1

تداوم مبارزه بی‌امان با فساد/ پرونده طبری از افتخارات قوه قضائیه در برخورد با فساد است

  • کد خبر : 324074
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵

مدرس دانشگاه‌های اردبیل گفت: جمهوری اسلامی با درک هوشمندانه ماهیت فساد در ضربه زدن به ارزش‌ها و آرمان‌ها، در یک مبارزه بی امان با فساد قرار دارد.

تداوم مبارزه بی‌امان با فساد/ پرونده طبری از افتخارات قوه قضائیه در برخورد با فساد است

شهرام محمدی پرونده طبری را یکی از افتخارات قوه قضائیه دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی با درک هوشمندانه ماهیت فساد در ضربه زدن به ارزش‌ها و آرمان‌ها، در یک مبارزه بی امان با فساد قرار دارد.

وی افزود: در این مبارزه، گروه‌ها، جناح‌ها و شخصیت‌های سیاسی از هر طیف و دسته اهمیت نداشته بلکه جلوگیری از گسترش و توسعه فساد اهمیت یافته و برجسته بوده و این مساله نشانگر حساسیت سیستم به فساد است.

مدرس دانشگاه‌های اردبیل به مساله چرایی توسعه فساد اشاره کرد و بیان داشت: انقلاب اسلامی با اراده الهی، ایمان به خدا، حضور مردم و رهبری بنیان‌گذار کبیر انقلاب به پیروزی رسید و در فاز بعدی نظام اسلامی استقرار پیدا کرد اما هنوز دولت اسلامی به مفهوم کامل مستقر نشده است.

وی تاکید کرد: اگر مجلس، قوه قضاییه، قوه مجریه و همه نهادهای مرتبط با نظام اسلامی که در مجموع دولت اسلامی را تشکیل می‌دهند، به مفهوم مدنظر، اسلامی شوند، امکان گسترش و توسعه فساد در سیستم به‌شدت کاهش خواهد یافت.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر قوه قضاییه در حال اثبات این موضوع است که می‌توان و باید به سمت عدالت واقعی و مبارزه با فساد به شکل کامل حرکت کرد و این درس بسیار بزرگی می‌تواند برای سایر قوا اعم از مجلس نوبنیاد یازدهم و یا دولت آینده باشد.

وی در ادامه رشوه را مقدمه فساد بزرگ‌تر دانست و گفت: رشوه در سیستم اداری در دسترس‌ترین زمینه برای بسترسازی و توسعه فساد است و از این‌رو اگر سیستم  حساسیت فوق‌العاده در این زمینه  نشان ندهد، ضمن سلب اعتماد عمومی، هزینه‌های زیادی بر مجموعه سیستم و مجموعه قوای حاکم در مبارزه با فساد‌های بزرگتر مثل اختلاس، بر پیکره آن وارد خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اذعان داشت: گاه چنین مطرح می‌شود که پرونده‌های امثال طبری ممکن است اعتماد ملی را زیر سوال ببرد. این هم نوعی آدرس غلط دادن است و ممکن است خود از لانه‌های فساد تراوش کنند.

وی ادامه داد: اتفاقاً اگر دستگاه عدلیه از درون خود مبارزه با فساد را شروع کرده باشد ارتباط مستقیم و سریع با ترمیم و ارتقاء اعتماد عمومی خواهد داشت.

محمدی اظهار داشت: اگر دستگاه عدلیه فسادستیزی را از خود شروع کند آنگاه سایر قوا نیز خط‌کشی‌های خاصی را در مبارزه با فساد نمی‌توانند ترسیم کنند و این‌بار،  نه تنها مبارزه با فساد سیستمی خواهد شد بلکه افکار عمومی جامعه مبارزه با فساد را به‌عنوان اولویت و مطالبه اساسی از همه نهادهای قدرت مطالب خواهند کرد.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: یکی از راه‌های تقویت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و تسریع و تسهیل مسیر پیشرفت نظام و انقلاب و انتقال دستاوردهای آن به سایر ممالک، مبارزه بی امان با فساد در سیستم‌های اداری در هر سطحی است و اگر مردم به این اطمینان کامل دست پیدا کنند که مبارزه با فساد در سیستم‌های اداری ما نهادینه شده و سیستم واکنش بسیار منفی به فساد دارد بیش از پیش حمایت خود را نشان خواهند داد و امیدواری‌ها برای آینده روشن نظام اسلامی دوچندان خواهد شد.

وی گفت: کوچکترین مماشات در این مسیر و تلاش برای تعطیلی این روند که در قوه قضاییه از سوی آیت الله رئیسی و تیم همراهش آغاز شده است، می‌تواند صدمات جبران ناپذیر بر  امید ملی و اعتماد عمومی وارد آورد.

این کارشناس علوم سیاسی تصریح کرد: مجلس جدید نیز باید با ریل‌گذاری مناسب، تدوین قوانین و مقررات  مطلوب، اصلاح و حذف قواعدی که زمینه را برای فساد ایجاد می‌کند، به کمک قوه قضاییه بیاید.

محمدی گفت: اگر قوه قضائیه و قوه مقننه دست در دست هم در جهت مبارزه با فساد هم فکر و با قدرت اقدام کنند، یقیناً مطالبه مردم از دولت آینده‌ای که قرار است سال آینده بر سر کار آید، مبارزه با فساد برای رفع تبعیض، رانت خواری‌ها و اختلاس‌ها خواهد بود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=324074

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر