2

معرفی فرودگاه امام خمینی (ره)تهران

  • کد خبر : 300923
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

بر روی بلیط خارجی شما نوشته شده که پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد؟ اکنون سال‌هاست که همه پروازهای خارجی تهران از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود، اینکه در این فرودگاه با چه قسمت‌هایی روبه‌رو می‌شوید و این فرودگاه چه امکانات و فضاهایی دارد را در اینجا مرور می‌کنیم.

این فرودگاه بزرگ و مجهز تمام پروازهای خارجی تهران از آن انجام می‌شود در سال ۱۳۸۳ افتتاح شد، بعد از ده سال تلاش شرکت معماری فرانسوی و شرکت‌های ایرانی در این پروژه که بعد از انقلاب نیمه‌کاره رها شده بود در سال ۸۳ فرودگاه امام خمینی (ره) افتتاح شد؛ و ۳ سال بعد تمامی پروازهای خارجی مهرآباد به این فرودگاه انتقال یافته بود. اکنون وقتی بلیط هواپیما خارجی تهیه می‌کنید می‌دانید که بر روی آن نام فرودگاه امام خمینی (ره) نوشته شده است که در کیلومتر ۳۰ آزادراه تهران-قم قرارگرفته و برای رسیدن به آن باید زودتر حرکت کنید. فرودگاه در ۱۴ هزار مترمربع احداث‌شده است و شامل دو ترمینال مجهز و بزرگ، سالن‌های انتظار برای مسافران و رستوران کافی‌شاپ فروشگاه مغازه بانک صرافی کافی‌نت،‌پارکینگ. بر روی بلیط هواپیما خارجی علی بابا مشخصات فرودگاه نگاشته شده است و اگر از تهران پرواز دارید نام فرودگاه امام خمینی (ره) را بر روی بلیط می‌بینید.

 امکانات فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی (ره) دو ترمینال دارد، ترمینال یک و ترمینال سلام، ترمینال سلام به تازگی افتتاح شده است و در هر دو این ترمینال‌ها پروازهای برون‌مرزی انجام می‌شود و تمامی پروازهای داخلی از طریق فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه‌ها انجام می‌گیرد. شما با تهیه بلیط هواپیما خارجی و وقتی هر نوع بلیط خارجی در دست دارید باید به این فرودگاه در تهران مراجعه کنید و به یکی از ترمینال‌ها که در بلیط قید شده است بروید. فرودگاه امام خمینی (ره) امکانات فراوانی دارد که برای ۳ ساعت زمانی که پیش از پرواز در آن حضور دارید و یا در هنگام ورود به فرودگاه بتوانید از این امکانات استفاده کنید. نمازخانه بزرگ، کافی‌شاپ برای خرید چای، قهوه و غذاهای کم‌حجم، فروشگاه برای خرید سوغاتی و ملزومات سفر که فراموش کردید، صرافی و بانک برای تبدیل ارز و پرداخت عوارض خروج از کشور که می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. در بخشی از فرودگاه اضافه بار شما گرفته و با نرخی کمتر به مقصد ارسال می‌شود و همچنین پارکینگ‌های متعددی برای نگهداری از خودروهای شما نیز تدارک دیده شده است.

چطور به فرودگاه امام خمینی (ره) برویم؟

برای سهولت در رفت‌وآمد مسافران خط جداگانه‌ای در مترو تهران به فرودگاه امام خمینی (ره) احداث شده است. اگر قصد دارید با مترو به فرودگاه بروید یا از آنجا به مقصد خود در شهر برسید باید به ساعت پرواز خود دقت کنید، با توجه به ساعت حرکت نوشته شده بر روی بلیط خارجی خود زمان رسیدن به فرودگاه را تنظیم کنید. آخرین قطاری که به سمت فرودگاه می‌رود در ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه از ایستگاه شاهد حرکت می‌کند، باید دقت داشته باشید که قطارهای این خط مترو ۸۰ دقیقه یک‌بار از سکو حرکت کرده و بنابراین ممکن است زمان زیادی قبل از رسیدن به فرودگاه از دست بدهید، در هنگام بازگشت از فرودگاه نیز توجه داشته باشید که اولین قطار ۶:۵٠ صبح حرکت می‌کند و اگر پرواز شما نیمه‌شب به زمین می‌نشیند نمی‌توانید از خدمات مترو استفاده کنید. بلیط هواپیما خارجی علی بابا زمان پرواز و ساعتی که لازم است در فرودگاه حاضر باشید را به شما نمایش می‌دهد تا بتوانید برای رسیدن به فرودگاه تخمین مناسبی داشته باشید.

مسیرهای مختلفی شما را به این فرودگاه که در کیلومتر ۳۰ جاده قم تهران است می‌رساند، اگر از مسیر اتوبان ساوه – تهران به سمت فرودگاه حرکت می‌کنید از خروجی فرودگاه امام خمینی (ره) خارج شده و به مقصد می‌رسید، اگر از مسیر اتوبان قم – تهران به سوی فرودگاه می‌روید نیز باید از خروجی فرودگاه امام خمینی (ره) خارج شده و سپس به فرودگاه برسید. اگر با تاکسی به فرودگاه بروید بهتر است جلوی ترمینالی که در بلیط خارجی ذکر شده پیاده شوید.

ترانزیت فرودگاهی چیست؟

استفاده از پارکینگ فرودگاه

اگر با خودرو شخصی به فرودگاه رفته‌اید و می‌خواهید از پارکینگ استفاده کنید نیز می‌توانید از ۴ پارکینگ که در نقاط مختلف فرودگاه وجود دارد و به صورت شبانه‌روزی در کل ایام سال به مسافران خدمات ارائه می‌دهند استفاده کنید. لازم است به این نکات در مورداستفاده از پارکینگ توجه کنید.

  • کارت پارکینگ را تا هنگام خروج از پارکینگ نزد خود نگاه دارید
  • وسایل گران‌بها و چمدان، کیف، پول و … را در ماشین نگذارید و به بخش امانت تحویل دهید
  • سوئیچ اتومبیل خود را به کارمندان بخش پارکینگ ندهید، مسئولیت هر گونه صدمه به خودرو بر عهده شماست
  • با توجه به وسعت پارکینگ خواهشمند است محل پارک خودرو را به خاطر بسپارید.
  • از خاموش بودن چراغ‌ها و بسته بودن در خودرو اطمینان حاصل کنید

 

مقررات بار، اضافه‌بار و خدمات بار فرودگاه

پس از خرید بلیط هواپیما خارجی به اطلاعاتی که درباره مقدار مازاد بار نوشته شده است توجه کنید، هر شرکت هوایی اجازه خروج میزان مشخصی از بار را به مسافران می‌دهد، چنانچه مسافر مقدار مازادی بر میزان بار مشخص شده بر روی بلیط خارجی به همراه خود داشته باشد مشمول پرداخت جریمه می‌گردد. مبلغ اضافه‌بار به‌طورمعمول زیاد است و مسافران ترجیح می‌دهند از بخش ارسال بار مازاد بار خود را ارسال کنند که به‌صرفه‌تر است.

کیف کابین سایز چیست؟ چه وسایلی را نمی‌توان با آن داخل هواپیما برد؟

فریت بار چیست؟

هر شرکت هوایی میزان مشخصی بار را برای هر مسافر در نظر گرفته و در صورت مازاد بار مبلغی برای هر کیلو دریافت می‌کند، برای رفع این مشکل بخشی به نام فریت بار در فرودگاه امام خمینی (ره) وجود دارد که مسافران از طریق آن می‌توانند بارهای خود را به‌صورت جداگانه به مقصد ارسال کنند تنها کافی است چند روز زودتر از موعد بلیط خارجی خود به این بخش مراجعه کرده و اطلاعات بلیط هواپیما خارجی خود را به کارکنان بخش نشان دهند و با انتخاب هر شرکت هوایی که علاقه دارند حتی متفاوت با شرکت هوایی که با آن پرواز دارند بارهای خود را ارسال کنید. این تسهیلات فرودگاه تنها به افرادی که بلیط خارجی و پاسپورت دارند و به بخش فریت بار مراجعه می‌کنند ارائه می‌شود و کالاهای غیرمجاز مانند اسلحه را نمی‌توان از این طریق ارسال کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=300923

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر