده بود به سرعت در حال کوتاه شدن است، تأکید کرد: شاید در بحث هسته‌ای موضوع خیلی بزرگ شده و ذهن‌ها را فرا گرفته است، چون ورود ایران به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بُعد سیاسی گرفت من همیشه این نکته را گفته‌ام که در بقیه زمینه‌ها هم جمهوری اسلامی ایران همین تلاش را می‌کند و قدم‌های برجسته‌ای در حال برداشتن است.

لاریجانی اضافه کرد: این ظرفیتی که از شروع انقلاب برای دانشگاهها به وجود آمده و افراد متخصصی تربیت شده‌اند نکته بسیار مهمی است و ما باید شاخه‌های پیشرفت دانش و فناوری را درست شناخته و روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم. وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از رئیس مجلس درباره لایحه بودجه سؤال کرد، اظهار داشت: چون لایحه بودجه مقداری با تأخیر داده شد ما مجبور شدیم که کار را متمرکزتر کرده و در مجلس سامان بدهیم، کمیسیون تلفیق هم در سه شیفت در حال فعالیت است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30085

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر