2

بایدن بر مقابله با کرونا تاکید کرد/لازم است کنگره هم اینک در مورد بسته حمایتی مربوط به کووید -۱۹ اقدام کند

  • کد خبر : 338017
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در رشته توییت‌هایی به اقدامات دولتش در راستای مقابله با کرونا و اتخاذ تدابیر لازم در این راستا اشاره و تاکید کرد.

بایدن بر مقابله با کرونا تاکید کرد

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در رشته توییت‌هایی به اقدامات دولتش در راستای مقابله با کرونا و اتخاذ تدابیر لازم در این راستا اشاره و تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، جو بایدن روز گذشته در یکی از این توییت ها نوشت: اولین ۱۰۰ روز فعالیت من در کاخ سفید منجر به پایان بیماری کووید- ۱۹ نخواهد شد اما می‌توانیم روند گسترش آن را کُند کنیم، زندگی ها را نجات دهیم و به زندگی با عزیزان‌مان بازگردیم.

بایدن در توییت دیگری عنوان کرد: ماسک بزنید. این آسان‌ترین کاری است که می توانید برای کاهش موارد ابتلا به کرونا، بستری شدن‌ها و مرگ و میر انجام دهید. این یک بیانیه سیاسی نیست یک اقدام وطن‌پرستانه است.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا در ادامه طی توییت دیگری تصریح کرد: لازم است کنگره هم اینک در مورد بسته حمایتی مربوط به کووید -۱۹ اقدام کند. مردم آمریکا نمی‌توانند منتظر بمانند.

این توییت‌های بایدن پس از آن منتشر شد که وی اواخر هفته گذشته استفاده از ماسک، واکسیناسیون نظامیان آمریکایی و بازگشایی اکثر مدارس را جزو برنامه ۱۰۰ روزه خود برای مبارزه با کرونا اعلام کرد.

بایدن بر این مسئله تاکید کرده است که همه باید در این ۱۰۰ روز از ماسک استفاده کنند؛ به تمامی نظامیان آمریکا واکسن تزریق شود و بیشتر مدارس آمریکا در ۱۰۰ روز نخست دولت او در صورتی که کنگره اقدام کند بازگشایی خواهند شد.

پیش از این انتقادهای زیادی از دولت ترامپ در فرآیند مقابله با کرونا مطرح شده بود. ترامپ که در ابتدا کرونا را کم اهمیت جلوه داده بود، پیش از این هرگز حاضر نشد مقررات بهداشتی مربوط به این همه‌گیری را رعایت کند و علاوه بر خود و همسرش، بستگان و نزدیکان وی همچون رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ، به این ویروس مبتلا شدند.

براساس جدیدترین آمارها، تاکنون بیش از ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سراسر آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که بیش از ۳۰۵ هزار فوتی گزارش شده است. روز گذشته نیز سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از واکسن کرونای تولیدی شرکت فایزر را برای افراد بسیار آسیب‌پذیر مجاز دانست. این بدان معناست که میلیون‌ها نفر از افراد بسیار آسیب پذیر دریافت واکسن را طی چند روز آغاز می کنند. فایزر با دولت آمریکا توافق کرده است که ۱۰۰ میلیون دز واکسن را تا مارس آینده (اوایل فرودین) تامین کند. بر اساس این توافق، تزریق واکسن برای عموم رایگان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=338017

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر