3

چاووش اوغلو: ترکیه تا زمان برقراری آتش‌بس دیگر مستشار به لیبی اعزام نمی‌کند

  • کد خبر : 308192
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

وزیر امور خارجه ترکیه گفت این کشور تا زمانی که موضوع برقراری آتش‌بس در لیبی مطرح است مشاور نظامی دیگری را به آنجا اعزام نمی‌کند.

چاووش اوغلو: ترکیه تا برقراری آتش‌بس نیروی مستشار دیگری به لیبی اعزام نمی‌کند

به گزارش افق آنلاین به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، اعلام کرد تا زمانی که موضوع آتش‌بس در لیبی مطرح است این کشور دیگر مشاور نظامی به این کشور اعزام نمی‌کند، بلکه به تلاش‌های بین‌المللی برای مصالحه طرف‌های درگیر کمک خواهد کرد.

چاووش اوغلو در این خصوص گفت: «همه ما موافقیم تا زمانی که موضوع آتش‌بس مطرح است هیچ کس نباید نیروی مشاور و یا سرباز از هیچ کشور همسایه‌ای (به لیبی) اعزام کند … همه به این امر متعهد هستند.»

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین در ادامه اضافه کرد آنکارا احتمال تحریم لیبی را تا زمانی که همه طرف‌های درگیر، آتش‌بس را رعایت کنند کنار می‌گذارد و به جای آن تلاش می‌کند رسیدن به صلح را تسهیل کند.

در اوایل ماه جاری میلادی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد نیرو‌های نظامی ترکیه به منظور حمایت از نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی که مورد تایید سازمان ملل است به این کشور اعزام شده‌اند. اردوغان دوشنبه گذشته نیز اعلام کرد تمامی نیرو‌هایی که ترکیه به لیبی اعزام کرده است مستشار نظامی بوده‌اند.

چند وقتی است که موضوع برقراری آتش‌بس میان نیرو‌های درگیر در لیبی مطرح شده است. روسیه و ترکیه سعی کردند با ابتکار عمل در این زمینه، شعله جنگ در لیبی را کم کنند و میان نیرو‌های درگیر این کشور آتش‌بس برقرار کنند، اما تلاش آن‌ها تاکنون نتیجه قابل توجهی به دست نیاورده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=308192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر