2

ایران بر حمایت همه جانبه خود از ملت و دولت سوریه تاکید دارد

  • کد خبر : 30124
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۹:۴۸

ایران راه حل سیاسی و حمایت از مطالبات مردم سوریه که مورد اهتمام جدی رییس جمهوری بشار اسد قرار گرفته است را مناسب ترین راهکار می داند.

معاون وزیر امور خارجه در امور کشورهای عربی و آفریقا اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران بر حمایت همه جانبه خود از ملت و دولت سوریه تاکید دارد.

‘حسین امیرعبداللهیان’ این سخنان را امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا و در پاسخ به سووالی درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ترکیه بیان کرد.

روزنامه رادیکال چاپ ترکیه روز شنبه به نقل از داود اوغلو، وزیر امور خارجه این کشور مدعی شده بود که جمهوری اسلامی ایران و روسیه در زمان حاضر حمایت خود از دولت بشار اسد، رییس جمهوری سوریه را نسبت به سال گذشته میلادی کاهش داده اند.

معاون وزیر امور خارجه در واکنش به این اظهارات با اعلام حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه گفت: ما اطمینان داریم مردم سوریه در سایه طرح اصلاحات آقای بشار اسد، رییس جمهوری این کشور در مسیر تکمیل روند اصلاحات و مقابله با مداخله خارجی گام های مستحکم خود را تداوم خواهند بخشید.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران راه حل سیاسی و حمایت از مطالبات مردم سوریه که مورد اهتمام جدی رییس جمهوری بشار اسد قرار گرفته است را مناسب ترین راهکار می داند.

معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر ضرورت پرهیز برخی طرف های بین المللی و منطقه ای نسبت به اقدامات شتابزده و حمایت از مسلح کردن مخالفان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مسوولیت هر گونه تشدید بحران را متوجه کشورهایی می داند که از بی ثباتی و نا امنی در سوریه حمایت می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر