4

مدرس خیابانی گزینه ی شایسته ای برای وزارت صمت است + سوابق مدیریتی

  • کد خبر : 328147
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

دولت به هیچ وجه نسبت به افزایش قیمت کالاها بی‌تفاوت نیست و حتما هم در عرضه و پاسخ گویی به تقاضای موجود برای صد قلم کالا نیز دقت لازم را به عمل خواهد آورد، ضمن اینکه بر روی انبارها و مراکز نگهداری کالا به شدت دقیق شده و با هر گونه تخلف برخورد می‌کند.

صدور مجوز صادرات نامحدود ماسک، لباس پرستاری و کیت سرولوژی / واردات ...

دکتر مدرس خیابانی راه‌اندازی سامانه بازرسی الکترونیکی و ارسال پرونده‎‌های تخلفات به سازمان‌های نظارتی را از جمله راهکارهای کنترل قیمت‌ها دانست و گفت: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی بازرسی و ارسال پرونده‌ها در قالب آن، کمک بسیاری خواهد کرد تا با تخلفات در سریعترین زمان ممکن برخورد کرد، این در حالی است که سازمان تعزیرات حکومتی نیز پای کار بوده و با گشت‌های مشترکی که تعریف کرده است، تلاش نموده تا با تخلفات برخورد نماید.

افق انلاین ، سرپرست وزرات صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید با ایجاد عرضه و افزایش تولیدات داخلی، به تعادل بازار کمک کرد گفت: وفور کالا حتما کمک خواهد کرد تا گرانی‌های ناشی از کمبود کالا پیش نیاید؛ به همین دلیل باید به مردم اطمینان داد که هم اکنون هیچ گونه کمبودی در تامین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم وجود ندارد و این کالاها به میزان کافی برای تامین نیازهای مردم ظرف ماههای آینده، تامین شده و جای نگرانی نیست.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه هیچگونه کمبود کالای اساسی و اقلام ضروری مورد نیاز مردم وجود ندارد و کالاهای اساسی به میزان مکفی تأمین شده است، افزود: بر این اساس، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، آن دسته از تغییرات قیمت مورد تقاضای بخش تولید کشور را که متأثر از شاخص‌های کلان اقتصادی بوده و به صورت منطقی رخ داده، مورد رسیدگی قرار خواهد داد؛ اما هیچ تولیدکننده‌ای بدون اخذ مجوز از این سازمان، حق تغییر قیمت را ندارد.

وی تأکید کرد: بر این اساس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با هر گونه افزایش قیمت بدون ضابطه به شدت برخورد خواهد کرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هم اکنون ۸۵ درصد از واردات کشور را مواد اولیه، قطعات و تجهیزات مورد نیاز تولید و ماشین‌آلات تشکیل می‌دهد، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه واردات هیچ نوع کالای لوکس و غیرضرور را نمی‌دهد و هم اکنون ۲۵۰۰ ردیف تعرفه‌ای مرتبط با این اقلام و کالاهای دارای مشابه ساخت داخل، ممنوع شده است؛ این در حالی است که ۱۵ درصد مابقی را نیز کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم تشکیل می‌دهند و با مروری بر بخش‌های مختلف اقتصادی نشانگر آن است که در شرایطی که دشمن بی‌سابقه ترین تحریم‌ها را بر علیه جمهوری اسلامی ایران، اقتصاد و معیشت مردم کشورمان وضع کرده است، تنها راه نجات تمرکز ویژه بر تولید و صادرات غیرنفتی است.

به گفته مدرس خیابانی، نگاه دولت و مطالبه به حق خدمتگزاران نظام از وزارت صنعت، معدن و تجارت آن است که امسال اتفاق ویژه‌ای در حوزه صادرات غیرنفتی علیرغم شدیدترین تحریم‌ها به ثمر بنشیند و بر این اساس هدفگذاری‌های صورت گرفته در حوزه صادرات غیرنفتی نیز به گونه‌ای انجام شده که امسال نیز همانند سال گذشته صادرات غیرنفتی از مرز ۴۱ میلیارد دلار عبور کند.

وی اظهار داشت: امسال صادرات غیرنفتی یکی از برنامه‌های راهبردی و چهارگانه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که بر این اساس «توسعه صادرات و کنترل واردات» برنامه‌ریزی شده تا بتوان علاوه بر اینکه ارزبری کشور در شرایط مختلف را کنترل و مدیریت کرد، درآمدهای ارزی کشور را از محل صادرات غیرنفتی حاصل و به منظور تأمین مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز تولید هزینه کرد.

حسین مدرس‌خیابانی دانش‌آموخته دانشگاه علم وصنعت ایران است. وی حدود۱۷ سال در وزارت بازرگانی در مسوولیت‌هایی چون قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی، مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی، مدیرکل تامین و توزیع کالا، مدیرکل دفتر تنظیم بازار، هیات‌مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران  همچنین نزدیک به ۱۰ سال به عنوان مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره چند واحد تولیدی و صنعتی از جمله شرکت‌های سیمان زنجان، سیمان فیروزکوه، مجتمع فولاد خراسان، موتور‌سازان (تراکتورسازی ایران)، سیمان مازندران، سیمان غرب و شرکت توسعه صادرات را در کارنامه خود دارد.گزینه پیشنهادی رییس‌جمهوری برای تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت، کارشناسی مهندسی مواد و متالوژی، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و دوره دکترای مدیریت استراتژیک را در سوابق تحصیلی خود دارد. حسین مدرس‌خیابانی پس از برکناری رضا رحمانی طی حکمی از طرف حسن روحانی به عنوان سرپرست صمت گمارده شد.

حسین مدرس‌خیابانی سیاستمدار ایرانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت است. وی پس از برکناری رضا رحمانی طی حکمی از طرف حسن روحانی به عنوان سرپرست صمت منصوب شد.

  • سوابق تحصیلی

کارشناسی مهندسی مواد و متالوژی

کارشناس ارشد مهندسی صنایع

دوره دکترای مدیریت استراتژیک

  • سوابق اجرایی

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان

مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان،

رئیس هیئت‌مدیره گروه تراکتورسازی ایران

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره گروه توسعه معادن روی ایران

جلسه رای اعتماد به گزینه پیشنهادی دولت چهارشنبه هفته آینده (۲۲ مرداد) برگزار می‌شود
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=328147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر