9

چرا پدر و مادر موشک هامبورگ مخالف فوتبالیست شدن مهدی بودند؟

  • کد خبر : 319921
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱:۳۲

مهدی مهدوی‌کیا در نظام قدیم آموزش و پرورش درکلاس اول ریاضی فیزیک درس می‌خواند و چه بسا اگر به خاطر فوتبال و بالاجبار تحصیلات خودش را با دیپلم دبیرستان به اتمام نمی‌رساند در درس و دانشگاه پیشرفت چشمگیری داشت.

مهدی مهدوی کیا :: ورزش سه
مهدی یکتا؛ جمعه گذشته مهدی مهدوی‌کیا ستاره سابق فوتبال ایران و موشک هامبورگ مهمان لایو برنامه ورزش و مردم بود و به نکات خوبی در خصوص فوتبال پایه اشاره کرد. مهدوی‌کیا صحبت‌هایی در مورد بی‌توجهی به فوتبال پایه، درآمدزایی صرف مدارس فوتبال، هرز رفتن استعداد‌های فوتبال و گسترش حضور بچه پولدار‌ها (!) در این رشته انجام داد که بسیار به‌جا و درست بود، اما لابه‌لای این حرف‌ها ستاره سابق تیم ملی کشورمان از مخالفت پدر و مادرش با فوتبال بازی کردن خود حرف زد که شاید تعجب‌برانگیز باشد.

پسری که از ۱۳ یا ۱۴ سالگی در هندبال و دوومیدانی مطرح شده و در سطح آموزشگاهی تهران مقام کسب می‌کند یا در ۱۵ سالگی آقای گل نوجوانان تهران می‌شود. همچنین در ۱۶ و ۱۷ سالگی در سه رده جوانان، امید‌ها و بزرگسالان باشگاهی تهران با تیم بانک ملی موفق به کسب عنوان آقای گلی شده چرا باید خانواده اش مخالف فوتبال بازی کردن او باشند؟
اشاره مهدوی‌کیا به این نکته بود که در گذشته خانواده‌ها بیشتر علاقه‌مند بودند فرزندان دنبال درس و تحصیل بروند تا شغل آبرومندانه‌ای در آینده برای خود دست و پا کنند. آن زمان پول زیادی در فوتبال رد و بدل نمی‌شد و فوتبالیست‌ها نه تنها جزو قشر مرفه و پولدار جامعه محسوب نمی‌شدند بلکه برای گذران زندگی روزمره اغلب مشاغلی از قبیل راننده تاکسی، کار در کارخانجات، کارمندی ساده و… را تجربه می‌کردند. از طرفی مهدی مهدوی‌کیا در خانواده‌ای پرجمعیت به دنیا آمده بود که اغلب برادرانش در جاده خاوران با زحمت فراوان و اشتغال به صافکاری، جمع کردن ماشین‌های اسقاطی و… شرافتمندانه زندگی می‌کردند.
مهدی فرزند خانواده مهدوی‌کیا، اما در درس و تحصیل نامبروان و شاگرد اول بود. نگارنده این مطلب در خیابان سادات حوالی میدان خراسان زندگی می‌کردم که یک کوچه با منزل پدری مهدی فاصله داشت و از قضا در یک مدرسه (دبیرستان مشهدی‌رحیم سابق) هم درس می‌خواندیم. خوب به خاطر دارم در سال تحصیلی ۷۱-۷۰ آقای ناصر مرادی مدیر دبیرستان مشهدی‌رحیم (شهدای فعلی) در منطقه ۱۴ آموزش و پرورش طرحی ارائه کرد که دانش‌آموزان برتر مقاطع مختلف را انتخاب می‌کرد و از میان تمام مقاطع یک نفر را به عنوان شاگرد اول روی بُرد سالن مدرسه معرفی می‌شد. راقم این سطور هم جزو دانش‌آموزان ممتاز بودم، اما شاگرد اول همه شاگردان اول و برتر مدرسه اسمش مهدی مهدوی‌کیا بود! نوجوانی که از سن پایین در ورزش مطرح و بلافاصله هم به تیم ملی دعوت شد.
مهدی مهدوی‌کیا در نظام قدیم آموزش و پرورش درکلاس اول ریاضی فیزیک درس می‌خواند و چه بسا اگر به خاطر فوتبال و بالاجبار تحصیلات خودش را با دیپلم دبیرستان به اتمام نمی‌رساند تا مقطع دکترا و استادی دانشگاه هم جلو می‌رفت اما….
اما نوجوانی که در ۱۵ سالگی از ۲۰ گل زده تیم ما (مدرسه مشهدی‌رحیم سابق قهرمان منطقه ۱۴ آموزش و پرورش تهران) ۱۶ گل را به تنهایی و در میان بازیکنان ۱۸ یا ۱۹ و حتی ۲۰ ساله به ثمر رساند باید هم ستاره این فوتبال می‌شد. مهدوی‌کیا فقط و فقط به لطف استعداد ذاتی خود فاصله دور و طولانی خیابان سادات میدان خراسان تا بندر هامبورگ را طی کرد و امروز به جایگاهی رسیده که امروز افتخار همه بچه‌محل‌هایش ازجمله خود من است.
منبع: خبرورزشی
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=319921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر