افق آنلاین ، «فریده اولاد قباد»، نماینده مردم تهران در مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در رابطه با”کاهش ساعت کاری در ادارات و بانکها” گفت: قرار بود جهت مقابله با ویروس کرونا کاهش ساعت کاری کارمندان صورت گیرد که متاسفانه بعد از مدتی کوتاه منتفی شد. وظیفه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا کنترل و پیشگیری است. در پیشنهادی مطرح کردیم کارگران یا کارمندان شیفتی شوند یا دورکاری داشته باشند و یا کاهش ساعت کاری برای آنها صورت گیرد.

او گفت: کارمندان بانک هم در صف مقدم مبارزه با کرونا و در کنار مدافعان سلامت هستند، زیرا با همه توان و تلاش و کمبود تجهیزات رسالت خطیر خود را انجام می دهند، باید تدابیری برای کارمندان بانک که ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگی با ارباب رجوع ها دارند اندیشیده شود. کارمندان بانک به صورت کشیکی و شیفتی کار کنند و یا در صورت امکان دورکاری کنند تا آمار جانباختگان این ها رو به افزایش، نباشد.

او ادامه داد: اگر محیط های بانک ضدعفونی نشود، به دلیل مراجعه ارباب رجوع  و در صورت ناقل بودن مراجعین به ویروس کرونا، خانواده های آنها نیز در معرض خطر قرار می گیرند. این یک واقعیت است نمی توانیم از این واقعیت چشم پوشی کنیم، سلامت افراد جامعه باید در اولویت حاکمیت و دولت باشد.

رییس فراکسیون زنان گفت: قدردان زحمات کادردرمانی هستیم هیچ قلمی و هیچ زبانی نمی تواند ایثار و فداکاری آنها را بیان کند اما همانطور که گفتم در کنار اینها، کارمندان بانک هم که مرتب در حال تعامل نزدیک با ارباب رجوع ها هستند این ها نیز باید در نظر گرفته شوند و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، تدابیری داشته باشد.

او گفت: باید در این شرایط از صندوق توسعه ملی و صندوق توسعه ارزی، از هلدینگ ها و شرکت ها،  منابعی جهت تجهیز بیمارستان ها خصوصا برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی درنظر گرفته شود. یکی از راه های عدم فاصله بین مردم و دولت و حاکمیت اعتمادسازی است و اعتمادسازی براساس شفافیت است و باید با مردم شفاف باشند. از زمانی که علائم بیماری کرونا در شهر قم دیده شد باید خیلی سریع اعلام عمومی می شد و اطلاع رسانی می کردند و آموزش های لازم باید از همان ابتدا به مردم داده می شد تا مردم جدی بگیرند.

اولاد قباد گفت: در خصوص قرنطینه باید تصمیم گیری را بر عهده ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گذاشت و تبعیت و تمکین کرد زیرا تصمیم های این ستاد فنی است. ویروس کرونا هنوز برای مردم به عنوان یک خطر تهدید کننده سلامت جدی گرفته نشده است. صدا و سیما کارش را انجام می دهد اما باید با  مردم شفاف تر باشد و اطلاعات درست و صحیح ارایه دهد. صدا و ‌سیما از همه استانداران دعوت کند تا گزارشی  شفاف از روند شیوع ویروس کرونا در استان خود ارایه دهند.

او مطرح کرد: فرمانداران در فضای مجازی آماری را می دهند که با آمار مطرح شده متناقض است. بهتر است شبکه خبر یکی از برنامه های خود را به استانداران اختصاص دهد تا آمار کسانی که مبتلا شده اند و تعداد بستری ها و تعداد فوت شدگان و اینکه چه کمبودهایی از نظر تجهیزات در بیمارستان ها وجود دارد را بگویند و با هماهنگی ستاد مقابله با ویروس کرونا، گزارش ها را روزانه و مرتب به مردم  ارایه بدهند.

نماینده مردم تهران گفت: خیلی از مردم سواد رسانه ای ندارند و یا حتی به فضای مجازی دسترسی ندارند صداو سیما باید برای آگاه سازی مردم از پزشکان حاذق دعوت کند و اطلاعاتی را در مورد ویروس کرونا به مردم ارایه دهد. من از صدا سیما در خواست می کنم که حتما یکی از برنامه های خود را به فرمانداران برای ارایه گزارش شفاف به مردم اختصاص دهد و بعد از این تماس تلفنی، قطعا درخواست خود را مکاتبه خواهم کرد.