3

فرماندار: وضعیت توسعه یافتگی ساوه در حوزه سلامت مطلوب نیست

  • کد خبر : 310460
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶

با توجه به حجم جمعیت و وقوع سوانح رانندگی پرشمار و همچنین کمبود منابع انسانی و زیرساخت‌ها، ظرفیت پاسخگویی کامل به خواست شهروندان وجود ندارد و همین مسئله سبب بروز برخی نارضایتی ها برای شهروندان شده است.

فرماندار ساوه

مرکزی فرماندار ساوه گفت: وضعیت توسعه یافتگی ساوه در حوزه سلامت مطلوب نیست.

افق انلاین ، علی میرزایی عصر امروز شنبه نوزدهم بهمن در آیین افتتاح طرح بهسازی بخش‌های ICU  و  CCU بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه که با حضور مدیر کل درمان مستقیم سازمان انجام شد، اظهار کرد: متاسفانه در حوزه بهداشت و درمان، ساوه چندان توسعه نیافته و بعد از انقلاب نیز تاکنون بیمارستان دولتی در آن احداث نشده است.

وی افزود: با توجه به حجم جمعیت و وقوع سوانح رانندگی پرشمار و همچنین کمبود منابع انسانی و زیرساخت‌ها، ظرفیت پاسخگویی کامل به خواست شهروندان وجود ندارد و همین مسئله سبب بروز برخی نارضایتی ها برای شهروندان شده است.

وی در عین حال دستاوردهای پزشکی و دارویی ساوه را بسیار مهم و چشمگیر دانست و گفت: نباید در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی در این شهرستان بی انصافی کرد.

فرماندار ساوه با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت ساوه حتی از مرکز استان مرکزی هم بالاتر است، اظهار کرد: افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی به خصوص در بیمارستان شهید چمران و توسعه ظرفیت انبارهای دارویی از مطالبات مردم و مسئولان است.

وی همچنین خواستار مساعدت مراجع کشوری بخصوص تامین اجتماعی برای تامین پزشک در ساوه شد و گفت: با وجود تجهیزات مناسب اما نیروی پزشک و متخصص در این حوزه‌ها کم داریم و لازم است به حوزه های زیرساختی، نیروی انسانی و تامین تجهیزات ساوه کمک شود.

میرزایی در ادامه گفت: برپایی عدالت از اهداف اصلی انقلاب اسلامی بود و یکی از سازمانی‌های موفق در اجرای این راهبرد، تامین اجتماعی است که خدمات ملموسی در ۴۰ سال اخیر ارائه کرده است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی انقلابی الهی است و براساس عدالت محوری شکل گرفته است. آرمانهای انقلاب علاوه بر استقلال و جمهوریت و … برپایی عدالت است و تامین اجتماعی از سیستم‌هایی است که خدمات آن برای مردم قابل لمس است و این از برکات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ساوه با توجه به مولفه‌های توسعه‌ای، نزدیکی به تهران، وجود اقوام بیگانه و مهاجرپذیری در همه عرصه‌ها اهمیت فراوانی دارد.

در ادامه دکتر پازوکی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گفت: بازسازی و بهسازی بخش‌های ویژه این بیمارستان ۲۷ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است و چهار تخت ویژه به ظرفیت این بیمارستان افزوده شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه نیز گفت: ۷۰ درصد جمعیت شهرستان ساوه راجامعه کارگری تشکیل می‌دهد در حالیکه تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی در این شهرستان کارگری وجود دارد.

داوود میرزایی در ادامه گفت: هر ازگاهی برخی آهنگ‌ها در حوزه درمان از سوی سازمان تامین اجتماعی شنیده می‌شود و درمان جامعه کارگری را با چالش مواجه می‌کند.

وی در ادامه نبود سونوگرافی در بیمارستان را مشکل اساسی حوزه درمان کارگران دانست و افزود: نبود انبار دارویی، دستگاه MRI برای کارگران با جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر  در ساوه و نیز نبود بخش فیزیوتراپی به دلیل حوادث ناشی از کار از جمله نیازهای درمان کارگران و همچنین احداث درمانگاه سرپایی نیز از ضرورت‌هاست.

میرزایی در پایان گفت: خوشبختانه به دلیل خویشتن داری کارگران علیرغم وجود مشکلات اقتصادی، هیچگونه تجمع کارگری در سال جاری اتفاق نیفتاده است و این دلیل نمی شود که به مشکلات کارگران و بویژه درمان آنان بی اهمیت بود.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=310460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر