3

احمدی نژاد :دولت در ایجاد ۲٫۵ میلیون شغل تقریبا تنها بود

  • کد خبر : 31831
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴

امسال نیز هدف گذاری ایجاد ۲٫۵ میلیون شغل است، امیدواریم با این میزان اشتغالزایی در سراسر کشور، همه جوانان فرصت برخورداری از شغل مناسب را پیدا کنند.

محمود احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در جمع پرشور مردم بندرعباس در دور چهارم سفرهای استانی با اشاره به سه سفر انجام شده هیات دولت به استان هرمزگان، اظهارداشت: در این سفرها تصمیماتی گرفته شد که بخش زیادی از آن اجرا شده، بخشی در دست اجرا و بخشی دیگر نیز کاری انجام نشده است.

افق نیوز- ایرنا:رییس قوه مجریه خاطرنشان کرد: هیات دولت روز پنجشنبه در جلسه خود در وهله نخست آن تصمیماتی که اصلا اجرا نشده را مورد بررسی قرار می دهد تا ببیند که به چه علتی انجام نشده و آیا بودجه کم داشته، مانعی بوده و یا آن که از نظر مطالعات جواب نداده است.

رییس جمهوری با تاکید بر بررسی این دلایل ابراز امیدواری کرد که مشکلات مربوط به تصمیماتی که اجرا نشده اند در این نشست برطرف شود.

احمدی نژاد با بیان این که هیات دولت در ادامه بررسی های خود به مصوباتی می پردازد که در دست اجرا است و برخی از آنها شروع شده، اما کند جلو می رود ادامه داد: هیات دولت تلاش می کند تا اگر برای اجرای این مصوبات بودجه کم داشته باشند و یا مشکلی داشته باشد آنها را بر طرف کند.

وی گفت: هیات دولت در بخش سوم، پیشنهادات جدید و موضوعاتی که در سفرهای قبل از قلم افتاده و یا در آن زمان مهم نبوده اند اما امروز مهم تشخیص داده شده است را دنبال می کند.

 

** تلاش برای یکسان شدن میزان واردات و صادرات کشور

رییس جمهوری در ادامه با بیان این که واردات کشور همیشه ۱۰ تا ۱۲ برابر صادرات بوده است گفت: معنای آن این است که تولید ملی کشور ضعیف است و واردات مصرف عمده کشور را تامین می کند اما طی این چند سال تلاش شده تا صادرات ما به واردات نزدیک شود.

احمدی نژاد افزود: درسال ۱۳۸۴ و ابتدای دولت نهم میزان واردات کالا بیش از ۳۶ میلیارد دلار و صادرات کالا ۶٫۸ ( شش ممیز هشت دهم) میلیارد دلار بود یعنی میزان صادرات کشور نزدیک به یک پنجم واردات بود.

وی اظهارداشت: تولید کنندگان و صادرکنندگان و مسوولین کنار هم نشستند و کارگر و کارفرما تصمیم گرفتند تا این فاصله را طی چند سال کم کنند به طوری که در سال ۱۳۹۰ صادرات ما از مرز ۴۵ میلیون دلار گذشت و واردات ما چیزی کمتر از ۶۰ میلیارد دلار؛ یعنی نسبت یک پنجم (صادرات به واردات) تبدیل شد به سه چهارم.

رییس جمهوری در ادامه ابراز امیدواری کرد که امسال صادرات با واردات کشور برابر شود و معنای آن این است که کار برای جوان ایرانی و تولید ثروت در خدمت و جیب ایرانی باشد.

 

** دولت در ایجاد ۲٫۵ میلیون شغل تقریبا تنها بود

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه امروز، روز سازندگی و تولید است، گفت: باید عظمت و توانایی های ملت ایران را به رخ دنیا کشیده شود و این امر در گرو کار است.

رییس جمهوری با اشاره به وظایف دولت و ملت برای سازندگی و تولید گفت: وظایفی بر عهده دولت و ملت است اما آن بخشی که بر عهده دولت است، نخست زمینه سازی برای ایجاد اشتغال جوانان عزیز و غیور کشور است.

رییس قوه مجریه با تاکید بر اینکه مصمم هستیم همه توان خود و موجودی دولت را در خدمت اشتغال جوانان به کار گیریم، ادامه داد: در سال ۹۰ تصمیم گرفته شد۲٫۵میلیون شغل ایجاد شود، کارهای بسیاری انجام شد، اما دولت در این عرصه تقریبا تنها بود.

رییس جمهوری با بیان این نکته که برخی نه تنها در این زمینه همراهی نکردند بلکه مخالفت هم کردند، اضافه کرد: مهم نیست، چرا که ملت و دولت با هم کار را جلو خواهند برد.

احمدی نژاد با اشاره به آمار آرایه شده در خصوص اشتغالزایی گفت: تاکنون تقریبا این هدفگذاری محقق شده است و گروهی مامور بررسی و ارایه گزارش شده اند.

وی اضافه کرد که تا امروز به فضل الهی و همت جوانان و کارفرمایان، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار اشتغالزایی تایید شده است و بررسی بقیه آن نیز ادامه دارد و زمانی که اتمام یافت، گزارش آن به مردم ارایه می شود.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید دست به دست هم دهیم، گفت: امسال نیز هدف گذاری ایجاد ۲٫۵ میلیون شغل است، امیدواریم با این میزان اشتغالزایی در سراسر کشور، همه جوانان فرصت برخورداری از شغل مناسب را پیدا کنند.

 

** دولت به دنبال کاهش میزان آورده مردم در طرح مسکن مهر است

رییس قوه مجریه با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در کشور از جمله در استان هرمزگان گفت: در این استان و بخصوص شهر بندرعباس آورده ای که از متقاضیان تقاضا می کنند خیلی بالا و بین هشت تا ۱۲ میلیون تومان است که بسیاری از مردم این منطقه توانایی پرداخت این پول را ندارند.

وی افزود: در نشست هیات دولت از وزیر پرتلاش مسکن خواهیم خواست و ما نیز کمک می کنیم که با حداقل آورده مردم این استان بتوانند صاحب مسکن شوند.

 

** شناسایی پروژه های اصلی و تحول آفرین در استان هرمزگان

رییس جمهوری در ادامه با بیان این که امسال دولت یک برنامه دیگر را در دستور کار قرار داده است خاطرنشان کرد: دولت تمام پروژه های اصلی و تحول آفرین و مهم استانها از جمله استان هرمزگان را شناسایی کرده است.

احمدی نژاد افزود: ما قبل از سال نو جلسات فراوانی برای این پروژه ها داشتیم و بنا بر این است که ان شاء الله همه پروژه های اصلی مصوب دولت نهم و دهم در همین دولت دهم به پایان برسد.

 

** ۲۵ طرح بزرگ برای استان هرمزگان در دست اجرا است

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: هیات دولت برای استان هرمزگان ۲۵ طرح بزرگ با ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته است که تمام بودجه تامین و در اختیار دستگاهها قرار گرفته است که باید به سرعت کار کنند و امیدواریم اینها را تمام کنند.

رییس جمهوری تصریح کرد: احداث پل قشم – بندرعباس که از پروژه های تاریخی و بزرگ کشور است و پروژه فولاد استان هرمزگان از جمله این طرح ها است.

احمدی نژاد ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که استان هرمزگان بزودی به یکی از قطب های بزرگ فولاد کشور تبدیل شود گفت: بزرگترین پروژه پالایشگاهی کشور نیز در بندرعباس در حال اجرا است که بودجه آن تامین شده و امیدوارم تا پایان دوره دولت دهم پروژه بزرگ ‘ ستاره خلیج فارس’ نیز به بهره برداری برسد.

 

** هرمزگان به قطب اقتصادی ایران تبدیل خواهد شد

رییس جمهوری گفت: ان شاء الله استان هرمزگان در آینده ای نزدیک به بزرگترین قطب اقتصادی ایران عزیز تبدیل خواهد شد.

احمدی نژاد افزود: مردم ایران وظیفه خود را به خوبی می داند و همیشه به آن عمل کرده است.

وی اظهارداشت: ما امکانات ،مجوزها، تسهیلات، پشتیبانی و راهنمایی را انجام می دهیم و کار و تلاش هم از شما خواهد بود ؛ من مطمئنم جوانان، کارآفرینان، کارگران، صنعتگران، صیادان و کشاورزان عزیز هرمزگان همانگونه که در طول تاریخ مظهر شرافت، نجابت و شجاعت بودند در دوره آبادانی هم پیشگام و پیش قراول ملت ایران خواهند شد.

رییس جمهوری ادامه داد: به خاطر همه خوبی های هرمزی ها و بندری ها در طول تاریخ تشکر می کنم؛ تاریخ ایران از مردم هرمزگان، بندرعباس ، جزایر و بنادر جز خوبی، بزرگواری ،صفا و صمیمیت ثبت نکرده و هرگز هم ثبت نخواهد کرد.

احمدی نژاد گفت: همچنین به خاطر حضور حماسی امروز مردم در خیابان ها و لطف و بزرگواری مردم هرمزگان نسبت به خادم کوچک خودشان چه در انتخابات و چه در صحنه های گوناگون تشکر می کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=31831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سوال:ایا دولتمردان فکر میکنند در سال ۹۰ دوونیم میلیون شغل ایجاد کردند ؟سوال:چند نفر میشناسید که سال ۸۹ بیکار بودند سال ۹۰ شاغل شدند؟
    ایا ذر شهرتون روستاتون خیابون یا کوچه ویا فامیلتون؟واقعا چند نفر؟
    لابد تو کوچه اقای رییس جمهور همه شاغلند.ما که کسی سراغ نداریم.لااقل امسال به فرموده های رهبر دلسوز گوش کنید که خدا از سر تقصیراتتان نمیگذرد از بس که این دولت این پدر پیر ما را رنجاند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر