4

اعلام آمادگی چین برای ارائه کمک‌های همه‌جانبه به ایران

  • کد خبر : 313403
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن قدردانی از کمک‌های ایران به کشورش برای مهار ویروس کرونا، از آمادگی چین برای انتقال تجربیات و هرگونه کمک‌رسانی پزشکی خبر داد.

کرونا نمایه

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن قدردانی از کمک‌های ایران به کشورش برای مهار ویروس کرونا، از آمادگی چین برای انتقال تجربیات و هرگونه کمک‌رسانی پزشکی خبر داد.

به گزارش افق انلاین ، به نوشته وبگاه وزارت خارجه چین، «ژائو لیجیان» از سخنگویان دستگاه دیپلماسی چین در نشست با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در زمینه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایران و ایتالیا و تماس وزیر خارجه این کشور با همتایان ایرنی و ایتالیایی خود، گفت: «هنگام شیوع کرونا در چین، ایران و ایتالیا مراتب همدردی و حمایت خود را از چین ابراز کردند. آنچه آن‌ها انجام دادند نشان می‌دهد که ایستادن در کنار هم در مواقع سخت به چه معناست و ما هرگز آن را فراموش نخواهیم کرد.»

وی در ادامه گفت: «ما اینک با ایران و ایتالیا در ارتباطیم و به شهروندان آن‌ها تسلیت عرض می‌کنیم. با توجه به نیازهای ایران و ایتالیا، چین آماده است تا از ظرفیت‌های خود از لحاظ پیشگیری و کنترل همه گیر و معالجه کرونا به این دو کشور کمک کند.»

این دیپلمات چینی ادامه داد: «چین به سرعت کیت‌ها و تجهیزات پزشکی را به ایران اهدا کرده و تیمی متشکل از پنج متخصص از انجمن صلیب سرخ چین در تاریخ ۲۹ فوریه (شنبه دهم اسفند) وارد تهران شدند. ما آماده‌ایم به ایتالیا نیز در زمینه انتقال تجربه و فناوری در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری همه گیر کمک و تبادل نظر کنیم.»

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=313403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر