3
شجاعی:

کمیته انضباطی و پزشکی درباره باخت فنی «پاز» و «سینام» تصمیم‌ می‌گیرند/ اختلاف نظر وجود دارد

  • کد خبر : 335955
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰:۲۸

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: دو تیم پاز تهران و سینام مشهد اعتراض کرده‌اند و کمیته انضباطی و پزشکی تصمیم‌گیرنده هستند.

شجاعی: کمیته انضباطی و پزشکی درباره باخت فنی «پاز» و «سینام» تصمیم‌ می‌گیرند/ اختلاف نظر وجود دارد

فریده شجاعی پس از اعتراض دو تیم سینام مشهد و پاز تهران نسبت به داشتن ۳۰ درصد بازیکنان کرونایی و بازی نکردن در هفته نخست لیگ برتر به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: در ابتدای شروع لیگ‌ برتر کمیته پزشکی تشکیل دادیم تا پروتکل‌های بهداشتی را به باشگاه ها ارائه دهد. در دستورالعملی که کمیته پزشکی داده، نوشته شده بازی تیمی که ۳۰  درصد و بیش از چهار نفر از تست کرونای بازیکنان‌شان مثبت باشد انجام نخواهد شد، اما در مصوباتی که به باشگاه‌ها داده‌اند تعداد بازیکنان کرونایی قید نشده و فقط ۳۰ درصد بازیکنان را اعلام کرده‌اند. براساس ۳۰ درصد بازیکنان وقتی دیدند سینام مشهد و پاز تهران چهار نفر مشکوک به کرونا دارند فقط از این بازیکنان تست گرفته شد و از بقیه تستی گرفته نشد.

وی ادامه داد: کمیته پزشکی اعلام کرده که باید حداقل تست پنج بازیکن مثبت شده باشد و از طرفی از همه بازیکنان تست بگیرند. نمی‌دانم کدام یک درست می‌گویند چون کمیته پزشکی می‌گوید ما دستورالعمل خودمان را داده‌ایم و باشگاه‌ها هم می‌گویند ما براساس دستورالعمل دیگری جلو رفته‌ایم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: درحال حاضر پاز تهران دو باخت فنی خورده و سینام مشهد هم یک باخت فنی دارد. این دو تیم اعتراض کرده‌اند و کمیته انضباطی و پزشکی تصمیم‌گیرنده هستند.

شجاعی درباره ادعای تیم سینام مشهد که مقام مسئول، فدراسیون است و نه کمیته پزشکی گفت: مقام مسئول، فدراسیون است، اما تفکیک وظایف کرده و کمیته پزشکی تشکیل داده و این کمیته مسئول تمام برنامه‌ها و به ویژه رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. با این حال در نهایت ممکن است رئیس فدراسیون و کمیته انضباطی دخالت کنند. در حال حاضر نمی‌توانم بگویم چه اتفاقی خواهد افتاد چون اختلاف نظری بین کمیته پزشکی و باشگاه‌ها وجود دارد، اما خودم شخصا و قلبا دوست ندارم این تیم‌ها حذف شوند.

شجاعی درباره صحبت دیگر تیم سینام مشهد که زمان برگزاری مسابقات را دیر اعلام کرده است عنوان کرد: برنامه را از زمانی که قرعه کشی انجام شد به تیم‌ها اعلام کرده بودیم که مسابقات اول آبان ماه آغاز می‌شود و بعد از تغییر برنامه، ۱۵ آبان ماه را اعلام کردیم و این مدت فکر نمی‌کنم دیر باشد. حالا آنها با تفکرات و ذهنیت خودشان که فکر کردند تهران از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت هشدار است و مسابقات احتمالا برگزار نخواهد شد. در صورتی که ما از وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با کرونا استعلام و مجوز برگزاری مسابقات را گرفتیم و اعلام هم نکردیم که برگزار نخواهد شد.

وی در ادامه در خصوص برگزاری اردوهای تیم ملی بسکتبال سه نفره گفت: اردوی تیم ملی بسکتبال ۳ نفره از اوایل آذرماه تشکیل می‌شود. پنج اردو را برای این تیم در نظر گرفته‌ایم و در فاصله بین لیگ‌ها برگزار می‌شود تا با لیگ تداخل نداشته باشد. اردوی اصلی را بعد از پایان مرحله مقدماتی لیگ و قبل از آغاز مرحله پلی آف در نظر گرفته‌ایم و امیدوارم تیم خوب و قابل قبولی داشته باشیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال یادآور شد: مسابقات کسب سهمیه بازی‌های المپیک اردیبهشت ماه و بازی‌های ساحلی آسیا فروردین ماه انجام خواهد شد. مسابقات ساحلی هنوز قطعی نشده و فقط به ما گفته‌اند آمادگی داشته باشیم. ما هم تیم را آماده می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=335955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر