3

رعایت توافقات درباره آتش بس در قره باغ، بسیار با اهمیت است

  • کد خبر : 334186
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه با اشاره به اینکه توافق درباره تمدید پیمان استارت، بستگی به اراده سیاسی آمریکا دارد، تأکید کرد: کرملین تحقق توافق آتش‌بس در قره باغ را بسیار مهم می‌داند تا طرفین به راه‌های دیپلماتیک حل اوضاع روی آورند.

کرملین: تشکیل دولت جدید در آمریکا، مذاکرات تسلیحاتی را به تعویق می‌اندازد

به گزارش افق انلاین به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “دیمیتری پسکوف” سخنگوی دفتر ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، امروز، دوشنبه، اعلام کرد که کرملین مذاکرات درباره کنترل تسلیحات با ایالات متحده را موضوعی داغ و دارای اولویت می‌داند و اکنون این مذاکرات در سطح کارشناسی در حال انجام است.

پیش از این، پورتال خبری Axios با استناد به منابع خبری خود، گزارش داد که گویا “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا امیدوار است تا قبل از انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان)، بتواند توافق نامه جدیدی در زمینه کنترل تسلیحات هسته‌ای با روسیه منعقد کند.

پسکوف در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره، گفت: «ما به گفته منابع خبری واکنش نشان نخواهیم داد، برای اینکه اخبار جعلی بسیار زیاد است. این موضوع کاملاً حساس بوده و در تماس‌های مقامات روسی با آمریکایی‌ها دارای اولویت است. در حال حاضر مسئله کنترل تسلیحات در سطح کارشناسی همچنان ادامه دارد. البته دست یابی به توافق در این زمینه، نه تنها به نفع هر دو کشور روسیه و آمریکا، بلکه در جهت تأمین منافع کل جهان است.»

سخنگوی کرملین تأکید کرد، مواضع طرف روسی در این باره کاملاً شناخته شده است و موانع اصلی دستیابی به این توافق نیز برای همه روشن است.

پسکوف در پاسخ به این سئوال که طرفین چقدر به توافق در این خصوص نزدیک هستند و آیا تغییر احتمالی رئیس جمهوری آمریکا تأثیری بر این مباحثات خواهد گذاشت؟، توضیح داد: «بدون شک، تشکیل دولت جدید در ایالات متحده می تواند روند مذاکرات برای تمدید پیمان استارت-۳ را به تعویق بیاندازد. فدراسیون روسیه و ایالات متحده تماس‌های خود برای تمدید پیمان ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی را ادامه می‌دهند، ولی صحبت درباره رسیدن به توافق نهایی در این رابطه، خیلی زود است. ما با مشکل زمانی روبرو هستیم و طبیعتاً اگر دولت جدیدی در ایالات متحده تشکیل شود، این ممکن است روند هرگونه مذاکره را کند کند. البته هدف اصلی، انجام برخی اقدامات قبل از پایان مدت اعتبار این پیمان است و اکنون تمدید آن به “اراده سیاسی طرف آمریکایی” بستگی دارد.»

رعایت توافقات درباره آتش بس در قره باغ، بسیار با اهمیت است

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد که کرملین تحقق توافقات مربوط به آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی را بسیار مهم می داند تا به دنبال آن، طرفین مناقشه، درگیری‌های مسلحانه را کاملاً کنار گذاشته و به روش‌های دیپلماتیک حل و فصل اوضاع بپردازند.

دیمیتری پسکوف در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: «مسلماً ما تفاهم حاصله و تصمیم گیری درباره  توقف انسان دوستانه  درگیری‌ها که پس از مذاکرات وزرای امور خارجه فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، حاصل شده، را بسیار مثبت ارزیابی کرده و از آن استقبال می‌کنیم.»

وی تأکید کرد که مسکو اکنون روند اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد و گزارشاتی از هر دو طرف مناقشه درباره نقض [آتش بس] به کرملین رسیده است.

سخنگوی کرملین افزود: «ما بر این باوریم که اجرای توافقات حاصل شده در مذاکرات مسکو، به منظور کنار گذاشتن کامل درگیری‌ها و حرکت به سمت را حل‌های سیاسی و دیپلماتیک برای حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی در آینده بسیار مهم است.»

پسکوف همچنین یادآور شد که شرایط ارسال واکسن روسی علیه ویروس کرونا به اوکراین، بستگی به درخواست مقامات کی‌یف دارد. وی در پاسخ به این سئوالی در این باره، گفت: «این مسئله به تمایل طرف اوکراینی و درخواست آنها بستگی دارد. مقامات کی‌یف هنوز چنین تمایلی را ابراز نکردند. نکته اصلی این است که درک کنیم آیا دولت اوکراین این خواسته را برای شهروندان خود دارد یا نه.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=334186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر