2

“ولادیمیر پوتین” دارای تمایلات ضد غربی نیست بلکه یک «میهن‌پرست واقعی» است

  • کد خبر : 30178
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲

نخست وزیر کنونی روسیه که در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به پیروزی رسیده، یک « میهن‌پرست واقعی روس » است

“هنری کیسینجر” دیپلمات برجسته آمریکایی معتقد است “ولادیمیر پوتین” دارای تمایلات ضد غربی نیست بلکه یک «میهن‌پرست واقعی» است که تحت تاثیر حوادث دهه ۹۰ تامین منافع روسیه برایش اهمیت زیادی دارد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، “هنری کیسینجر” سیاستمدار با تجربه و وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «سی.ان.ان» این کشور گفت: “ولادیمیر پوتین” نخست وزیر کنونی روسیه که در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به پیروزی رسیده، یک « میهن‌پرست واقعی روس » است، ولی آنطور که برخی می‌گویند، دارای تمایلات ضد غربی نیست.

این دیپلمات افسانه‌ای آمریکایی از شهروندان کشورش خواست تا اقدامات رهبر روسیه را به حساب تمایل شدید وی برای مخالفت با منافع آمریکا و متحدان نزدیکش نگذارند.

وی افزود: من فکر نمی‌کنم که ولادیمیر پوتین آنطور که به نظر می‌رسد، تمایلات ضد غربی داشته باشد. او قبل از هر چیز یک میهن‌پرست واقعی روس است که بشدت تحت تاثیر حوادثی قرار دارد که در دهه ۹۰ در این کشور اتفاق افتاده است و اجازه نمی‌دهد که چنین اتفاقاتی بار دیگر در روسیه رخ دهد.

کیسینجر که در دو دوره ریاست‌جمهوری “ریچارد نیکسون” و “جرالد فورد” سمت وزارت امور خارجه آمریکا را برعهده داشت، در سال ۱۹۷۰ یکی از مبتکران تشنج زدایی در روابط آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی بود.

علاوه بر این وی در سال ۱۹۷۳ بخاطر نقش خود در دستیابی به توافقنامه پاریس که به جنگ ویتنام پایان داد، جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. کیسینجر بعد از کناره گیری از عرصه سیاست، روی نوشتن خاطرات خود، مقالات سیاسی مختلف و کتابی در خصوص دیپلماسی و سیاست خارجی آمریکا متمرکز شده است.

لازم به یادآوری است که در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه که در تاریخ ۴ ماه مارس برگزار شد، ولادیمیر پوتین با کسب ۶۳.۶۰ درصد کل آراء به پیروزی رسید و ۴۵ میلیون و ۶۰۲ هزار نفر از مردم روسیه از وی حمایت کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر