5

مطهری: بازیکنان پرسپولیس ذهنیتی برنده خواه دارند/ باید از برانکو و کالدرون تشکر کنم

  • کد خبر : 327056
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خوشبختانه تیم ما از لحاظ ذهنی برنده‌خواه است و این موضوع بین بازیکنان هم جا افتاده است، کادر فنی هم کمک می‌کند این ذهنیت در بازیکنان بماند و انگیزه آنها همیشه بالا باشد.

مطهری: بازیکنان پرسپولیس ذهنیتی برنده خواه دارند/ باید از  برانکو و کالدرون تشکر کنم

حمید مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری  فارس، درباره قطعی شدن پوکر قهرمانی پرسپولیس  پس از برتری مقابل نفت مسجدسلیمان اظهار داشت:‌ ابتدا باید قهرمانی را به هواداران و سپس بازیکنان تبریک بگویم. برای دیدار با نفت شرایط سختی داشتیم. از شب قبل از برگزاری این دیدار گرما و وضعیت هتل اذیت‌مان کرد، اما به حدی تمرکز بچه‌های ما بالاست که توانستند روی این مسائل غلبه کنند. ما هم سعی کردیم بازیکنان را مدیریت کنیم.

وی افزود: نکته ای که در تیم پرسپولیس بسیار اهمیت دارد، کار تیمی ماست. همیشه و همه جا می‌گویم دلم نمی‌آید به کار تیمی پرسپولیس اشاره نکنم. هر کس در این قالب تیمی قرار می‌گیرد بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد و فکر می‌کنم این موضوع مهم ترین کاری است که در پرسپولیس اتفاق افتاده است.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد:‌ بازیکنان خود را با شرایط تیم وفق داده‌اند و کادر فنی هم طراحی مناسبی دارند. این نکته‌ای است که سبب شده بدون توجه به بازی‌های قبلی‌مان مقابل نفت مسجدسلیمان در گرمای هوای این شهر به مصاف حریف برویم و از همان ابتدا برای برد بازی کنیم.

مطهری درباره آمادگی بدنی بازیکنان پرسپولیس گفت:‌ از روز اولی که کارمان را در این تیم شروع کردیم طراحی خوبی برای آماده نگه داشتن بدن بازیکنان در نظر گرفتیم. گروه فنی خیلی خوبی داریم که تک تک اعضای آن فوق‌العاده و همدل هستند. این همدلی هم از روی نیمکت به بازیکنان داخل زمین منتقل می‌شود.اعضای کادر فنی گروه منسجمی هستند که پیش از این سابقه بازی و مربی‌گری برای پرسپولیس را داشتند و به همین دلیل با فضای این تیم آشنا هستند. یکی از مهمترین عوامل موفقیت ما همین موضوع است اما بچه‌ها هم فوق‌العاده زحمت کشیده و با غیرت و با وجود کار می‌کنند.

وی دستیار یحیی گل‌محمدی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد نفت مسجدسلیمان توضیح داد:   با توجه به اینکه در گذشته عضو کادر فنی پرسپولیس نبودم نمی‌توانم درباره دیدارهای این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان اظهار نظر کنم اما این تیم را به خوبی آنالیز کرده و تمرینات خود را روی نقاط قوت و ضعف‌شان تمرین کردیم راه‌های رسیدن به دروازه این تیم را هم می‌دانستیم اما دیدید که بازی کاملاً در اختیار پرسپولیس بود خیلی هم منطقی و هوشمندانه کار خود را جلو بردیم.

مربی پرسپولیس درباره اینکه برخی بازیکنان مانند وحید امیری که در بازی با نفت مسجد سلیمان در دفاع چپ بازی کرد، در پست های غیر تخصصی هم عملکرد مثبتی دارند، خاطرنشان کرد: از بچه‌هایمان در هفته‌های اخیر خیلی راضی هستیم زیرا تعدادی از آنها در هفته‌های اخیر به دلیل کمبود بازیکن که ناشی از محرومیت و مصدومیت  برخی نفرات بوده در پست‌های غیرتخصصی بازی کردند اما هر بازیکنی در پازل تاکتیکی پرسپولیس قرار می‌گیرد، بهترین عملکرد را دارد.

مطهری ادامه داد: دیدید وحید امیری در پست دفاع چپ مقابل نفت عملکرد خوبی داشت و در بازی‌های قبلی هم شجاع خلیل‌زاده در همین پست بهترین و بیشترین انرژی را گذاشت. بازیکنان ما به این درک تاکتیکی رسیده‌اند که باید در نقاط مختلف زمین به تیم‌شان کمک کنند. هماهنگی بسیاری خوبی بین آنها دیده می‌شود.

وی درباره اینکه یکی از عوامل موفقیت های پرسپولیس در بازی های اخیر دفاع تیمی و گل نخوردن این تیم بوده است، گفت: دفاع تیمی پرسپولیس نکته‌ای است که خیلی روی آن کار می‌کنیم. روی این بحث خیلی تأکید داشته و برای آن تمرین می‌کنیم. اعتقاد دارم همین موضوع سبب شده کمترین آمار گل خورده را داشته باشیم. در بازی با نفت مسجدسلیمان هم روی یک اتفاق و توپی که به دست سیدجلال حسینی خورد از روی نقطه پنالتی گل خوردیم در غیر این صورت باز هم می‌توانستیم کلین شیت کنیم.

مربی پرسپولیس درباره اینکه این تیم در صورت کسب ۷ امتیاز دیگر می‌تواند به رکورد بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر برسد، گفت: هر چند ما در حال به دست آوردن رکوردها هستیم اما هیچگاه به این موضوع فکر نکرده‌ایم که دنبال رکوردشکنی باشیم. از ته دل می‌گویم هیچ یک از اعضای کادر فنی دنبال این نیستند که رکورد بزنند بلکه سعی می‌کنیم بازی به بازی پیش برویم و خدا را شکر می‌کنم خود به خود رکوردها شکسته می‌شود. در این ۴ هفته هم تمام انرژی و نیروی خود را به کار می‌گیریم تا بهترین نتایج را کسب کنیم.

مطهری ادامه داد: روی این موضوع واقف هستیم که نتایج ۴ بازی بعدی ما روی نتایج تیم‌های پایین جدولی تأثیرگذار است. باید با سایپا، ذوب‌آهن و گل‌گهر سیرجان که در خطر سقوط هستند بازی کنیم. پرسپولیس قهرمان شده اما ساختار باشگاه و تفکرات کادر فنی این است که همیشه با تمام وجود کار کنیم تا حق به حق‌دار برسد.  به همین دلیل نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در دیدارهای باقیمانده هم نتایج خوبی بگیریم. شاید در جریان بازی اتفاق دیگری رخ بدهد، اما هدف ما ادامه دادن لیگ تا پایان رقابت‌ها با تمام وجود است.

وی درباره احتمال کاهش انگیزه بازیکنان پرسپولیس پس از قطعی شدن قهرمانی توضیح داد: خوشبختانه تیم ما از لحاظ ذهنی برنده‌خواه است و این موضوع بین بازیکنان هم جا افتاده است. کادر فنی هم کمک می‌کند این ذهنیت در بازیکنان بماند و انگیزه آنها همیشه بالا باشد. البته می‌دانید که لیورپول هم پس از قطعی شدن قهرمانی اش در لیگ انگلیس در دو سه هفته بعدی نتایج خیلی بدی گرفت و بخشی از کم انگیزه شدن بازیکنان طبیعی است. کاهش انگیزه پس از قهرمانی حتی در بالاترین سطح فوتبال جهان هم رخ می‌دهد اما بازیکنان پرسپولیس به حدی انرژی  مثبت و ذهن برنده‌خواه دارند که اطمینان دارم اجازه نمی‌دهند انگیزه‌شان کاهش پیدا کند. باید در بازی‌های باقیمانده هم پرتلاش باشیم و با تمرین زیاد به موفقیت برسیم.

مربی پرسپولیس درباره برنامه این تیم برای قهرمانی در جام حذفی گفت: برای جام حذفی هم مدعی هستیم و با تمام وجود کار می‌کنیم اما سازمان لیگ و فدراسیون تاکنون برنامه‌ای به ما نداده‌اند که بتوانیم طبق آن برای موفقیت در این مسابقات برنامه‌ریزی کنیم.

مطهری درباره برنامه کادر فنی پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت:‌اولویت ما حفظ بازیکنان فعلی و تمدید قرارداد آنها است. می‌خواهیم همین تیم را حفظ کنیم وگل‌محمدی با قدرت به باشگاه اعلام کرده قرارداد بازیکنان تمدید شود. می‌بینم درباره بشار رسن مطالبی می‌نویسند در حالی که آقا یحیی اعلام کرده  وی توانایی بالایی دارد و بازیکن خیلی خوبی است. همه ما این هافبک عراقی را از لحاظ اخلاقی هم بسیار دوست داریم و تأکید کردیم قراردادش تمدید شود. البته این موضوع در اختیار کادر فنی نیست و باشگاه باید مقدمات تمدید بشار را فراهم کند.

وی افزود: ‌درباره بازیکنان جدید هم باید بگویم ما در این مدت خیلی درگیر کارهای فنی تیم بودیم. شاید برخی نفرات را در ذهن داشته باشیم اما تا کنون اقدامی نکرده‌ایم. ان‌شاءالله در اولین فرصت شرایطی در نظر می‌گیریم که ۴ تا ۵ جدید به پرسپولیس اضافه شوند و تیم قدرتمندی داشته باشیم. باشگاه هم باید نهایت همکاری را با کادر فنی انجام دهد تا بتوانیم بازیکنان مورد نظر را جذب کنیم.

مربی پرسپولیس درباره برنامه‌های این تیم برای حضور در ادامه لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد: از نظر من برنامه‌ریزی AFC برای لیگ قهرمانان آسیا حرفه‌‌ای نیست. کاری به این فصل و شرایطی که کرونا ایجاد کرده ندارم اما در مجموع AFC برنامه‌ریزی مدون و خوبی انجام نمی‌دهد و این امر کار را برای تیم‌های ایرانی سخت می‌کند. پس از اتمام لیگ برتر و جام حذفی تنها دو هفته برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فرصت داریم و در این زمان محدود ضمن جذب بازیکن جدید باید آنها را با نفرات قدیمی هماهنگ کنیم.

مطهری ادامه داد: هر چند می‌خواهیم شاکله تیم را حفظ کنیم اما این موارد دردسر زیادی دارد. با این وجود سعی می‌کنیم بهترین برنامه‌ریزی را انجام دهیم می‌خواهیم  تا در رقابت‌های آسیایی هم مدعی باشیم. پرسپولیس در ۴ دوره اخیر لیگ برتر قهرمان شده که به همین دلیل باید از برانکو، کالدرون و کادر فنی این دو مربی هم تشکر کنم. آنها هم خیلی زحمت کشیدند اما به نظر من از حالا به بعد باید گام‌های بلندتری برداشته و در آسیا مدعی باشد.

وی افزود: چیزی جز این هم هدف ما نیست. البته این امر به تنهایی میسر نمی‌شود و نیاز به یک کار گروهی و تیمی دارد. همه عوامل باشگاه باید به هم کمک کرده و با قوی کار کردن تیم را در سطح آسیا هم مدعی کنند.خودمان هم از مدعی بودن در آسیا استقبال می‌کنیم و می‌خواهیم ضمن صعود به مراحل لیگ قهرمانان آسیا بین ۴ تیم رقابت‌ها قرار گرفته و حتی فینالیست شویم.

مربی پرسپولیس افزود: هر چند هواداران پس از شیوع کرونا کنار ما نبودند اما همیشه از راه دور به ما انرژی دادند. قهرمانی را به آنها تقدیر کرده و از طرفداران تیم تشکر می‌کنم. از بازیکنان پرسپولیس هم تشکر ویژه‌ای دارم، از سیدجلال که بزرگ‌ترین بازیکن ما است تا سایر نفرات که  زحمت کشیده و با همه وجود در اختیار کادر فنی بودند. دوست دارم از افشین پیروانی که در کار خود بسیار زحمت می‌کشد، یحیی گل‌محمدی که برای من مانند برادر بزرگ‌تر است و هم از لحاظ فنی و اخلاقی بهترین است، داود فنایی که در ایران شماره یک مربی‌گلرها است، مهرداد خانبان و محمد عسگری که در کار آنالیز فوق‌العاده هستند، کریم باقری که برای پرسپولیس یک نعمت محسوب می‌شود و از تیم ملی جوانان با وی رفیق هستم، مظاهر رحیم پور که جزو بهترین مربیان بدنسازی ایران است تشکر کنم.

وی افزود: همدلی و رفاقت خوبی بین کادر فنی وجود دارد. ما فضای پرسپولیس را شناخته‌ایم و خیلی خوب همدیگر را درک می‌کنیم. امیدوارم این گروه بتوانند سال‌ها کنار هم باشند و به پرسپولیس کمک کنند. از گروه پزشکی‌مان یعنی علیرضا حقیقت (پزشک تیم) و میثم علیپور (فیزیوتراپ) ماساژورها و اعضای کادر تدارکات هم قدردانی می کنم زیرا همراهی و همدلی همه سبب شده که موفقیت ها حاصل شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=327056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر